kleppendeksel

1984-1997
Plaats reactie
elcruz
Geregistreerd lid

kleppendeksel

Bericht door elcruz » wo 07 sep, 2016 21:58

hoi ben ik weer... heb iets ontdekt.... aan de zijkant van het kleppendeksel zit een rond plaatje daar lekt enigszins olie uit ? ( lijkt op zo een vriesplaatje wat in het blok zit ) wat te doen ???

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: kleppendeksel

Bericht door busy » wo 07 sep, 2016 22:02

Het is waarschijnlijk je vriesplug. Of nieuwe er in en met vloeibare pakking afkitten of je de plek vetvrij maken en rondom vloeibare pakking aan de buitenzijde doen.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 07 sep, 2016 22:53

da's het (afgedekte) gat waar bij de i-tjes de rotor en verdelerkap zitten. kan op zich geen kwaad. vernieuwen van het afdek/opvulplaatje is niet zoveel werk en niet zo duur.

waarschijnlijk bedoel je dat ronde gat, net voor de DI-cassette op onderstaande foto:
Afbeelding

daar zit bij de i-tjes de (oranje) verdelerkap etc.:
Afbeelding

kan op zich geen kwaad en is vrij eenvoudig te vervangen (demontage van je kleppendeksel ontkom je niet aan).

TimmieS
Geregistreerd lid

Bericht door TimmieS » wo 07 sep, 2016 23:21

Jungleman schreef:da's het (afgedekte) gat waar bij de i-tjes de rotor en verdelerkap zitten. kan op zich geen kwaad. vernieuwen van het afdek/opvulplaatje is niet zoveel werk en niet zo duur.

waarschijnlijk bedoel je dat ronde gat, net voor de DI-cassette op onderstaande foto:
Afbeelding

daar zit bij de i-tjes de (oranje) verdelerkap etc.:
Afbeelding

kan op zich geen kwaad en is vrij eenvoudig te vervangen (demontage van je kleppendeksel ontkom je niet aan).
Bij een Turbo tot 88 zit er ook een verdeelkap :wink: 8)

elcruz
Geregistreerd lid

Bericht door elcruz » do 08 sep, 2016 17:01

mannen enorm bedankt en ja dat is het mwah maak het wel schoon en kit het af en voila.......

HHO-9000
Donateur
Donateur

Bericht door HHO-9000 » di 13 sep, 2016 20:36

Toen ik mijn 9K kocht zag ik dezelfde lekkage. Na het vastdraaien van twee (!) los zittende kopbouten en nog eens twee losse bouten in de ruimte waar de bougies in zitten, was het euvel verholpen. Inmiddels zijn we 120K kilometer verder en verbruikt of lekt de 9K nog geen spat olie. Af en toe even de boutjes nalopen want na 20 jaar trilt er wel eens iets los.

Plaats reactie