harman/kardon?

1984-1997
Plaats reactie
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

harman/kardon?

Bericht door 9323 » vr 04 dec, 2015 19:04

ha,

zit net de speakers bij de hoedenplank van mijn 9000CS te bekijken. Onder het rooster zitten 6x9-speakers met daaronder een los vierkant speakertje. Denk voor de middentonen. Zijn dat nou harman/kardon-speakers? En zijn die bijzonder of heeft elke 9000 ze? Ze klinken best lekker trouwens, ook na 19 jaar.

Heb trouwens pas de speakers op het dashboard vervangen. Kwam daar 10cm-speakers tegen met een los tweetertje eronder.

Morgen maar eens onder de bijrijdersstoel kijken of daar toevallig een versterker zit...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: harman/kardon?

Bericht door Style&Co » vr 04 dec, 2015 19:29

9000's hadden toch Clarion als top-of-the-bill audioset?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » vr 04 dec, 2015 19:30

Zijn dat nou harman/kardon-speakers?
Neen, Harman/kardon zit alleen in USA en Canadese uitvoeringen, en bestaan bij de CS uit subwoover, middentoon en hoge toon dus 3speakers per kant achterin, en jij hebt er slechts 2.

Harman/Kardon heeft in totaal 10 speakers in de CS uitvoering zitten, 6 achterin en 4 stuks voorin.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 04 dec, 2015 19:53

Duidelijk, dank. Zal eens kijken of ik van onderen het partnr kan zien.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 06 dec, 2015 15:57

Ben eruit. Ik heb deze: http://www.elferink.nl/GB/nummer/410903 ... 0030502A34" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet zo spannend dus, maar geluid is ok.

vril-9000
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vril-9000 » ma 07 dec, 2015 17:36

Waarom niet een setje Kickers erin? Zowel voor als achterin.
Als je toch bezig bent nog ff een versterkertje via MP onder de passagiersstoel monteren, vinden die Kickers helemaal top.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 07 dec, 2015 17:43

ik snap dit niet, nu heb je zo n prachtige auto (denk ik) met een ze van ruimte.
Als - zelfbenoemd- directeur op de achterbank zou ik dan willen genieten van een echt goed geluid
van een aftermarket uit 2015.... .
Dat verdient zo n 9000 toch?

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 07 dec, 2015 20:14

Ik heb nu voorin ground zero, dat scheelt al. De achterbank komt nog wel een keer aan bod :-)

TimmieS
Geregistreerd lid

Bericht door TimmieS » ma 07 dec, 2015 20:33

Ik heb er Focal speakers in zitten, ik kan je ze aanraden. Ik vind het heel erg goed geluid, heel vol en een goede bass erin. Niet gedacht dat het zo goed zou klinken eerlijk gezegd.
Heb er twee achter op de bestaande plekken en vier voorin, ook op de bestaande plekken. Ze zijn niet goedkoop, maar het is het waard.

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » ma 07 dec, 2015 21:48

Ik heb een 16cm composet in de voordeuren die de holte van de deuren als klankkast gebruikt en de tweeters onder de voorruit op de originele plek. Met erg dikke bas :P achterin de 6x9. Maakt een subwoofer overbodig.

Afbeelding

vril-9000
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vril-9000 » do 04 feb, 2016 16:37

[]Lache! zal best goed klinken denk ik.
Ik probeer de klassieke interieur een beetje te behouden, liefst met een originele Clarion Saab radio, maar wel ondersteund door een dikke Kicker systeem.

Heb je dit zelf gemaakt? Lijkt mij niet simpel...
Reden: Quote verwijderd

paul318
Geregistreerd lid

Bericht door paul318 » vr 05 feb, 2016 1:01

Ik heb een extra hoedenplank met daarin een set Infinity Kappa serie....subwoofer heb ik écht niet nodig.
Voorin een setje waarvan de magneet bijna even groot is als de speaker,merk weet ik zo ff niet meer maar er komt een dijk van een geluid uit.
En dat wordt aangestuurd met een standaard Kenwood zonder versterker.Spiegel trilt zo al genoeg... :mrgreen: :mrgreen:

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » vr 05 feb, 2016 20:06

Er zijn tegenwoordig ook platte subwoofers voor onder de voorstoelen. Of het klinkt weet ik niet.

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » zo 14 feb, 2016 22:55

Klinkt heel best.
Hangt daarbij natuurlijk wel af van je dashboard- en achterspeakers.

Plaats reactie