saab gekocht kleine probleempjes wie helpt mij ?
-
elcruz
- Geregistreerd lid
Re: saab gekocht kleine probleempjes wie helpt mij ?
dank panhard, ga er weer mee aan de slag hou jullie weer op de hoogte
-
9000-95
- Donateur

ACC die geen warmte geeft:
Stap 1 is: voer een calibratie uit, AUTO en de knop helemaal rechtsonder tegelijk indrukken. Het systeem doet dan een zelftest en kalibreert de stappenmotoren. Na afloop verschijnt het aantal fouten op het display, zou nul moeten zijn.
Als kalibreren niet helpt: controleer eerst of de kachelslangen warm zijn (en aangesloten.... kachelradiateur gaat graag lek op een 9000 en in een warm klimaat is de goedkope fix dan het ding af te doppen...)
Is dat allemaal ok dan zal er een probleem zijn met de bediening van de warm/koud regelklep. Die klep zit in het kachelhuis onder de paravan deksel. Als je die deksel verwijdert zie je aan de passagierskant van het kachelhuis een hefboompje zitten, daar zit (als het goed is) een kabeltje aan wat naar binnen loopt. Dat gaat naar een stappenmotortje wat binnen zit.
Als je de ACC van hi na lo zet moet dat hefboompje bewegen. Zoniet dan is er wat stuk, vaak is dat de tandwielkast van het motortje. Geeft dan ook ratelgeluiden.
Stap 1 is: voer een calibratie uit, AUTO en de knop helemaal rechtsonder tegelijk indrukken. Het systeem doet dan een zelftest en kalibreert de stappenmotoren. Na afloop verschijnt het aantal fouten op het display, zou nul moeten zijn.
Als kalibreren niet helpt: controleer eerst of de kachelslangen warm zijn (en aangesloten.... kachelradiateur gaat graag lek op een 9000 en in een warm klimaat is de goedkope fix dan het ding af te doppen...)
Is dat allemaal ok dan zal er een probleem zijn met de bediening van de warm/koud regelklep. Die klep zit in het kachelhuis onder de paravan deksel. Als je die deksel verwijdert zie je aan de passagierskant van het kachelhuis een hefboompje zitten, daar zit (als het goed is) een kabeltje aan wat naar binnen loopt. Dat gaat naar een stappenmotortje wat binnen zit.
Als je de ACC van hi na lo zet moet dat hefboompje bewegen. Zoniet dan is er wat stuk, vaak is dat de tandwielkast van het motortje. Geeft dan ook ratelgeluiden.
-
elcruz
- Geregistreerd lid
dank,dank en dank
Ok ga er mee aan de slag die knoppen op ACC is dat met lopende motor testen of alleen contact aan ?
-
elcruz
- Geregistreerd lid
als ik AUTO en die knop rechtsonderindruk gebeurd er niks behalve dat de ACC aangaat
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
<auto> en de knop rechtsonder tegelijk indrukken. kan met kontakt aan of met draaiende motor (beter met draaiende motor, want dan heb je ook het ACCsysteem in werking). het schermpje waar de temperatuur staat gaat uit en op gegeven moment komt er een cijfer in te staan. zoals eerder gezegd hoop je natuurlijk dat het een NUL is. naar meestal is het een 1. wat dan de oorzaak kan zijn is de bedieningsunit zelf OF het zwarte bolletje middenop het dashboard.
-
elcruz
- Geregistreerd lid
hm Jungleman heb ik geprobeerd maar gebeurd echt nada, niks ben nu aan het werk ga het straks nog eens proberen en kom terug met het resultaat
-
9000-95
- Donateur

echt tegelijk allebei indrukken, dus niet de eerste indrukken en dan de 2e erbij pakken. Vergt enige vingervlugheid. Met duim en wijsvinger van één hand een kort tikje op beide knoppen zou het moeten doen.
-
elcruz
- Geregistreerd lid
yep het is gelukt.....heb ze beide ingedrukt en vastgehouden en ja hoor duurde even maar er verscheen een...............0
moet nu nog controleren of de kachel warm word hoop van wel anders meld ik me weer hier.....thanks you all
-
elcruz
- Geregistreerd lid
Grrrrr kachel werkt niet...... zal moeten gaan zoeken
-
brigitte57
- Geregistreerd lid
Wie kan mij helpen aan de behuizing van de afstandsbediening van mijn Saab9000 uit 1998. Naam en adres gegevens van een leverancier zijn ook welkom. Een zwart kunstof kastje 3x4,5 cm met een rode en een zwarte drukknop. Behuizing is kapot. Binnenwerk functioneert nog.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Saab Hobbyclub in Amersfoort. Forummer: Rademaker?
-
busy
- Donateur (4x)

Zal morgen even kijken
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Autonorm TX36 handzender behuizing. Te verkrijgen bij kew autoelektronica.
http://www.kew.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk
http://www.kew.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk