graphic info display
-
Retep
- Geregistreerd lid
graphic info display
Ik overweeg de aankoop van een 9-5NG, maar ik heb toch nog enkele vragen.
De testwagen had vanzelfsprekend de mooie color graphic info display, maar ik vond dat de snelheid moeilijk af te lezen viel, tenzij je de snelheid in het midden laat aangeven i.p.v. de navigatie.
Toen ik gisteren met mijn 9-3 reed, viel het me op dat 's avonds het groen van het oude saab-display veel rustgevender en duidelijker is. Heeft iemand dezelfde ervaring? op foto is alles knap en duidelijk, maar al rijdend is het soms een totaal ander beeld.
Zijn er, behoudens bij Saab zelf, al stalen velgen voor deze wagen te verkrijgen? (Winterbanden) (zou een vector 2.0 Tid zijn met 160pk)
De beslissing moet vandaag genomen worden dus....
De testwagen had vanzelfsprekend de mooie color graphic info display, maar ik vond dat de snelheid moeilijk af te lezen viel, tenzij je de snelheid in het midden laat aangeven i.p.v. de navigatie.
Toen ik gisteren met mijn 9-3 reed, viel het me op dat 's avonds het groen van het oude saab-display veel rustgevender en duidelijker is. Heeft iemand dezelfde ervaring? op foto is alles knap en duidelijk, maar al rijdend is het soms een totaal ander beeld.
Zijn er, behoudens bij Saab zelf, al stalen velgen voor deze wagen te verkrijgen? (Winterbanden) (zou een vector 2.0 Tid zijn met 160pk)
-
cavok
- Donateur

Re: graphic info display
Voor de winterbanden is belangrijk de steek van de velg en de maat van de band.
De steek schijnt hetzelfde te zijn als de Opel Insignia (auto's hebben dezelfde basis) dat is 5x120.
De bandenhandel kan daar wel wat voor leveren.
Check dan wel even de bandenmaat met de dealer.
De steek schijnt hetzelfde te zijn als de Opel Insignia (auto's hebben dezelfde basis) dat is 5x120.
De bandenhandel kan daar wel wat voor leveren.
Check dan wel even de bandenmaat met de dealer.
-
millerman
- Donateur (3x)

Het oude display is rustigevender qua kleur, dat klopt. Ik denk dat je veel aan de HUD zou hebben, maar dat kost ook weer wat extra natuurlijk. Als je er nog niet mee hebt gereden: zeker eens proberen!
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik heb ermee gereden, maar als je de prijs ziet oplopen....
De "oude" 9-3 is nog geen 2 jaar, maar de vonk sloeg over met de 9-5, maar eens de optielijst afgewerkt wordt de opleg misschien wel te groot...
Dus er moet ergens een lijn worden getrokken al is dat met pijn in het hart.
Zou je dan eerder de groene display nemen met de head-up?
De "oude" 9-3 is nog geen 2 jaar, maar de vonk sloeg over met de 9-5, maar eens de optielijst afgewerkt wordt de opleg misschien wel te groot...
Dus er moet ergens een lijn worden getrokken al is dat met pijn in het hart.
Zou je dan eerder de groene display nemen met de head-up?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
De color display kost 200 euro extra toch...? HUD zal wel flink duurder zijn. Misschien als je de dashboardverlichting wat zou dimmen dat het geheel wat rustgevender overkomt? Ik vind het zonder die color display erg verouderd overkomen:

nog een plaatje:

nog een plaatje:

-
Retep
- Geregistreerd lid
De HUD was 700 € op dit moment.
Mijn probleem was eerder dat de streepjes bi de gekleurde versie (mogelijks enkel een idee) veel dichter bij elkaar liggen en door de witte binnencirkel wat vervagen. Hier is een contrast met groen.
Mijn probleem was eerder dat de streepjes bi de gekleurde versie (mogelijks enkel een idee) veel dichter bij elkaar liggen en door de witte binnencirkel wat vervagen. Hier is een contrast met groen.
-
millerman
- Donateur (3x)

Als jij dit prettiger vindt, moet je dat doen natuurlijk. Ik zou echter die colourdisplay er altijd in zetten, geeft een flink beter smoelwerk op het dashboard. Maar Saab werkt liever met functionaliteit boven vorm en als voor jou de functionaliteit van het groene display beter is, moet je dat gewoon doen.
-
djairo
- Geregistreerd lid
Binnenkort de éérste Saab 9.5 NG in het Bornems straatbeeld ipv op de parking van Beherman????Retep schreef:De HUD was 700 € op dit moment.
Groetjes van je dorpsgenoot uit"Den Boskant"
Frank
-
Retep
- Geregistreerd lid
Misschien, als de verkoperen de portemonnee meewil...
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Met het display kan ik je niet helpen, ik heb de nieuwe 9-5 nog niet in het donker gereden.
Maar eh, stalen wielen onder een nieuwe 9-5
Vorige week stond er een nieuwe 9-5 bij mijn dealer met wieldoppen, dat haalt wat mij betreft alle "sex" uit de auto...
Maar eh, stalen wielen onder een nieuwe 9-5
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Je kan het niet beter uitdrukken!9-5 aero-estate schreef:Maar eh, stalen wielen onder een nieuwe 9-5Vorige week stond er een nieuwe 9-5 bij mijn dealer met wieldoppen, dat haalt wat mij betreft alle "sex" uit de auto...
Ik heb bij mijn 'oude' (vertrouwde) 9-5 Estate dus gewoon een tweede LM set velgen, speciaal voor de winterbanden (16" 205). Niks geen stalen velgen (al dan niet met wieldoppen)! Voor de overige 3 seizoenen zijn er (17" 225) Hammerheads!!
Voor die 9-5NG zou ik dat ook doen. Het ding ziet er zo verschrikkelijk mooi uit, dat 'staal' gewoon niet kan. Bovendien, als je de kosten van een setje LM velgen uitdrukt in % van de aanschafwaarde van de auto ...
-
B235R
- Lid van verdienste
MS Dos powereddavidjoost schreef:Ik vind het zonder die color display erg verouderd overkomen:
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
Vertel !!Retep schreef:
-
Retep
- Geregistreerd lid
Nog niets te vertellen, aangepast voorstel van de garage is uitgebleven... in tegenstelling tot dat van de BMW-verkoper. Geen paniek want die heeft bot gevangen.
-
LansenW
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf de het color display genomen. In België is de extra kost 150€.
En het dashboard ziet er wat mij betreft veel rijker en gesofisticeerder uit.
En het dashboard ziet er wat mij betreft veel rijker en gesofisticeerder uit.