drive sense
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
drive sense
Wat is de toegevoegde waarde van drive sense bij een handgeschakelde bak ?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Re: drive sense
Hoewel het dus niet het schakelgedrag van de automaat beïnvloed, heeft DriveSense bij een handgeschakelde 9-5 dus wel invloed op de demping, stuurbekrachtiging en gaspedaalrespons. Met de zogenaamde CIS-knop kun je de gewenste stand inschakelen. Deze is naar wens comfortabel en rustig (Comfort), past zich aan op basis van rijstijl en omstandigheden (Intelligent) of kan op stug en sportief gezet worden (Sport).
Overigens zou ik bij een automaat met DriveSense in de boordcomputer altijd de 'aandrijflijn' wegvinken bij de Sport-stand, want hij wordt er erg nerveus van en gaat er niet mooier van schakelen. Kortom, al heb je een automaat dan kun je DriveSense beter niet de aandrijflijn laten beïnvloeden want die is prima afgesteld in de standaardsetting. Het is met name het onderstel en het gevoel in de besturing die beter worden bij een 9-5 mét DriveSense. Als het budget het toelaat zéker een aanrader, ook bij een handbak.
Overigens zou ik bij een automaat met DriveSense in de boordcomputer altijd de 'aandrijflijn' wegvinken bij de Sport-stand, want hij wordt er erg nerveus van en gaat er niet mooier van schakelen. Kortom, al heb je een automaat dan kun je DriveSense beter niet de aandrijflijn laten beïnvloeden want die is prima afgesteld in de standaardsetting. Het is met name het onderstel en het gevoel in de besturing die beter worden bij een 9-5 mét DriveSense. Als het budget het toelaat zéker een aanrader, ook bij een handbak.
-
Basilicum
- Geregistreerd lid
Hallo David Joost,
Bedankt voor je reactie. Ik heb met veel plezier jouw test van de 9-5 gelezen waarin je zelf het verschil tussen wel en niet hebt kunnen constateren.
Ik heb drive sense niet als optie genomen en krijg daar misschien spijt van.
Aan de andere kant ; wat je niet hebt, mis je ook niet.
Een groet van Paul.
Bedankt voor je reactie. Ik heb met veel plezier jouw test van de 9-5 gelezen waarin je zelf het verschil tussen wel en niet hebt kunnen constateren.
Ik heb drive sense niet als optie genomen en krijg daar misschien spijt van.
Aan de andere kant ; wat je niet hebt, mis je ook niet.
Een groet van Paul.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Als je maar wel de gekleurde boordcomputer display neemt voor 200 euro! 
-
B235R
- Lid van verdienste
de kleurendisplay is gelukkig standaard in de "Aero"
-
Ria 9-5
- Geregistreerd lid
De dealer drukte me op het hart deze optie te bestellen. Nog even en we weten het.