onderdeelnummer??
-
elcruz
- Geregistreerd lid
onderdeelnummer??
Hallo, eindelijk de oorzaak gevonden van de schurende geluiden bij het remmen en onder het rijden, had de remblokken al nagekeken zijn nog meer dan de helft maar las hier op het forum dat de handrem middels remschoentjes werkt en denk dat daar het euvel zit........ ongetwijfeld al oud en versleten en/of afgebrokkeld dus wil deze vervangen maar zoek nu het onderdeelnummer zodat ik ze hier in Spanje kan bestellen , thanks
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: onderdeelnummer??
Bij de 9000 werkt de handrem gewoon op de achterste remklauwen, zonder remschoenen (de 9-3 en 9-5 hebben remschoenen voor de handrem), de 9000 heeft gewoon remschijven rondom met remblokken.maar las hier op het forum dat de handrem middels remschoentjes werkt en denk dat daar het euvel zit
-
elcruz
- Geregistreerd lid
ok....thanks dus de oorzaak nog steeds niet gevonden
hmmm hoe werkt de handrem dan op deze modellen ? ben nog niet zo ver geweest om te kijken
blijf last houden van slepende remblokjes, zo irritant .....blokjes zijn nog ruim de helft ( gecheckt ) mogelijk corrosie op buitenrand schijf , of klauw die niet goed terugkomt zal de boel eens gaan demonteren en schoonmaken en siliconenvet ...................moet ik nog ergens specifiek op letten bij demontage ???
-
gertram
- Donateur (3x)

Aan de achterkant van de klauwen zit een afdek boutje met een sleutelwijdte 16 meen ik. Losdraaien en daarachter kun je de spindel van het handremmechanisme verdraaien met een inbussleutel. Losdraaien tot alles vrij is. Langzaam vast draaien tot de rem net gaat aanlopen en dan weer een kwart slag los.
-
jansen
- Donateur (7x)

Aan de achterkant van de klauwen zit een afdek boutje met een sleutelwijdte 16 meen ik. Losdraaien en daarachter kun je de spindel van het handremmechanisme verdraaien met een inbussleutel
Sleutelwijdte is 14mm en imbus is 4mm.