2.0 ecopower chiptunen of niet?
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: 2.0 ecopower chiptunen of niet?
ok bedankt.. volgende week verder. Wordt vervolgd..
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: 2.0 ecopower chiptunen of niet?
Update: probleem is opgelost! Ik kon het zelf niet vinden en heb hem naar mijn garage gebracht. Turbo bleek prima. Inderdaad een luchtlek maar niet bij de wastegate. Het bleek dat er een koperen pijpje op het gasklephuis ( waar de slangen op bevestigd worden) was losgeblazen waardoor drukverlies optrad.
Had dat niet zelf kunnen oplossen want er moest een nieuw pijpje komen en een schroefdraad getapt worden in het gasklephuis. Goed dat ik hem weggebracht heb dus. Toen was het klaar. De turbometer schoot zelfs even door naar de 1,5 en zelfs 2 Bar voordat de ecu hem terugregelde. Dat kwam doordat ik eerder de wastegate waarschijnlijk te ver had opgedraaid waarschijnlijk. Geen fuelcuts gehad maar toch gelijk bij laten stellen. Hij stond toch op de brug. Hij pakt nu netjes 1 Bar overdruk, blijft daar en rijdt als een speer!.
Mag Slotje op. Allemaal erg bedankt voor de hulp, het was weer leerzaam!
Had dat niet zelf kunnen oplossen want er moest een nieuw pijpje komen en een schroefdraad getapt worden in het gasklephuis. Goed dat ik hem weggebracht heb dus. Toen was het klaar. De turbometer schoot zelfs even door naar de 1,5 en zelfs 2 Bar voordat de ecu hem terugregelde. Dat kwam doordat ik eerder de wastegate waarschijnlijk te ver had opgedraaid waarschijnlijk. Geen fuelcuts gehad maar toch gelijk bij laten stellen. Hij stond toch op de brug. Hij pakt nu netjes 1 Bar overdruk, blijft daar en rijdt als een speer!.
Mag Slotje op. Allemaal erg bedankt voor de hulp, het was weer leerzaam!