Ter vervanging van die plastic clips heb ik de clips van de achterklepbekleding van een 9-5 estate gebruikt. die passen ook mooi in die locatie.90002.3Griffin schreef: ↑wo 13 jul, 2022 7:46
Tevens 2 andere vragen nu ik toch bezig ben, inmiddels heel wat ontbrekende schroefjes en clipjes vervangen dat in de loop der jaren kwijt geraakt is en bijna alles is weer aanwezig. Wat ik nog mis maar ook niet in de epg kan vinden zijn de clips die het stukje bekleding boven je knieën aan bestuurderskant op zijn plaats houden. Het zijn grote plastic koppen met een lang, dun steeltje. Even m'n kiekert doorgesoldeerd en deze clips waren zo vergaan dat ze bij aanraken al afbraken. Kan dat paneel in epg niet vinden dus ook de clips niet. Iemand een idee?
Als laatste, leer is gescheurd van bestuurderszitting en van de armrest, gaat om L037, iemand dit nog liggen?
Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
-
Carroda
- Geregistreerd lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
In geval van nood heb ik 2x FA43205, maar geen 09.
Ook staat bij deze automaatbakkenspecialist een gereviseerde 4hp18 te koop, vermoedelijk de 01 maar je kunt hen altijd vragen om jouw bak aan te pakken natuurlijk. Of een gebruikte 09 bak ergens vandaan halen en laten reviseren.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/3598372/
Even vragen bij J&D (of Elferink, hoewel die de voorraad aardig goed op onderdelenlijn hebben staan) zou ook iets op kunnen leveren: https://www.jendvandenbosch.nl/gebruikt ... 3-fpt.html
Ook staat bij deze automaatbakkenspecialist een gereviseerde 4hp18 te koop, vermoedelijk de 01 maar je kunt hen altijd vragen om jouw bak aan te pakken natuurlijk. Of een gebruikte 09 bak ergens vandaan halen en laten reviseren.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/3598372/
Even vragen bij J&D (of Elferink, hoewel die de voorraad aardig goed op onderdelenlijn hebben staan) zou ook iets op kunnen leveren: https://www.jendvandenbosch.nl/gebruikt ... 3-fpt.html
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.
-
9000-95
- Donateur

- Berichten: 4217
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
En dat is nr 3 al geloof ik? Toch wel bizar. Hoeveel kilometer rij je dan ongeveer met zo'n bak? En hoe vaak ververs je de ATF?90002.3Griffin schreef: ↑wo 13 jul, 2022 7:46Zo, ook deze bak is aan het overlijden. Wederom doorslippen in 4, al heb ik het nu gek genoeg alleen als ik over een hobbelige weg rij. Automaat schakelt ook ruw, met een klap sinds een aantal weken. Vooral terugschakelend.
Misschien is er een oorzaak buiten de bak. Flexplaat die niet 100% recht is bv, of ruimte op het vijfde hoofdlager. Dan slijt de ingaande bus van de oliepomp uit, da's een zwak punt. En gaat de pomp druk verliezen. Montage fout? Bij het in.uitbouwen voorkomen dat er kracht op de koppelomvomer komt en de centreerpen van de KOV en het gat in de krukas goed reinigen.En de boutjes van de KOV op de flexplaat in stapjes gelijkmatig aandraaien, eerst net aan en dan de krukas een aantal malen rond draaien zodat alles zich kan zetten voor je ze vaster zet.
Ik verwacht niet dat dat het is, maar je zou het onderdruk slangetje nog even kunnen checken. Schakelpunten zijn wel nog normaal?
9000 Anniversary 2.3T
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
ok, ik lees het graag even!9323 schreef: ↑wo 13 jul, 2022 12:50Fa43209 hebben wij misschien nog wel. Ik kijk deze week nog even.
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Handige tip, ik kan er alleen niet tegen dat ik het onderdeel gewoon niet kan vinden. Heb de laatste maanden tientallen schroefjes overal en nergens vandaan gehaald. Vond zelfs nog wat motorkap- en achterplaat emblemen. Maar deze kan ik maar niet vinden....Carroda schreef: ↑wo 13 jul, 2022 15:55Ter vervanging van die plastic clips heb ik de clips van de achterklepbekleding van een 9-5 estate gebruikt. die passen ook mooi in die locatie.![]()
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Dank, ik ga eens even informeren bij de diverse handelaren. Misschien dat ik een goede 209 op de kop tik en die dan nog laat reviseren. Even aankijken.Sapphire schreef: ↑wo 13 jul, 2022 16:24In geval van nood heb ik 2x FA43205, maar geen 09.
Ook staat bij deze automaatbakkenspecialist een gereviseerde 4hp18 te koop, vermoedelijk de 01 maar je kunt hen altijd vragen om jouw bak aan te pakken natuurlijk. Of een gebruikte 09 bak ergens vandaan halen en laten reviseren.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/3598372/
Even vragen bij J&D (of Elferink, hoewel die de voorraad aardig goed op onderdelenlijn hebben staan) zou ook iets op kunnen leveren: https://www.jendvandenbosch.nl/gebruikt ... 3-fpt.html
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Inderdaad nummer 3 al sinds 2008. Wel zo'n 25k per jaar mee gereden. Deze zat er ook alweer 7 jaar in geloof ik als ik naar mijn vorige topic kijk. Bizarre is dat ik zelden vol gas geef en al helemaal niet in 1. Maargoed, alles is al vervangen in deze 24-jarige schoonheid. Motorblok, 3 bakken, aircopompen, (kachel)radiateurs. Enige probleem wat ik er nooit uitkrijg is de remmerij. Eeuwig en altijd trillende remmen. Soms meer, soms minder. Heb vele merken geprobeerd, EBC red stuff blokken met Zimmerman schijven en nu zelfs gegroefde schijven....9000-95 schreef: ↑wo 13 jul, 2022 17:47En dat is nr 3 al geloof ik? Toch wel bizar. Hoeveel kilometer rij je dan ongeveer met zo'n bak? En hoe vaak ververs je de ATF?
Misschien is er een oorzaak buiten de bak. Flexplaat die niet 100% recht is bv, of ruimte op het vijfde hoofdlager. Dan slijt de ingaande bus van de oliepomp uit, da's een zwak punt. En gaat de pomp druk verliezen. Montage fout? Bij het in.uitbouwen voorkomen dat er kracht op de koppelomvomer komt en de centreerpen van de KOV en het gat in de krukas goed reinigen.En de boutjes van de KOV op de flexplaat in stapjes gelijkmatig aandraaien, eerst net aan en dan de krukas een aantal malen rond draaien zodat alles zich kan zetten voor je ze vaster zet.
Ik verwacht niet dat dat het is, maar je zou het onderdruk slangetje nog even kunnen checken. Schakelpunten zijn wel nog normaal?
Schakelpunten zijn normaal, al vond ik de 209 bak nog altijd het soepelste schakelen.
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
MaartenVeeke
- Geregistreerd lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: do 14 jun, 2012 10:20
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Ik heb, toen ik nog een 9000 had ook de kiekert moeten reviseren. In mijn aankoop historie heb ik binnen een tijdsbestek van een paar weken die relais in de kiekert besteld en interieur klinknagels met onderdeelnummer 4259248. Ik denk dat dat de clips zijn die je zoekt.90002.3Griffin schreef: ↑wo 13 jul, 2022 7:46Wat ik nog mis maar ook niet in de epg kan vinden zijn de clips die het stukje bekleding boven je knieën aan bestuurderskant op zijn plaats houden. Het zijn grote plastic koppen met een lang, dun steeltje. Even m'n kiekert doorgesoldeerd en deze clips waren zo vergaan dat ze bij aanraken al afbraken. Kan dat paneel in epg niet vinden dus ook de clips niet. Iemand een idee?
-
timo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: za 19 nov, 2005 12:36
- Regio: - kies een regio
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
"Enige probleem wat ik er nooit uitkrijg is de remmerij. Eeuwig en altijd trillende remmen. Soms meer, soms minder. Heb vele merken geprobeerd, EBC red stuff blokken met Zimmerman schijven en nu zelfs gegroefde schijven...."
Heb je ondertussen al eens de wiellagers vervangen?
Ik heb exakt hetzelfde met mijn 9000, staat nu al een tijd geschorst maar dat was bij mij ook een puntje. Ik dacht zelf nl aan uitgesleten loopbanen in het wiellager, heb het weliswaar niet getest maar gewoon een gedachte die ik zelf wilde proberen!
Heb je ondertussen al eens de wiellagers vervangen?
Ik heb exakt hetzelfde met mijn 9000, staat nu al een tijd geschorst maar dat was bij mij ook een puntje. Ik dacht zelf nl aan uitgesleten loopbanen in het wiellager, heb het weliswaar niet getest maar gewoon een gedachte die ik zelf wilde proberen!
Saab 96 '77, 1700 v4, Rood
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Dat moet beter kunnen ja. Ik heb meerdere 9000's en heb er in totaal zeker meer dan 10 gehad, geen enkele had of heeft last van trillende remmen. Ik onderhoud ze ook goed (en ik gebruik uitsluitend Até schijven en blokken), maar dat doe jij zo te lezen ook. Dit moet een exemplarisch probleem zijn. Kan ook dat je fuseehuis een tik gehad heeft ofzo. Of inderdaad een wielnaaf vervangen. Heb er ook al diverse gedaan, maar dan omdat het wiellager er uit lag.
Ik zou eens langsgaan bij een wat serieuzere garage / specialist die de rechtheid van de remmerij kan meten. Kan ik ook voor je doen maar ik zit niet echt in de buurt. Maar met een goede meetklok heb je doorgaans zo de boosdoener gevonden.
Ik zou eens langsgaan bij een wat serieuzere garage / specialist die de rechtheid van de remmerij kan meten. Kan ik ook voor je doen maar ik zit niet echt in de buurt. Maar met een goede meetklok heb je doorgaans zo de boosdoener gevonden.
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Top, dat zijn ze denk ik. Helaas niet te krijgen in Europa. Nu maar in USA besteld.... 10 stuks moet voorlopig zat zijn.MaartenVeeke schreef: ↑do 14 jul, 2022 21:41Ik heb, toen ik nog een 9000 had ook de kiekert moeten reviseren. In mijn aankoop historie heb ik binnen een tijdsbestek van een paar weken die relais in de kiekert besteld en interieur klinknagels met onderdeelnummer 4259248. Ik denk dat dat de clips zijn die je zoekt.
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Nee, dat is nog niet gebeurd, althans ik heb nu een tikkie speling op de rechterkant en die wordt over een paar weken vervangen. Eens zien wat dat oplevert.timo schreef: ↑do 14 jul, 2022 22:28"Enige probleem wat ik er nooit uitkrijg is de remmerij. Eeuwig en altijd trillende remmen. Soms meer, soms minder. Heb vele merken geprobeerd, EBC red stuff blokken met Zimmerman schijven en nu zelfs gegroefde schijven...."
Heb je ondertussen al eens de wiellagers vervangen?
Ik heb exakt hetzelfde met mijn 9000, staat nu al een tijd geschorst maar dat was bij mij ook een puntje. Ik dacht zelf nl aan uitgesleten loopbanen in het wiellager, heb het weliswaar niet getest maar gewoon een gedachte die ik zelf wilde proberen!
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
90002.3Griffin
- Donateur

- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 21 dec, 2006 14:09
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
In de buurt maakt niet zoveel uit, ik heb fijne reisauto's sinds 1996....Sapphire schreef: ↑do 14 jul, 2022 22:50Dat moet beter kunnen ja. Ik heb meerdere 9000's en heb er in totaal zeker meer dan 10 gehad, geen enkele had of heeft last van trillende remmen. Ik onderhoud ze ook goed (en ik gebruik uitsluitend Até schijven en blokken), maar dat doe jij zo te lezen ook. Dit moet een exemplarisch probleem zijn. Kan ook dat je fuseehuis een tik gehad heeft ofzo. Of inderdaad een wielnaaf vervangen. Heb er ook al diverse gedaan, maar dan omdat het wiellager er uit lag.
Ik zou eens langsgaan bij een wat serieuzere garage / specialist die de rechtheid van de remmerij kan meten. Kan ik ook voor je doen maar ik zit niet echt in de buurt. Maar met een goede meetklok heb je doorgaans zo de boosdoener gevonden.
'92-'94 Saab 900S USA-model
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
'94-'08 Saab 9000 2.3 Griffin
'08- Saab 9000 Anni 2.3lpt-->FPT-->Stage1 220pk
'25- Saab 9-3 Cabrio 2.0T-->Maptun Stage 2 255pk
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
ik heb niet je hele topic gelezen maar sta je voor het stoplicht stil in de versnelling met
je voet op het rempedaal?
Misschien heeft bungy in soest nog een bak voor je liggen.
je voet op het rempedaal?
Misschien heeft bungy in soest nog een bak voor je liggen.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Automatische bak slipt af en toe van 3 nr 4
Met echt goede schijven maakt dat niet uit. Ik heb vaak genoeg die Até zooi zó heet geremd dat het ging faden. Nou dan moet je heeeeel erg je best doen op een 9000. Begint te meuren als de hel, maar na afkoelen weer prima remmen en NIET krom.ReinO schreef: ↑vr 15 jul, 2022 7:45ik heb niet je hele topic gelezen maar sta je voor het stoplicht stil in de versnelling met
je voet op het rempedaal?
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.