Riemspanner Tool

1984-1997
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Riemspanner Tool

Bericht door Gele aero » di 13 jun, 2017 20:25

Ik ga zelf het tooltje maken voor de riemspanner zoals die ook in de haynes staat, op zich een helder verhaal op 1 punt na; welke maat moeten de bouten hebben? De lengte maat weet ik (40mm en 30mm), maar moet het m6 of m8 zijn? Dank alvast voor de tips.

paul318
Geregistreerd lid

Re: Riemspanner Tool

Bericht door paul318 » di 13 jun, 2017 20:31

Ik heb m gemaakt met m6 boutjes

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 13 jun, 2017 21:41

En als het bij jou heeft gewerkt zal het bij mij ongetwijfeld ook werken, ik gebruik de M6 die ik heb gekocht! Dank voor de snelle reactie.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 13 jun, 2017 22:00

Ik zou zelf maar liever M8 nemen, komen aardige krachten op. Ik heb zelf een hele fancy gemaakt die je met een spindel kunt opspannen, handig voor als de multiriem gebroken is zoals ik er nu een aantal onder handen heb gehad.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 13 jun, 2017 22:05

De reden dat die ene bout van de spanner linkse schroefdraad heeft, is doordat je dan gewoon met een ratel de spanner kunt 'spannen'. Daar heb je helemaal geen fancy tooltje voor nodig.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 13 jun, 2017 22:13

In theorie niet, maar ik heb het al 2x gehad dat de 'captive nut' losgebroken is. De eerste keer heb ik dat tooltje gemaakt (en daarna de moer weer keurig vastgelast)

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 14 jun, 2017 8:13

Beter safe than sorry; ik ga ook wel voor de M8 (wist niet of die maat ook zou passen in de uitsparingen, de 9000 staat nog niet voor de deur).

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » wo 14 jun, 2017 21:54

Bij de Gamma/Karwei liggen bij de metaalafdeling L vormige verstevigings-ijzers met de gaten op de goede afstand.
En als je het helemaal makkelijk wilt doen, bestel dan deze

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 14 jun, 2017 22:22

Dat tooltje heb ik ook. Werkt goed, maar één van de uitsteeksels was belazerd gelast en scheurde al snel af. Die heb ik vervangen door een boutje M6.

Alex

Plaats reactie