ABS storing in een my93

1984-1997
Plaats reactie
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

ABS storing in een my93

Bericht door jwaterink » za 18 feb, 2017 13:28

Goedemiddag,

Als ik de auto start en de eerste meters haaks links of rechts rij gaat het abs lampje branden.

Zet ik de auto af en weer aan of ik rij weg van een parkeerplaats langs de weg waarbij ik maar heel kort hoef te draaien heb ik geen storing.

Vlieg ik in de ankers grijpt de abs heel snel in (als de abs dus niet in storing staat)

Weerstand over de sensoren klopt, dus er zit 1 sensor verkeerde signalen af te geven door bv vuil, alleen welke?

Ik heb een 93er aero en die wijkt net even wat af qua abs.

Er zit geen 2polige stekker om de abs lamp te laten morse seinen
Er zit alleen een groene en zwarte stekker onder de bijrijderssstoel.

Weet iemand of je ook via deze stekkers het morsesignaal kunt starten?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: ABS storing in een my93

Bericht door jansen » za 18 feb, 2017 13:39

Gewoon uitlezen met een tech2 , weet je gelijk welke sensor foutief is.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 18 feb, 2017 13:42

Maar helaas heeft niet iedereen met TECH2 die verloopstekker voor deze oude bouwjaren. Het is geen OBD plug.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 18 feb, 2017 13:54

Zo auto net naar buiten ivm weekend, potdulle storing. Heb hem zo laten staan in storing.

Linksachter wijkt qua weerstand af (3kohm ipv 1kohm op de rest). Dus rotte appel gevonden.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 18 feb, 2017 18:39

Als je hem eens wilt laten uitlezen, ben je van harte welkom.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » zo 28 mei, 2017 21:56

Ik heb sinds twee weken ook een ABS storing. Ik heb een 98er. Ik was op de rollentestbank meeting in Oisterwijk en op de terugweg,toen ik bijna thuis was ging het lampje aan. Soms gaat ie binnen een paar minuten aan en zoals vandaag pas na een uur. Had vandaag even de stekker van de computer losgemaakt en een beetje rommel weggeblazen en toen leek de storing weg te zijn. Maar na een uurtje rijden ging die dus toch weer aan. Kan ik die storing via OBD2 met een ELM327 uitlezen of kan dat alleen met een Tech2? En wat kan ik verder zelf eerst nog doen,de sensoren en ringen schoonmaken?

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 28 mei, 2017 23:03

Bij een 98'er word het spannend om dat uit te lezen met een gewone obd lezer. Ben bang dat je aangewezen bent op een Tech. 98 is net een beetje een wissel-jaar voor wat betreft obd. En lang niet alles is uit te lezen met een gewone obd lezer.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » ma 29 mei, 2017 8:17

Was er ook bang voor. Volgens mij kun je alleen motorgegevens checken. Eerst maar ff kijken of ik wat kan schoonmaken.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » ma 29 mei, 2017 17:17

Met een OBD2 lezertje kan je alleen de T5 ECU uitlezen, geen van de andere ECU's (dus ook de ABS ECU niet).

Ik zou beginnen met het doormeten van de aansluitstekkers van de 4 sensoren. Weerstand moet ~ 1100 Ohm zijn. Of als je toegang hebt tot een Tech 2 zou ik daar mee beginnen.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » ma 29 mei, 2017 21:45

Woensdag gaat ie weg naar de dealer. Airco wordt opnieuw gevuld en de abs storing wordt nagekeken. En ook wordt de roest onder de voorruit aangepakt.Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie