RVS uitlaat

1984-1997
Plaats reactie
rudolfwillem
Geregistreerd lid

RVS uitlaat

Bericht door rudolfwillem » di 15 feb, 2005 23:44

RVS uitlaat voor mijn saab 2.3 CSE turbo. Flex is reeds RVS en nu de rest nog, in ieder geval te beginnen met de einddemper. Mijn vraag is alleen, wat is een goed adres?

Verder zou ik eigenlijk ook nog wel eens een originele saab audio set uit 92/93 willen inbouwen. Is dit een goed idee, of kan ik het maar beter uit mijn hoofd zetten.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen! :D
Ben al jaren een zeer enthousiast 9000 rijder

Maarten
Lid van verdienste

Re: RVS uitlaat

Bericht door Maarten » di 22 feb, 2005 23:24

Elkparts heeft sinds kort RVS uitlaten van Ferrita:

Ferrita stainless steel sports exhaust suitable for Saab models: 9000CC, CS, CSE Turbo 5-dr, model years 10/91-, 9000CD, CDE Turbo 4-dr, model years 95- and 9000 Aero, model years 92-

Specification: from catalytic converter back, excluding flexi-hose, system: 2.5". tailpipe 3.5" mod. K

Ferrita stainless steel exhaust systems are manufactured in Sweden to the highest specification. This system is a direct replacement for the standard Saab system and has the advantage of being stainless steel for long life. Fitting a Ferrita exhaust system means that you should never need to replace your Saab exhaust again.

Verder is er JT. De downpipe is bij veel modellen RVS, de uitlaat is van aluminiseerd staal. De prijs/kwaliteitverhouding hiervan is erg goed.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 22 feb, 2005 23:29

Ferita word ook verkocht bij www.europeantuning.com
Die zitten gewoon in Nederland.

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » di 22 feb, 2005 23:37

EPS in veendam !?!?!?! zie WWW.uitlaten.com

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » di 22 feb, 2005 23:39

Trouwens, we antwoorden nog voor de vraag gesteld wordt :wink:

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » di 22 feb, 2005 23:40

Ahum :oops: verkeerde datum!

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 23 feb, 2005 0:10

Bij EPS heb ik ook eens een uitlaat laten maken (achterdemper+Vigen uitlaateinde) voor mijn Saab. Ze leveren vakwerk en vrijwel alles is mogelijk. Het heeft echter wel zijn prijs.

Een 3 inch uitlaat van JT, zeker in combinatie met een dikke downpipe, heeft toch mijn voorkeur.

rudolfwillem
Geregistreerd lid

Bericht door rudolfwillem » do 03 mar, 2005 0:00

een ieder ontzettend bedankt voor de adviezen. Geweldige plek om even te sparren. EPS ken ik. Voor mijn oldtimer heb ik hier een rvs gehaald en tevens een flex voor mijn Saab. Goed adres maar wel duur. Ik twijfel nog een beetje tussen 3" JT en Ferrita. Ik denk dat het JT gaat worden.
In ieder geval bedankt. :lol:

Plaats reactie