Zeldzame 9000 CD type,s

1984-1997
Plaats reactie
jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Zeldzame 9000 CD type,s

Bericht door jansen » zo 13 mar, 2005 12:39

Weet iemand of er in Nederland na 1996 nog 9000 CD,s verkocht zijn in Griffin uitvoering, deze vier deurs uitvoering waren voorzien van 2.3 Turbo of 3.0 V6 motoren en een aero interieur ,ben zelf al wezen googlen heb ze tot nu alleen te koop gevonden in australie 1exemplaar en 2 stuks in Moskou afstand is me toch iets te ver weg.

robertw

Re: Zeldzame 9000 CD type,s

Bericht door robertw » zo 13 mar, 2005 14:01

die in moskou staan zouden best wel eens hier gestolen kunnen zijn ;-)

/rw

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 13 mar, 2005 17:05

jansen schreef:Weet iemand of er in Nederland na 1996 nog 9000 CD,s verkocht zijn in Griffin uitvoering, deze vier deurs uitvoering waren voorzien van 2.3 Turbo of 3.0 V6 motoren en een aero interieur ,ben zelf al wezen googlen heb ze tot nu alleen te koop gevonden in australie 1exemplaar en 2 stuks in Moskou afstand is me toch iets te ver weg.
Deze Griffin´s zijn idd wel verkocht geweest, naar mijn weten uitsluitend met de 6 cilinder, maar zeker niet met het Aero interieur.
Met de oude neus was er ook een Griffin met de 2.3Turbo motor (met TCS) en met dubbele airco, er was ook een CD Turbo S met leer met suede interieur en de 2 kleurige 16" Aero velgen.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 13 mar, 2005 18:53

Beste Verde900,
Volgens saab werkplaats handboek nieuws uit 1996 had de Griffin uitvoering in een 9000 CD uitsluitend een aero interieur dit wordt ook bevestigd door de type,s die te koop worden aangeboden in het buitenland maar of die ooit in nederland verkocht geweest is de vraag,met de oude neus cd.s klopt je verhaal die ben ik zelf ook al tegen gekomen ,maar helemaal exclusief blijft toch zo,n 9000 cd orgineel met aero interieur.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 13 mar, 2005 19:37

jansen schreef:Beste Verde900,
Volgens saab werkplaats handboek nieuws uit 1996 had de Griffin uitvoering in een 9000 CD uitsluitend een aero interieur dit wordt ook bevestigd door de type,s die te koop worden aangeboden in het buitenland maar of die ooit in nederland verkocht geweest is de vraag,met de oude neus cd.s klopt je verhaal die ben ik zelf ook al tegen gekomen ,maar helemaal exclusief blijft toch zo,n 9000 cd orgineel met aero interieur.
Ik vertrouw in deze toch meer op mijn eigen kennis dan op het SAAB werkplaats handboek, ik heb in 1996 een korte periode een Griffin 6 cilinder bereden en ik kan je verzekeren dat deze een gewoon interieur had, ze bestonden zelfs handgeschakeld (erg foute combinatie in zo´n auto) de kracht van de CD Griffin was de ruimte achterin voor het rijden met chauffeur, die ruimte werd door de forse Aero stoelen duidelijk minder, de achterbankconstructie van een CD en een CS verschillen ook nog eens wat.
Ik ben bang dat een Griffin met een Aero interieur niet een SAAB AB creatie is.

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » zo 13 mar, 2005 20:17

Ik weet een 9000 CD Griffin V6 te staan, uit 1995. Deze auto is voorzien van een standaard interieur, wel leder. Dit is overigens geen nederlandse auto, maar een Belgische.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 13 mar, 2005 21:20

Er staat er een van 1996 op Mobile.de, deze heeft voorin de Aero stoelen en achterin een Griffin bank, ook staat er een op Autoscout in België, deze is ook van 1996 maar heeft het std. Griffin meubilair.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 13 mar, 2005 22:34

Het Aero interieur was tijdens de laatste Griffin modeljaren optioneel.

Plaats reactie