bumperstrip los

1984-1997
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

bumperstrip los

Bericht door hermank » zo 14 feb, 2021 10:21

Afbeelding

Niet gestrooid in de wijk en nu wordt alles een ijsbaan. In de eerste bocht gingen we al rechtdoor, gas los maar met de automaat in D zet toch een beetje gas er op, hoppa tegen een lantaarnpaal.
Gelukkig valt de schade mee. Kleine schaafwond op de bumper die wellicht weggepoetst kan worden.... maar die strip. Vast lijmen ?? En ik krijg 'm niet helemaal meer tegen elkaar aan, er blijft een kleine ruimte tussen de twee uiteinden.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: bumperstrip los

Bericht door rademaker » zo 14 feb, 2021 10:38

van het merk Carpoint bestaan rollen glanzende chroomkleurige decoratiestrips. Hoogte 12 mm moet je hebben, 8 meter lang. Die plak je over de volledige breedte van de bumper, na verwijderen van de oude defecte strip en na reiniging. Prachtig resultaat, als nieuw.
En zie je op tegen deze klus: bij de Saab hobby club doen we dat voor je tegen een vriendenprijsje, want we hebben altijd die strips op voorraad liggen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 14 feb, 2021 11:00

Zuur Herman, maar gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Leve de schokabsorberende bumpers, je komt er een stuk beter vanaf dan met een moderne auto.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het resultaat van de Carpoint suggestie, ik heb in October nog een "nieuwe" strip geplakt. Ziet er best aardig uit, al is het wel zaak de hoekjes goed vast te zetten, deze buigen bij onze 9000 momenteel weer los en moet ik nog eens met iets sterkers her-plakken. Wil wel oppassen niet iets te nemen dat te strak is en bij een volgende wissel de bumper beschadigt. De strip heeft namelijk geen eeuwig leven en gaat in 5-10 jaar afbladderen.

Afbeelding

Ooit wil ik nog eens een nieuwe bumper inclusief strip en veertjes monteren, maar waar zijn die nog te vinden?

Edit: foto van het "losbuigen" van de geplakte strip:

Afbeelding

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 14 feb, 2021 19:19

Dank Henk-Jan en Koos. ( en ik kreeg een mooie aanbieding van Thijs)

Misschien wacht ik even, mijn bumper moet eigenlijk worden overgespoten - omdat de matvernis wat gaat bladderen- en dan moet die strip er toch weer af, denk ik.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 14 feb, 2021 19:22

Henk-Jan schreef:
zo 14 feb, 2021 11:00

Afbeelding

Dat blokje van jou ziet er ook wel erg fraai uit, zeg :shock: WOW

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » zo 14 feb, 2021 22:31

Bewaar in ieder geval de clips aan uiteinde strips die achter bumper lopen. Dan kun je de nieuwe strips steak bevestigen. Uiteinde oude bewaren dan weet je hoe je de nieuwe strips moet modificeren

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 24 feb, 2021 12:54

hermank schreef:
zo 14 feb, 2021 19:22
Dat blokje van jou ziet er ook wel erg fraai uit, zeg :shock: WOW
Dank u zeer. Afgezien van wat afbladderende verf op het kleppendeksel en vliegroest op het spruitstuk is hij best netjes. Het mooiste kan je op de foto niet eens zien:

Afbeelding

:smart:

Is het nog goed gekomen met de strip?

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » za 06 mar, 2021 13:29

Henk-Jan schreef:
wo 24 feb, 2021 12:54

Is het nog goed gekomen met de strip?
Hij ligt klaar !

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 06 mar, 2021 13:39

O dat is toch geweldig! Waar heb je die nog gevonden? Met veertjes of heb je die nog? Wat kostte het?

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » za 06 mar, 2021 13:53

Van een forummer. € 50 incl. verzenden. Ik heb gevraagd voor de clips ( van mij zitten ze er nog op , maar ik dacht; dan kan ik er iemand anders een plezier mee doen.. jou bijvoorbeeld :D ) maar er zitten geen clips/veertjes bij. Helaas.

Plaats reactie