kleppendeksel
-
elcruz
- Geregistreerd lid
kleppendeksel
hoi ben ik weer... heb iets ontdekt.... aan de zijkant van het kleppendeksel zit een rond plaatje daar lekt enigszins olie uit ? ( lijkt op zo een vriesplaatje wat in het blok zit ) wat te doen ???
-
busy
- Donateur (4x)

Re: kleppendeksel
Het is waarschijnlijk je vriesplug. Of nieuwe er in en met vloeibare pakking afkitten of je de plek vetvrij maken en rondom vloeibare pakking aan de buitenzijde doen.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
da's het (afgedekte) gat waar bij de i-tjes de rotor en verdelerkap zitten. kan op zich geen kwaad. vernieuwen van het afdek/opvulplaatje is niet zoveel werk en niet zo duur.
waarschijnlijk bedoel je dat ronde gat, net voor de DI-cassette op onderstaande foto:

daar zit bij de i-tjes de (oranje) verdelerkap etc.:

kan op zich geen kwaad en is vrij eenvoudig te vervangen (demontage van je kleppendeksel ontkom je niet aan).
waarschijnlijk bedoel je dat ronde gat, net voor de DI-cassette op onderstaande foto:

kan op zich geen kwaad en is vrij eenvoudig te vervangen (demontage van je kleppendeksel ontkom je niet aan).
-
TimmieS
- Geregistreerd lid
Bij een Turbo tot 88 zit er ook een verdeelkapJungleman schreef:da's het (afgedekte) gat waar bij de i-tjes de rotor en verdelerkap zitten. kan op zich geen kwaad. vernieuwen van het afdek/opvulplaatje is niet zoveel werk en niet zo duur.
-
elcruz
- Geregistreerd lid
mannen enorm bedankt en ja dat is het mwah maak het wel schoon en kit het af en voila.......
-
HHO-9000
- Donateur

Toen ik mijn 9K kocht zag ik dezelfde lekkage. Na het vastdraaien van twee (!) los zittende kopbouten en nog eens twee losse bouten in de ruimte waar de bougies in zitten, was het euvel verholpen. Inmiddels zijn we 120K kilometer verder en verbruikt of lekt de 9K nog geen spat olie. Af en toe even de boutjes nalopen want na 20 jaar trilt er wel eens iets los.