Beste lezers,
Sorry het onderwerp van terugslagklep is veel over geschreven. Echter blijf ik twijfelen aan de richting van de pijl. Ik vond dat de slangen aan beide kanten vd klep natter was dan normaal. Reden om hem te checken. Bij inspectie bleek dat hij soms door laat en soms blokkeert, niet goed dus.
Heb alu klepje gemonteerd maar de slangen blijven nattig. Nu vraag ik mij dus af of de richting vd klep juist is. Misschien dat hem eerder per ongeluk omgedraaid heb tijdens een check...(lijkt mij sterk hoor, maar toch)
De rubber in het kleppendeksel heb ik uit voorzorg ook vervangen maar die is droog.
Gaat de pijl van links naar rechts dus richting de accu of andersom? Het gaat over een 2.3 blok.
Alvast dank!
Terugslagklep 9000: Richting vd pijl
-
vril-9000
- Donateur (2x)

Re: Terugslagklep 9000: Richting vd pijl
Dank je 9329! Ik zal dat slangetje ook maar vervangen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

wanneer je er op blaast dan weet je welke kant open staat. Het GKH wil de lucht richting de cylinder stuwen en dus niet lekken via zo n klep.
Nu heb je geen pijltje meer nodig
Nu heb je geen pijltje meer nodig
-
9000-95
- Donateur

De carterventilatie werkt alleen als er onderdruk is bij de aansluiting op het gkh, er moeten immers dampen uit het carter gezogen worden. Als er overdruk is (boost) dan mag die juist niet in het carter terecht komen anders pers je de olie uit alle keerringen en pakkingen. Da's de functie van de klep, turbodruk weghouden van het carter. Als je dat eenmaal weet is de montage richting gelijk logisch.
En dat het allemaal wat vettig blijft is normaal, er worden immers oliedampen doorheen gezogen. Als het brandschoon blijft moet je je pas zorgen gaan maken
En dat het allemaal wat vettig blijft is normaal, er worden immers oliedampen doorheen gezogen. Als het brandschoon blijft moet je je pas zorgen gaan maken