Ja, daarom vond ik evap al niet zo waarschijnlijk. Heel dun slangetje waar alleen wat damp uit kan komen, dat kan nooit genoeg brandstof leveren om een 2.3 liter ook plankgas te verdrinken.
Maar ja, het leek echt in alles op verzuipen doordat er ergens vandaan extra brandstof ophoopt in het inlaat systeem die hij naar binnen trekt zodra hij start. Dat lijkt dus niet zo te zijn. Benzine injectoren, gas injectoren, evap zijn uitgesloten, van nog meer plekken kan het gewoon niet komen. Ik heb zelfs aan de olie geroken of daar niet teveel benzine in zit, dan zou het nog via de carterventilatie kunnen komen. Vergezocht, ik weet het. De olie was gewoon ok natuurlijk.
En toch is het mengsel tijdens de start goed want hij slaat direct aan, maar direct erna gaat het helemaal mis. Arm of rijk kan ik niet zeggen. Benzinedruk die onderuit gaat heb ik wel aan gedacht. Maar ik merk helemaal niets bij het rijden op benzine, kan gewoon volgas doortrekken zonder inhouden ofzo. Dus de pomp lijkt het prima te doen en filter kan ook niet echt verstopt zijn. Dat filter is ook niet oud, heb ik gewisseld bij de opbouw van de auto. En sindsdien heeft de 9000 hooguit een paar duizend km op benzine gereden, da's een paar honderd liter die er doorheen is gegaan. De andere 100.000 allemaal op lpg gedaan.
Ik zat nog aan de FPR te denken. Maar als de benzinedruk niet goed zou zijn, zou de auto niet goed rijden op benzine. En zou ik het zeker merken bij het omschakelen tussen beide brandstoffen omdat dan de omrekenfactor niet meer zou kloppen. Dat omschakelen gaat echt naadloos, stationair maar ook onder belasting.
Sinds de reset is het trouwens erger geworden lijkt het, moet nu veel langer doorstarten na het afslaan. Dus T5 had wel iets geadapteerd waarschijnlijk. Ik had eigenlijk de SRAM even willen downloaden voor de reset (ook vanwege die FPR gedachte die zeker te zien zou zijn in de trims) maar mijn laptop hield er heel radicaal mee op, da's het volgende klusje

Je zou haast denken dat er een virus in de 9000 zit. Bestaan er Trionic virussen?
Hoe dan ook, ik kan helaas niet terugkijken hoe de fueltrims stonden. Na een tijdje adapteren zal ik alsnog eens kijken wat die doen.