Aan een kant zitten de bouten die de veerpoot met het fuseehuis muurvast. Na het verwijderen van de moeren zijn ze rond te draaien, maar ze gaan zwaar en komen ondanks veel kruipolie en hengsten met een grote hamer nog steeds niet naar buiten. De bovenste leek wel iets mee te geven, maar meer dan een haarbreedte leek het niet. Het hele spul heeft nu een nacht in de kruipolie gestaan en ik ga zo weer een poging wagen. Ik heb een electrische wielmoersleutel maar die gebruik ik liever niet, ik wil niet het risico nemen dat de kop van de bout afbreekt. Zijn er nog andere trucjes om de bouten aan het schuiven te krijgen?
Alex
Veerpootbouten zitten vast
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Veerpootbouten zitten vast
jazeker! De bouten verwarmen met een brander.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Heb ik aan gedacht maar de combinatie kruipolie en vlammen leek me wat eng. Maar als het niet anders lukt zal ik de boel aan de buitenkant zo veel mogelijk drogen en een poging wagen.
Als
Als
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Bak met water gedaan, dat was makkelijker. Maar de bovenste is er nu uit
. Na de lunch verder.
Alex
Alex
-
rademaker
- Donateur (6x)

onlangs ook meegemaakt, muurvast, althans één van beide. Die bout bleek krom te zijn. Waarschijnlijk bij een vorige hermontage de oude kromme er weer ingeramd, bij gebrek aan een goede, of onder het mom: zit nu tenminste goed vast.
Met de moker keihard geslagen en dat werkte uiteindelijk. Je mag er wel een kwartiertje en wat zweetdruppeltjes voor uittrekken soms hoor.
Met de moker keihard geslagen en dat werkte uiteindelijk. Je mag er wel een kwartiertje en wat zweetdruppeltjes voor uittrekken soms hoor.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
En ook nummer twee gelukt. Die ging nog lastiger dan de bovenste (alleen al de brander waar je voorzichtiger mee moet omspringen om geen rem- en ABS-sensorleidingen af te fikken) maar uiteindelijk toch victorie. De Bilstein B6 met Aeroveren van m'n vorige 9000 gemonteerd. Wat een verschil, meteen voelbaar strakker, ook al lijkt ie nu ietsje hoger te staan. Voorlopig maar zo proberen en dan ook de achterdempers en -veren doen. De veren die er voor op zaten hadden een gele stip, niks meer. Waar waren die oorspronkelijk voor?
Alex
Alex