Automorfose

1984-1997
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Automorfose

Bericht door Guido900T » wo 07 apr, 2021 19:20

Hallo Saabliefhebbers,

Ik heb de 9000 vorig jaar een Mike Sanders vetbehandeling laten geven (wielkasten, holle ruimten etc) maar door de spraynevel zat de rest van de auto ook onder het vet. Ik heb me ongans gepoetst maar ik kreeg het niet goed. Tijd voor een professionele poetser! Ik heb gekozen voor Automorfose in Alphen aan de Rijn op basis van de goede recensies en het feit dat het bedrijf al heel lang in business is. Vroeger poetste het bedrijf ook Saabs voor de lokale Saabdealer hoorde ik.

De lak is al wat ouder en zwart is een moeilijke kleur. De auto is drie keer gepolijst en heeft een lakverzegeling gehad. Verder zijn alle kunststofdelen gevoed en de velgen gedaan. Ik had graag voor- en na foto's willen maken maar vooraf regende het en dan zie je niks op de foto. Enfin, hierbij de resultaten. Mag er zijn toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Automorfose

Bericht door phanot » wo 07 apr, 2021 19:47

Mike Sanders is een prima product, droogt niet uit zoals Dinitrol, ML of Tectyl.
Ik heb zelf zo een behandeling gedaan: opwarmen in een frituurpannetje en spuiten totdat er een centimeter dikke laag op je handen gemorst is en het er bijna niet afkrijgt. Lekker vettig spul

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » wo 07 apr, 2021 20:55

Zwart is natuurlijk wél een geweldige kleur om te detailen. Goed gelukt :bluethumb:

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 07 apr, 2021 21:30

Wow, dat is zo wel echt een hele mooie wagen.

Doesbrand
Geregistreerd lid

Bericht door Doesbrand » do 08 apr, 2021 18:39

Als rechtgeaarde NEderlander stel ik dan maar de vraag: Kostdageintje?

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 08 apr, 2021 19:10

Prachtig!

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » do 08 apr, 2021 19:41

Wauw, ik zag hem toevallig van de week staan en dacht dat hij wel eens een goede poetsbeurt kon gebruiken... en dat is zeker gelukt. Ziet er heel goed uit!

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 08 apr, 2021 19:52

Heel mooi geworden!
Je hebt alleen Aero/Anni sideskirts maar gewone voor- en achterbumper delen, of is dat work in progress?

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » vr 09 apr, 2021 8:56

Dank allen voor de complimenten! :O:
Doesbrand schreef:
do 08 apr, 2021 18:39
Als rechtgeaarde NEderlander stel ik dan maar de vraag: Kostdageintje?
Ik heb 325- betaald.
davidd schreef:
do 08 apr, 2021 19:41
Wauw, ik zag hem toevallig van de week staan en dacht dat hij wel eens een goede poetsbeurt kon gebruiken... en dat is zeker gelukt. Ziet er heel goed uit!
Leuk! Een dorpsgenoot! Zijn er wel meer geloof ik. Toch een keer tijd voor de plaatselijke meet?
Gele aero schreef:
do 08 apr, 2021 19:52
Heel mooi geworden!
Je hebt alleen Aero/Anni sideskirts maar gewone voor- en achterbumper delen, of is dat work in progress?
Kon ze wel krijgen die delen een tijdje terug maar ik vind het verschil minimaal en het is een hoop werk.

Dolphin Grey
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Dolphin Grey » vr 09 apr, 2021 9:26

Plaatselijke meet zou leuk zijn, zie ook veel Saabs in Alphen a/d Rijn.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 09 apr, 2021 9:27

Mooi dat er goed voor deze coole 9000 gezorgd lijkt te worden!

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » za 10 apr, 2021 11:47

Guido900T schreef:
vr 09 apr, 2021 8:56
Leuk! Een dorpsgenoot! Zijn er wel meer geloof ik. Toch een keer tijd voor de plaatselijke meet?
I'm in! Forummer N207 heeft ons verlaten als Saabrijder, maar er moeten er meer zijn. Was zelfs een forummer die nu in Oisterwijk woont die ook wel wilde komen naar z'n oude woonplaats.
Dolphin Grey schreef:
vr 09 apr, 2021 9:26
Plaatselijke meet zou leuk zijn, zie ook veel Saabs in Alphen a/d Rijn.
Of in/rond Alphen natuurlijk!

Maar on-topic; Ik zag hem gister staan. Ik vind het geen geld voor zo'n verandering. Hij staat er echt heel mooi bij!

Plaats reactie