Voorpoot Saab 9000
-
9000-95
- Donateur

Re: Voorpoot Saab 9000
Heb je de stabilisatie stang droplink en de draagarm rubbers losgehad? Zo ja, deze pas definitief vast draaien als de auto ingeveerd met de wielen op de grond staat. Anders kan het ook teveel gaan wringen daar.
-
jpprins
- Geregistreerd lid
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Tja, vaseline. Heb vastgesteld dat de door R en D geleverde veren ca. 1 mm dunner zijn dan de origineel. 13 mm i.p.v. 14,1 mm. Navraag bij R en D leert dat dit de enige veer is die ze voor de 9000 hebben.!!
De kleur code is "groen groen geel groen groen" Zit die soms ook onder de Aero? Het blijkt namelijk dat mijn 9000, een 2.3 automaat, turbo Anniversary ook de dikkere aandrijfassen heeft gelijk aan de Aero.
Wie maakt mij wijzer. Hoor het graag
De kleur code is "groen groen geel groen groen" Zit die soms ook onder de Aero? Het blijkt namelijk dat mijn 9000, een 2.3 automaat, turbo Anniversary ook de dikkere aandrijfassen heeft gelijk aan de Aero.
Wie maakt mij wijzer. Hoor het graag
-
jpprins
- Geregistreerd lid
Originele aero veren zul je niet meer vinden.
Wat er het dichtst bij in de buurt komt zijn veren van abbott:
https://www.abbottsaab.com/product/15-1 ... ings-9000/
Die zijn 15mm.
(Verzend- en importkosten tikken wel flink aan.)
Wat er het dichtst bij in de buurt komt zijn veren van abbott:
https://www.abbottsaab.com/product/15-1 ... ings-9000/
Die zijn 15mm.
(Verzend- en importkosten tikken wel flink aan.)
-
9000-95
- Donateur

Als je hier naar toe gaat, dan boven aan de link "refer to the PDFs", dan 7 suspension and wheels, dan de eerste pdf downloaden. Daarin staat het hele verhaal rond de veren en kleurcodes uitgelegd. Is nogal een puzzel, de veer hangt af van uitvoering, motorisering, bak, en aanwezige accesoires.
Er zijn standaard voorveren van 12,75 tot 14,26 mm geleverd, dus die van R&D kloppen op zich wel. Meestal levert de aftermarket maar één type dat een beetje gemiddeld zit en dus op alle modellen wel toepasbaar. Veel meer dan een cm in rijhoogte zal het allemaal niet schelen verwacht ik.
Dat van die dikkere assen klopt wel, die zitten niet alleen op de Aero's maar ook op alle 2.3FPT's, op de 2.0FPT (Italiaanse Aero) en op alle 2.3LPT automaten.
Er zijn standaard voorveren van 12,75 tot 14,26 mm geleverd, dus die van R&D kloppen op zich wel. Meestal levert de aftermarket maar één type dat een beetje gemiddeld zit en dus op alle modellen wel toepasbaar. Veel meer dan een cm in rijhoogte zal het allemaal niet schelen verwacht ik.
Dat van die dikkere assen klopt wel, die zitten niet alleen op de Aero's maar ook op alle 2.3FPT's, op de 2.0FPT (Italiaanse Aero) en op alle 2.3LPT automaten.