Leaseprijs 9-5NG
-
harteman
- Donateur

Leaseprijs 9-5NG
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto en ben aangewezen op een leaseconstructie.
Uitgangspunten zijn een looptijd van 5 jaar en 30.000km per jaar. Via Directlease.nl kun je vervolgens een aardige vergelijking maken tussen verschillende merken en types auto. Hierbij ben ik een beetje geschrokken van de leasetarieven voor de 9-5NG in vergelijking met enkele concurrenten, met uiteraard allemaal dezelfde looptijd en kilometrage.
De verschillende leaseprijzen zijn (ex BTW en ex brandstof):
Saab 9-5NG Ttid Aero Exclusive Eur 1.499 (catalogusprijs inclusief opties Eur 67.540)
BMW 520d High Executive Eur 1.414 (catalogusprijs inclusief opties Eur 68.929)
Volvo V60 D5 summum Eur 1.250 (catalogusprijs inclusief opties Eur 63.110)
Ik vrees dat deze prijzen, indien de leasemaatschappijen niet meer fiducie gaan krijgen in de restwaarde van een Saab, Saab wel eens kunnen gaan belemmeren in de groeidoelstellingen.
Ik heb overigens niet gekeken of deze verschillen ook zo duidelijk zijn de wat goedkopere modellen. Maar op de topmodellen schrijf je dus nog steeds bovengemiddeld veel af (wel weer goed voor de 2e hands particuliere rijder natuurlijk).
Groet,
Harteman
Uitgangspunten zijn een looptijd van 5 jaar en 30.000km per jaar. Via Directlease.nl kun je vervolgens een aardige vergelijking maken tussen verschillende merken en types auto. Hierbij ben ik een beetje geschrokken van de leasetarieven voor de 9-5NG in vergelijking met enkele concurrenten, met uiteraard allemaal dezelfde looptijd en kilometrage.
De verschillende leaseprijzen zijn (ex BTW en ex brandstof):
Saab 9-5NG Ttid Aero Exclusive Eur 1.499 (catalogusprijs inclusief opties Eur 67.540)
Ik vrees dat deze prijzen, indien de leasemaatschappijen niet meer fiducie gaan krijgen in de restwaarde van een Saab, Saab wel eens kunnen gaan belemmeren in de groeidoelstellingen.
Ik heb overigens niet gekeken of deze verschillen ook zo duidelijk zijn de wat goedkopere modellen. Maar op de topmodellen schrijf je dus nog steeds bovengemiddeld veel af (wel weer goed voor de 2e hands particuliere rijder natuurlijk).
Groet,
Harteman
-
mark123
- Geregistreerd lid
Re: Leaseprijs 9-5NG
Dit is al is eerder aan bod gekomen inderdaad. Ik vermoed dat erg veel leaserijders niet meer willen betalen voor een Saab maar dan gaan rijden in een 520 of een A6. Jammer..
-
De Teng
- Geregistreerd lid
Voor de leasemarkt is het wachten op de nieuwe 9-3 van groter belang.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Hij is iets duurder in de lease dan de Beemer, en je mag 'm niet met de V60 vergelijken, dan moet je de V70 pakken ivm Appels/peren.
Tja. 't zal wel nooit aanslaan bij het leasegilde, teveel boekhouders daar...
Tja. 't zal wel nooit aanslaan bij het leasegilde, teveel boekhouders daar...
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
harteman schreef:..... maar ik wil graag een 9-5![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Groet,
Harteman
Het leven is een feest !! Maar je moet zelf de slingers ophangen
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Mwoa niet fout eigenlijk.harteman schreef:De verschillende leaseprijzen zijn (ex BTW en ex brandstof):
Iets duurder in de maand dan de BMW, maar de Saab heeft ook een lagere restwaarde, dus dat vergelijk klopt wel. Volvo's vooral uit de lease zijn nogal waardevast is mij opgevallen, maar een V60 hoor je hier niet mee te vergelijken. Zet er eens een V70 prijs naast.
-
ivo 71
- In memoriam †
Zou leasen via de Saab-organisatie zelf niet wat gunstiger uitvallen? Die zouden misschien een soort restwaardegarantie willen hanteren.
Ivo
Ivo
-
harteman
- Donateur

Ik zal eens wat creativiteit gaan gebruiken om de leaseprijs te drukken. Wellicht dat leasen via Saab goedkoper uitvalt, i.v.m. een hogere inschatting van de restwaarde.
Ik heb overigens bewust de V60 en niet de V70 meegenomen, omdat de prijs van een V60 inclusief speeltjes aardig in de buurt van een Saab en BMW komt. En gerelateerd aan de cataloguswaarde is de leaseprijs van een V60 erg laag te noemen.
Groet,
Harteman
Ik heb overigens bewust de V60 en niet de V70 meegenomen, omdat de prijs van een V60 inclusief speeltjes aardig in de buurt van een Saab en BMW komt. En gerelateerd aan de cataloguswaarde is de leaseprijs van een V60 erg laag te noemen.
Groet,
Harteman
-
cavok
- Donateur

Is het niet eerlijker om de BMW met een luxe aangeklede "Vector" te vergelijken?
Heb een tijdje terug ook al gesnuffeld in de prijslijst en het viel me op dat je bij de aero relatief veel betaald voor de uiterlijke aankleding (maar dan heb je ook wel wat; vooral die uitlaten is een "Must-have").
Die 520d High Executive lijkt van buiten net een (weliswaar zeer luxe aangekleed) "instapmodel", die Aero heeft natuurlijk wat meer smoel dan het instapmodel.
Heb een tijdje terug ook al gesnuffeld in de prijslijst en het viel me op dat je bij de aero relatief veel betaald voor de uiterlijke aankleding (maar dan heb je ook wel wat; vooral die uitlaten is een "Must-have").
Die 520d High Executive lijkt van buiten net een (weliswaar zeer luxe aangekleed) "instapmodel", die Aero heeft natuurlijk wat meer smoel dan het instapmodel.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Op 60 maanden scheelt dat wel ff 5.100 euro, die BMW is ook nog 1,389 euro duurder, bijeen dus 6.489 euro verschil.
Dat de V60 er iets beter vanaf komt, die kost waarschijnlijk ook aardig wat minder wegenbelasting/w.a. verzekering en de Saab 9.5NG is bepaald geen lichtgewicht.
Daarnaast wie koop er nog een 2e hands grote auto, dat valt heel vies tegen ongeacht het merk, de V60 is eigenlijk meer de concurrent van een 9.3, Audi A4. MB C klasse en de BMW 3 serie.
Leasen bij Saab, daar is helaas geen geld voor, GM deed ook aan leasen met een dochtermaatschappij, dat is vaak gewoon wat schuiven met verliezen, lijkt leuk maar de aap komt uiteindelijk toch uit de mouw
Dat de V60 er iets beter vanaf komt, die kost waarschijnlijk ook aardig wat minder wegenbelasting/w.a. verzekering en de Saab 9.5NG is bepaald geen lichtgewicht.
Daarnaast wie koop er nog een 2e hands grote auto, dat valt heel vies tegen ongeacht het merk, de V60 is eigenlijk meer de concurrent van een 9.3, Audi A4. MB C klasse en de BMW 3 serie.
Leasen bij Saab, daar is helaas geen geld voor, GM deed ook aan leasen met een dochtermaatschappij, dat is vaak gewoon wat schuiven met verliezen, lijkt leuk maar de aap komt uiteindelijk toch uit de mouw
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bij Leaseplan kom ik op € 1.257,- uit per maand bij 30.000 km met een looptijd van 5 jaar, incl brandstofpas.
Opties heb ik wat zaken af-fabriek aangekruist (navi, audio etc...) om op jouw prijs van € 67.500,- te komen, daar zit ik net € 200,- overheen.
Beetje shoppen en vergelijken hier en daar kan geen kwaad denk ik.
Ik zou als ik jou was ook even informeren met welke leasemaatschappij SAAB Nederland zelf contacten heeft. Voorheen was dat ARM Autolease, daar viel ook SAAB-lease onder.
Opties heb ik wat zaken af-fabriek aangekruist (navi, audio etc...) om op jouw prijs van € 67.500,- te komen, daar zit ik net € 200,- overheen.
Beetje shoppen en vergelijken hier en daar kan geen kwaad denk ik.
Ik zou als ik jou was ook even informeren met welke leasemaatschappij SAAB Nederland zelf contacten heeft. Voorheen was dat ARM Autolease, daar viel ook SAAB-lease onder.
-
harteman
- Donateur

Heb inmiddels ook een prijs van onze leasemij ING Carlease: Eur 1.218 per maand.
Dit biedt mogelijkheden.......
Wordt vervolgd........
Groet,
Harteman
Dit biedt mogelijkheden.......
Wordt vervolgd........
Groet,
Harteman
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Naast het feit dat je D en E-segmenters vergelijkt, heb je ook het sedan/estate verschil nog... De 9-5 NG zou je dus niet met een V70, maar met een S80 moeten vergelijken. (Tenzij je wacht op de 9-5 Estate...)
-
Tubbe
- Donateur (2x)

mis ik toch nog het verschil of de overeenkomst in uitvoering. zijn de beemer en saab voor dezelfde prijs echt vergelijkbaar in uitrusting? (kan het me bijna niet voorstellen nl). En hoe doet die beemer het bij ING in de leaseprijs vergelijking......
ARM autolease was volgens mij een Kroymans vehikel. Is dan niet meer per definitie de aangewezen business partner nu.
ARM autolease was volgens mij een Kroymans vehikel. Is dan niet meer per definitie de aangewezen business partner nu.