raamlijsten kaal maken
-
hermank
- Donateur (7x)

raamlijsten kaal maken
De raamlijsten van mijn 9000 CS vertonen hier en daar wat corrosie. Ik wil ze laten spuiten, maar ze moeten eerst kaal gemaakt worden. Ze schijnen van aluminium te zijn, overtrokken met kunststof. Iemand een idee of tip hoe dit het best gedaan kan worden ??

-
verde900
- Donateur

Re: raamlijsten kaal maken
ik zou folie gebruiken, trimline deed dit in de jaren 90 veelvuldig op 9000's met chromen raamlijsten om die zwart te maken
-
hermank
- Donateur (7x)

Dat is wellicht een betere optie dan laten spuiten. Maar dan zullen ze toch eerst 'kaal' gemaakt moeten worden......of zouden die gasten van Trim-Line dat doen?
-
gws
- Geregistreerd lid
Zelf doen kan natuurlijk maar R&D heeft ze nieuw .
-
hermank
- Donateur (7x)

Neehoor, R en D heeft ze niet. Ja, ze kunnen ze bestellen.... € 130 ex btw per stuk... x 4 ..........
dan maar spuiten of wrappen.....
dan maar spuiten of wrappen.....
-
vril-9000
- Donateur (2x)

Goedendag,
Je kunt ook Plastidip overwegen.
Ik had een raamlijst geheel voorzien van Plastidip en dat blijft verassend goed zitten. Daarnaast heeft het ook nog eens een dof-zwarte stoere look.
Wel is het rubberachtig/ruw en daardoor vatbaar voor stof. En als je het beu bent trek je het er (redelijk) makkelijk er weer vanaf.
Ik houd je topic in de gaten..
Je kunt ook Plastidip overwegen.
Ik had een raamlijst geheel voorzien van Plastidip en dat blijft verassend goed zitten. Daarnaast heeft het ook nog eens een dof-zwarte stoere look.
Wel is het rubberachtig/ruw en daardoor vatbaar voor stof. En als je het beu bent trek je het er (redelijk) makkelijk er weer vanaf.
Ik houd je topic in de gaten..
-
belastingslaaf
- Geregistreerd lid
Is dit geen optie? Ik heb hier voorheen gewerkt. Middels een zuurbadje worden ze kaal en daarna kan je een beschermingscoating aan laten brengen.
http://www.surfacetreatment.nl/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.surfacetreatment.nl/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
verde900
- Donateur

Wat voor effect heeft het op dat aanwezige rubber randje?
-
belastingslaaf
- Geregistreerd lid
Kan die er af? Want ik ben bang dat die het niet gaat overleven...
-
busy
- Donateur (4x)

Je kunt het ook eerst uitproberen wat het beste werkt op een paar gebruikte raamsnorren. Die heb ik wel te koop liggen.
-
hermank
- Donateur (7x)

En zo is het opgelost.
Omdat de raamlijsten van Busy mooi zijn, zet ik die over. Simpeler dan eerst kaal maken en dan wrappen of spuiten.
Omdat de raamlijsten van Busy mooi zijn, zet ik die over. Simpeler dan eerst kaal maken en dan wrappen of spuiten.