Het wordt tijd om nog een mooie te vinden.

eens... in Zweden kan de roestduivel genadeloos toeslaanSapphire schreef: ↑za 02 mei, 2020 13:50minder last van roest denk ik

Die Zweed was dan zeker een Volvo-rijder.....J.vandermeulen schreef: ↑za 02 mei, 2020 17:21Ik ben technisch niet onderlegd maar heb tijdens een vakantie op Ibiza (toen het nog kon) eens met een Zweed gesproken die aangaf dat in Zweden Saab door het faillissement als een absoluut losersmerk wordt gezien. Dientengevolge zijn de prijzen ingestort en dat kan dan naast de roestals verklaring voor de lage Zweedse prijzen worden gezien
Die velgen heb ik nog nooit onder een 9000 gezienEwout schreef: ↑vr 01 mei, 2020 22:20Het kan nog gekker... En wel in Japan: een 1993-er 9000 Aero, handbak, 44.000 km, € 35.800![]()
https://kakaku.com/kuruma/used/item/23604801/

Zweden geven in zijn algemeenheid minder om wat voor gebruikte auto (of andere zaken) dan ook. Een oude SAAB kost relatief gemiddeld net zoveel als een andere oude auto van merk X. Of je als loser wordt gezien, hangt sterk af van de staat van je auto en het milieu waar diegene die jou als loser betiteld t.o.v. van het milieu waarbinnen jij je beweegt. En dat zelfs in beide richtingen.hermank schreef: ↑za 02 mei, 2020 18:27Die Zweed was dan zeker een Volvo-rijder.....J.vandermeulen schreef: ↑za 02 mei, 2020 17:21Ik ben technisch niet onderlegd maar heb tijdens een vakantie op Ibiza (toen het nog kon) eens met een Zweed gesproken die aangaf dat in Zweden Saab door het faillissement als een absoluut losersmerk wordt gezien. Dientengevolge zijn de prijzen ingestort en dat kan dan naast de roestals verklaring voor de lage Zweedse prijzen worden gezien

Volledig mee eens !Sapphire schreef: ↑zo 07 jul, 2019 1:46En dan heb je mijne(n) nog niet meegeteld, maar die is dan ook onbetaalbaar![]()
Maar serieus: het zou ook verdorie eens tijd worden. Misschien dat een klein aantal mensen (die het ervoor neertellen) ein-de-lijk doorkrijgen dat het weergaloze auto's zijn. Had ook niet veel langer moeten duren of het was écht mosterd na de maaltijd geweest. Moet een van de meest ondergewaardeerde Saabs/auto's ever zijn, waarvan er veel teveel - overduidelijk door pure onbekendheid met de kwaliteiten van deze geweldenaren - als schroot zijn geëindigd, of bijv. als 900-Trionic donor. Maargoed ik ben natuurlijk bevooroordeeld als 9000-adept. Ik blijf erbij: de beste Saab ooit en een van de laatste/weinige auto's die volledig door engineers ontworpen is in plaats van door boekhouders, en daardoor op eenzame hoogte staat.