Deur panelen
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Deur panelen
zou mijn hond denk ik Maurice noemen...
klinkt zo lekker bekend in t oor zeg maar... pffff flauw
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Re: Deur panelen
Met 'de witte 9000 hieronder' bedoelde ik de eerste witte he Troll...trollspeed schreef:IK wil niet lullig doenmaar die 2e is een oud type met rechte
neus kijk maar goed. Het is een Carlsson zoals ze hem in Engeland
noemde
De 2de witte heeft natuurlijk de oude neus (of zullen we zeggen de oudste), en heeft idd de Carlsson kit die Erik nodig heeft indien hij panelen (enkel de zijschorten zou ik ook niet doen) op de deuren van zijn '88 9000 wil.
Er bestaan natuurlijk ook nog andere skirts/kits, maar ik denk niet dat je deze zal terugvinden in de SAAB katalogen
PS Willem: de oudste 9000's noemden ze ook wel 9000 CC (Combi Coupe)
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Deur panelen
Hee uh.. Willem, al een paar pilsjes gehad? (Beste lezer, kijk ook even naar het tijdstip)
Ik begrijp je grapjes niet meer helemaal..
Maar anyway, hier de antwoorden.
En dan nog het volgende.
Een andere mogelijkheid is dat je een later model 9000CD (MY94-98 hebt gezien. Dat is dus een sedan (CD), die wel de lage CS-neus heeft, maar in zijn achterlichten zijn nog wel (in de verte) de oude, oorspronkelijke 9000 achterlichten te herkennen. De vorm hiervan is hetzelfde, de indeling echter heel anders.
Okay, dit is wel heel erg veel tekst. Ik hoop dat het nog te begrijpen is. Maar pfoe.. dat typewerk valt niet mee, dus ik doe hier het lampje uit voor vandaag en ga lekker tukken!
MazzelszzZzzzZZzzz...
Ik begrijp je grapjes niet meer helemaal..
Maar anyway, hier de antwoorden.
De term 'CC' wordt vaak door kenners (HA!!) gebruikt, je weet (als 900 kenner..) waar dit voor staat. Echter, 'CS' en 'CD' zijn wel als officiële type-aanduidingen gebruikt, maar 'CC' is niet als officiële type-aanduiding gebruikt voor die oer-9000 (MY 84-90/91).Style & Co on the move schreef:Hoe heet de oude 9000 eigenlijk (niet cs en niet cd maar...???) qua type? Gewoon 9000?
En dan nog het volgende.
Hmm.. dit lijkt me erg vreemd. Een 9000CS heeft altijd de lage neus èn de hatchback-derrière met tweekleurige doorlopende reflector (zie ook de avatar van Easy). Jouw combinatie lijkt me dus heel onwaarschijnlijk, hoewel het technisch mogelijk is, die CS-neus op een oudere 9000. Maar als dat zo is mag je er een foto van maken, want dan heb je echt iets unieks te pakken!Style & Co on the move schreef:zat trouwens vanmiddag (ik let er nu op.... was voorheen alleen gefocust op 900's) achter een 9000 2.3t 16v met oude kont maar nieuwe cs neus (dus de laatste neus). Kenteken begon met ZL dus zal van 91 zijn. Misschien wel een mooiere 9000 dan de cs.
Een andere mogelijkheid is dat je een later model 9000CD (MY94-98 hebt gezien. Dat is dus een sedan (CD), die wel de lage CS-neus heeft, maar in zijn achterlichten zijn nog wel (in de verte) de oude, oorspronkelijke 9000 achterlichten te herkennen. De vorm hiervan is hetzelfde, de indeling echter heel anders.
Okay, dit is wel heel erg veel tekst. Ik hoop dat het nog te begrijpen is. Maar pfoe.. dat typewerk valt niet mee, dus ik doe hier het lampje uit voor vandaag en ga lekker tukken!
MazzelszzZzzzZZzzz...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Deur panelen
Hee uh... Wouter, had toen nog geen pils gehad (jij?.... je was bezig op een nóg beter tijdstip ) want moest voor mijn werk wat voorbereidingen treffen oa op pc. Daarbij... zoveel grapjes waren t nog niet... en nog flauw ook! Maurice de Hond...
maar wat ik bedoelde is inderdaad de oer-9000 die schijnbaar in de wandelgangen cc (toch niet?... combicoupé!) genoemd wordt. Dank!
over die 9000 met Cs neus en 'Cc' kont... het was zeer zeker geen Cs kont... zal mijn 'navigator' es navragen, ... kenteken was ZL (dus 91) that's for sure... dus een CD vanaf 94 lijkt me ook onwaarschijnlijk. Hoe zit dat eigenlijk? Een 900 kan heel simpel van oude naar nieuwe type neus omgebouwd worden... 9000 ook?
maar wat ik bedoelde is inderdaad de oer-9000 die schijnbaar in de wandelgangen cc (toch niet?... combicoupé!) genoemd wordt. Dank!
over die 9000 met Cs neus en 'Cc' kont... het was zeer zeker geen Cs kont... zal mijn 'navigator' es navragen, ... kenteken was ZL (dus 91) that's for sure... dus een CD vanaf 94 lijkt me ook onwaarschijnlijk. Hoe zit dat eigenlijk? Een 900 kan heel simpel van oude naar nieuwe type neus omgebouwd worden... 9000 ook?
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Re: Deur panelen
Alles is mogelijk, een oudere Mercedes SL of E bouwen ze ook om naar het nieuwere model.Style & Co on the move schreef: Hoe zit dat eigenlijk? Een 900 kan heel simpel van oude naar nieuwe type neus omgebouwd worden... 9000 ook?
Het ombouwen van een 900GM naar een 9-3 is eenvoudig (althans toch voor het front), omdat je maar enkele onderdelen (met de grill alleen ben je al ver) te vervangen hebt.
Bij een 9000 is dit moeilijk te realiseren, omdat je dan de volledige neus zou moeten vervangen, incl. motorkap, zijvleugels enz...
Dat je een 9000 met de oude kont gezien hebt met een CS neus is zeerStyle & Co on the move schreef:over die 9000 met Cs neus en 'Cc' kont... het was zeer zeker geen Cs kont... zal mijn 'navigator' es navragen, ... kenteken was ZL (dus 91) that's for sure... dus een CD vanaf 94 lijkt me ook onwaarschijnlijk
onwaarschijnlijk. Het zal wellicht wel de schuine neus met de grote lichten (zoals de CD in zijn eerste 6 jaren) geweest zijn. Die hebben ze maar 1 jaar gebouwd: in 1991
Ik kom ook nog even terug op de benaming CC: zoals Wouter al zei, dit is een benaming die de liefhebbers gebruiken, omdat het beter te onderscheiden zou zijn met de CS.
De vergelijking met een hond zijn naam gaat niet op, want ze hadden bij SAAB evengoed nooit de benamingen CS en CD gebruikt, maar het gewoon gehouden bij de 4 en de 5-deurs 9000, net zoals ze bv de 5-deurs Golf I, II, III, IV en V toch ook geen aparte benamingen gegeven hebben.
SAAB heeft het ons dus eigenlijk nog gemakkelijk gemaakt door de 4-deurs CD te noemen, en later de 5-deurs CS.
Bij de ontwikkeling van de 9000 (in de jaren 70!) wisten ze wellicht niet dat er ooit een CS zou komen, en misschien ook wel niet de CD.
Aan het type 9000 hoefde dan ook geen extra benaming, lijkt mij zeer logisch!
-
verde900
- Donateur

Re: Deur panelen
Op de foto staat een zweeds kenteken, en dat zijn hele inventieve lui die zweden.
Afgelopen zomer op het internationale SAAB treffen stond er een CS met
een CD neus, een rare combinatie!
Ik vroeg of ik hem van dichtbij mocht bekijken (onder de motorkap) en trof daar een (dwars geplaatste) 3.0V6 Alfa motor, het paste allemaal mooi onder die iets hogere neus en hij liep ook als een trein, maar vreemd was tie.
9000 CC stond als aanduiding trouwens wel op de achterkant van de
voor de US bestemde modellen, CD stond voor "Classic Design"
Afgelopen zomer op het internationale SAAB treffen stond er een CS met
een CD neus, een rare combinatie!
Ik vroeg of ik hem van dichtbij mocht bekijken (onder de motorkap) en trof daar een (dwars geplaatste) 3.0V6 Alfa motor, het paste allemaal mooi onder die iets hogere neus en hij liep ook als een trein, maar vreemd was tie.
9000 CC stond als aanduiding trouwens wel op de achterkant van de
voor de US bestemde modellen, CD stond voor "Classic Design"
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Deur panelen
vreemd maar niet onlogisch want alfa 164 en 9000 hadden dezelfde bodemplaat.
zweden zijn inderdaad rare jongens... je pakt een achterkant van een 900 sedan en de voorkant van een 99.... je goochelt wat en tadaaa! Je hebt een 90! Ook zeldzaam trouwens.
zweden zijn inderdaad rare jongens... je pakt een achterkant van een 900 sedan en de voorkant van een 99.... je goochelt wat en tadaaa! Je hebt een 90! Ook zeldzaam trouwens.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Deur panelen
KLING... het kwartje is zojuist gevallen!
Nee hoor, geen druppel aangeraakt. Maar het was dus al erg laat en ik was niet echt scherp meer. De link tussen Maurice + hond = Maurice de Hond kon ik toen ook niet meer leggen.Style en Co on the move schreef:Hee uh... Wouter, had toen nog geen pils gehad (jij?.... je was bezig op een nóg beter tijdstip ) want moest voor mijn werk wat voorbereidingen treffen oa op pc. Daarbij... zoveel grapjes waren t nog niet... en nog flauw ook! Maurice de Hond...
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Re: Deur panelen
Dat van de Saab 9000 en de Alfa 164 moet ff aangevuld worden. De Saab 9000, de Fiat Croma en de Lancia Thema en de Alfa 164 delen alle vier de zelfde bodemgroep. Kijk bij de 9000/Thema/Croma modelen maar naar de portieren en de deurstijlen. Alfa heeft een geheel eigen koetsje op de bodemplaat gemonteerd.
Gr,
Erik
Gr,
Erik
-
FrankM
- Geregistreerd lid
Re: Deur panelen
En niet te vergeten:de Italianen werkten het geheel een pietsje slechter af dan Saab...in de 80er jaren heb ik nieuwe Fiats en Lancia's verkocht,dus ik heb heel wat ellende meegemaakt 