Interessepeiling originele KIEKERT relais

1984-1997
MaartenVeeke
Geregistreerd lid

Re: Interessepeiling originele KIEKERT relais

Bericht door MaartenVeeke » di 15 dec, 2015 8:44

Ik ben voor de handleiding van forummer 9000-95 gegaan. Werkt prima! Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet zelf gesoldeerd heb. Voor een fles wijn heb ik dat een ander laten doen. Omdat die relais geen drol kosten en omdat ik een reserve Kiekert had, heb ik 4 relais besteld en laten solderen. Als deze ook weer 18 jaar mee gaan, heb ik de komende 36 jaar een prima werkende Kiekert.
Afbeelding
Afbeelding

stellemans
Geregistreerd lid

Bericht door stellemans » wo 16 dec, 2015 16:51

@MaartenVeeke De handleiding ken ik en is zeker een mooi alternatief. Wanneer iemand de originele relais heeft liggen, gaat daar nog wel mijn voorkeur naar uit.
Ik ben wel benieuwd welk merk relais je uiteindelijk gekozen hebt? En dan moet ik nog iemand vinden die dit voor mij wil solderen in de buurt van Amsterdam voor een fles wijn? :)

MaartenVeeke
Geregistreerd lid

Bericht door MaartenVeeke » wo 16 dec, 2015 21:24

Hoi Stellermans. Ik snap je. Ik probeer het ook meestal zo origineel mogelijk op te lossen of met een fabriekswaardige upgrade. Bij een Kiekert relais vond ik het toch een beetje te ver gaan om te speuren naar een origineel Siemens relais met dezelfde pinposities. Ik heb deze gekocht. De Omron G5LE-14 DC9. Uiteraard zijn de verzendkosten bij dit soort aankopen altijd meer dan de aankopen zelf maar dat viel voor mij niet te omzeilen. De jongen die voor mij de relais gesoldeerd heeft gaf aan dat hij maar zelden zo makkelijk een flesje wijn verdiend heeft. Als je voor een euro per stuk twee extra relais koopt kun je het twee keer fout doen en nog zit je niet in de problemen. Helemaal niet als je eerst gewoon de draadjes aan de relais soldeert zonder het printplaatje aan te raken. Voor dat geld zou ik het bij een volgende klus best zelf aan durven.

Plaats reactie