Ik merk op dat mijn 9000 uit 95 met een 2.0i motor een tamelijk hoog verbruik heeft. Onder een hoog verbruik versta ik 13 liter op 100 kilometer met een redelijk rustige rijstijl. Ook merk ik op dat de motor pas echt lekker vermogen heeft wanneer ik boven de 3000 toeren kom. Is hier een verband tussen. Zou het helpen om de bougies eens te vervangen?
Alvast bedankt,
Hoog verbuik 2.0i + inhouden onder de 3000 toeren
-
WorldRocker
- Geregistreerd lid
Re: Hoog verbuik 2.0i + inhouden onder de 3000 toeren
Ja, kijk idd naar de bougies (juiste type NGK BCPR6ES, elektrode afstand etc...).RoelTholen schreef:Ik merk op dat mijn 9000 uit 95 met een 2.0i motor een tamelijk hoog verbruik heeft. Onder een hoog verbruik versta ik 13 liter op 100 kilometer met een redelijk rustige rijstijl. Ook merk ik op dat de motor pas echt lekker vermogen heeft wanneer ik boven de 3000 toeren kom. Is hier een verband tussen. Zou het helpen om de bougies eens te vervangen?
Alvast bedankt,
-
MvdH
- Geregistreerd lid
Hoog verbruik
Hallo,
Verbruik is afhankelijk van vele factoren. Hoe heb je verbruiK bepaald ?
Voor korte stukjes is dit normaal echter voor langere stukken zou dit beter kunnen.
Alleen bougies is niet voldoende om het verbruik te verbeteren. De algehele mechanische staat van de motor is belangrijk etc.
Niks verontrustend.
Marcel.
Verbruik is afhankelijk van vele factoren. Hoe heb je verbruiK bepaald ?
Voor korte stukjes is dit normaal echter voor langere stukken zou dit beter kunnen.
Alleen bougies is niet voldoende om het verbruik te verbeteren. De algehele mechanische staat van de motor is belangrijk etc.
Niks verontrustend.
Marcel.
-
RoelTholen
- Geregistreerd lid