Hoog verbuik 2.0i + inhouden onder de 3000 toeren

1984-1997
Plaats reactie
RoelTholen
Geregistreerd lid

Hoog verbuik 2.0i + inhouden onder de 3000 toeren

Bericht door RoelTholen » wo 01 feb, 2006 19:41

Ik merk op dat mijn 9000 uit 95 met een 2.0i motor een tamelijk hoog verbruik heeft. Onder een hoog verbruik versta ik 13 liter op 100 kilometer met een redelijk rustige rijstijl. Ook merk ik op dat de motor pas echt lekker vermogen heeft wanneer ik boven de 3000 toeren kom. Is hier een verband tussen. Zou het helpen om de bougies eens te vervangen?

Alvast bedankt,

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » wo 01 feb, 2006 20:12

Weet niet direct wat het probleem is maar houdt er rekening mee dat alleen al door de lage buiten temperatuur het verbruik aanzienlijk omhoog gaat, niet zo erg als bij jou ,maar is er misschien voor een deel de oorzaak van.

WorldRocker
Geregistreerd lid

Re: Hoog verbuik 2.0i + inhouden onder de 3000 toeren

Bericht door WorldRocker » di 07 feb, 2006 0:24

RoelTholen schreef:Ik merk op dat mijn 9000 uit 95 met een 2.0i motor een tamelijk hoog verbruik heeft. Onder een hoog verbruik versta ik 13 liter op 100 kilometer met een redelijk rustige rijstijl. Ook merk ik op dat de motor pas echt lekker vermogen heeft wanneer ik boven de 3000 toeren kom. Is hier een verband tussen. Zou het helpen om de bougies eens te vervangen?

Alvast bedankt,
Ja, kijk idd naar de bougies (juiste type NGK BCPR6ES, elektrode afstand etc...).

MvdH
Geregistreerd lid

Hoog verbruik

Bericht door MvdH » wo 08 feb, 2006 13:07

Hallo,

Verbruik is afhankelijk van vele factoren. Hoe heb je verbruiK bepaald ?
Voor korte stukjes is dit normaal echter voor langere stukken zou dit beter kunnen.
Alleen bougies is niet voldoende om het verbruik te verbeteren. De algehele mechanische staat van de motor is belangrijk etc.

Niks verontrustend.

Marcel.

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » wo 08 feb, 2006 14:18

Geen foutmeldingen?
Lamdasonde bijvoorbeeld

Suc6

John

RoelTholen
Geregistreerd lid

Bericht door RoelTholen » wo 08 feb, 2006 16:02

John.K schreef:Geen foutmeldingen?
Lamdasonde bijvoorbeeld

Suc6

John
Dag John,

Nee de auto geeft geen foutmelding weer. Ik houd het maar op een te zware rechter voet :) .

Plaats reactie