Saab 9000 2.3 turbo_S uit Japan

1984-1997
Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 9000 2.3 turbo_S uit Japan

Bericht door Henri84 » wo 05 jun, 2024 12:39

Die hadden ze gelukkig in het onderdelenmagazijn van de Saabclub Nederland, daar ben ik dan ook heel blij mee:)

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 05 jun, 2024 12:44

Geweldig!!!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 05 jun, 2024 13:16

Mooi nieuws! Wel een project nog. Leuke hobby, dit! 8)

Als je voor de (originele) platte, gelakte spoiler gaat: die zijn ook niet te vinden, maaarrrr ik heb er nog twee te koop. Een grijze in supernette staat (die je dan dus op kleur zult willen spuiten) en een zwarte die wat werk behoeft (en voor het mooi ook gespoten moet worden).

Afbeelding

Afbeelding

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » wo 05 jun, 2024 13:42

Wat een gave auto en leuk project. In mijn optiek toch wel de mooiere 9000 serie, zowel in CC als CD variant.
Misschien ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld, omdat dit eind jaren’80/begin jaren ‘90 de laatste SAAB’s van mijn vader waren.

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » wo 05 jun, 2024 18:12

[
Ewout schreef:
wo 05 jun, 2024 13:16
Als je voor de (originele) platte, gelakte spoiler gaat: die zijn ook niet te vinden, maaarrrr ik heb er nog twee te koop.
Super zeg! Wellicht ben ik al voorzien, ik heb ook al even contact gehad met Thijs voor wat onderdelen. Ik stuur je PB. Er is een hoop mogelijk! Zo houden we het erfgoed op de weg :)

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » wo 31 jul, 2024 12:51

Nederland is weer een Saab 9000 rijker :)
Vandaag met het interieur aan de slag gegaan, is mooi opgeknapt! Nu nog nieuwe matten en tzt zou het hemeltje ook wel mogen om hem helemaal fris te krijgen.
Nu aan de slag met het exterieur, dat zal wat meer tijd gaan kosten. Ik kan in ieder geval heerlijk cruisen nu, erg fijn die automaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Saab 9000 2.3 turbo_S uit Japan: hij is er:)

Bericht door caspar » wo 31 jul, 2024 13:53

gaaf!!! mooie auto met veel potentie !

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » wo 31 jul, 2024 14:49

Oei wat een heerlijk mooi interieur :wow:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 05 aug, 2024 10:20

wat een fantastische auto!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 05 aug, 2024 10:43

gelukkig is Nederland weer een Zalmneus CC rijker. en daar m o e t gewoon een achterspoiler op, anders is het zo'n blotebillen-gezicht.

als ik het goed gezien heb, zijn je voorknipperunits voorzien van een gedeelte dat je kan aanpassen naar achteruitrijlichten. kwestie van een gaatje en fittingslot erin slijpen/dremelen. en als je mazzel hebt, ligt de bedrading daarvoor opgeknoopt in de buurt van de unit. als je de unit niet kan vinden (of je wil eens proberen, zonder dat je je huidige set naar de vaantjes slijpt), heb ik volgens mij nog een set (van 2) uit mijn zwarte Griffin Zalmneus, waarbij dus de bedrading met een fabrieks-tiewrap was opgeknoopt. zelf nooit aangepast, maar het is niet zo bijster veel werk, alleen de angst dat je je unit aan gort slijpt...

als je de benzineleiding vervangt, neem je natuurlijk ook het benzinefilter mee. hangt dat, net als bij mijn CC aan je accubak?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 05 aug, 2024 11:08

Nee, na 1989 hangt benzinefilter vlakbij benzinetank, net voor rechter achterwiel.

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » ma 05 aug, 2024 18:07

A dat van die knipperlichten wist ik niet, ik zal eens kijken. Omdat de mistlampen het niet deden heb ik ze voor de keuring afgekoppeld, zit het daar in de buurt? Ik zal eens op zoek naar de extra bedrading voor de knippers.

Ben inmiddels wel begonnen met polijsten. Via CROPS een polijstmachine en benodigdheden gekocht. Eigenlijk heel snel al een aardig resultaat. Zeker nog niet perfect maar als heel de auto gedaan is zal het verschil enorm zijn denk ik. De motorkap is prima voor nu.

Afbeelding

Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 05 aug, 2024 21:49

Achter het stadslicht zie je een tweede, wat donkerder ruimte in de lichtunit. Dat is de ruimte voor het achteruitrijlicht. Als je de unit demonteert zie je een rondje zitten, en daarin moet je dus het gat voor de fitting maken. Bedrading is zoals gezegd opgeschoten en vastgebonden met een tie-wrap, en heeft een soortgelijk stekkertje als voor je stadslicht en RAW.

Dat is wat ik van mijn ‘93-er CD Griffin herinner.

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » do 05 dec, 2024 23:18

Langzaam maar zeker komt er schot in de zaak.
De spoiler zit in ieder geval op z’n plek en dat maakt hem een stuk fraaier.
Nu de remmerij en Mike Sanders anti roest behandeling. Ik wordt heel blij van zulke wielkasten maar dat moet wel zo blijven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 05 dec, 2024 23:24

Zo die is goed bewaard gebleven

Plaats reactie