Slangetje kaputt.

1984-1997
Plaats reactie
michelvenus
Geregistreerd lid

Slangetje kaputt.

Bericht door michelvenus » zo 22 nov, 2015 21:26

Afbeelding
Dit kleine slangetje is gescheurd. Is dit een retour leiding of is het voor de ontluchting?

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Slangetje kaputt.

Bericht door 9000-95 » zo 22 nov, 2015 21:36

ontluchting dus er zal niks gaan lekken, hooguit zal je af en toe een heel lichte benzine lucht ruiken naast de auto. Kan je gewoon mee rijden. Die dingen scheuren altijd na verloop van tijd, onmogelijk bochtje zit erin. Gewoon een nieuw stukje brandstof bestendige slang opzetten en klaar.

Check gelijk even de slangklem onder bij de vulslang op de tank, die rot graag door.

Mooie schone wielkast trouwens, complimenten!

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » zo 22 nov, 2015 21:57

Yup, was bij mij ook kapot. mocht de auto over de kop slaan en blijven liggen, kan er benzine uitlekken that's all...

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 22 nov, 2015 22:04

overigens wel APK-afkeur.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » zo 22 nov, 2015 22:23

Bedankt voor de complimenten 9000-95. Af en toe optillen met de heftruck en dan kun je hem mooi schoon spuiten. Afbeelding
Deze hadden ze op de inspectiedag in Den Haag gevonden. Ben sowieso van plan om al die klemmen te vervangen voor rvs.
Ik heb vorige maand weer 2 jaar Tüv gekregen,hebben ze het gelukkig niet gezien of hij is net pas gescheurd. :)

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » zo 13 dec, 2015 21:34

Kan het zijn dat ik door dat gescheurde slangetje water in de tank heb gekregen? Volgens de Saabdealer kan dat als je er te lang mee door blijft rijden. Hij is ondertussen gerepareerd,maar gisteren stond ik net voor de afslag zonder benzine. Terwijl de boordcomputer aangaf dat ik nog 65 km kon rijden. Ik kreeg hem na een paar keer proberen nog aan het lopen en kon gelukkig nog bij een tankstation komen.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 26 jan, 2018 15:17

Even opgraven :-) De aansluiting van dit slangetje op de vulslang, is dat een terugslagklepje oid? Bij mij is slangetje ook kapot. Twee helften zaten vol prut. Ik dacht dat dat de reden was dat de tank vacuum trok, maar dat lijkt niet het geval. Althans, het probleem is er nog steeds.

Plaats reactie