Het bleken de enige Nederlandse, de enige Belgische en de enige Luxemburgse op kenteken gezette exemplaren te zijn.

Om het helemaal exact te maken: er zijn gegevens van 37 door Saab geproduceerde 9-5NG SportCombi's, waarvan er op dit moment nog 27 over zijn, met daarvan 24 in rijwaardige staat. De huidige stand is dat er daarvan maar 22 de weg op mogen, aangezien die op kenteken zijn gezet (en de resterende 2 dus (nog?) niet).Tubbe schreef: ↑za 26 jul, 2025 21:3135-37 waren er op de hele wereld, waarvan er nu nog 24 op de weg zijn.
Meer daarover op https://9-5sc2012.com/saab-9-5-sportcom ... directory/
Onlangs reed ik nog bij toeval langs het adres in Sassenheim, waar deze plm. een maand geleden nog geparkeerd stond.Oosthoek schreef: ↑za 26 jul, 2025 21:29Is dit de NG estate die jaren terug in Sassenheim te vinden was? Ik liep er regelmatig langs tijdens corona wandelingen en wist dat ze zelfzaam waren, maar zó zeldzaam?

vroeg me af of de 3 auto's die op nominatie stonden om gesloopt te worden ook gesloopt zijn.Michel Annink schreef: ↑zo 10 aug, 2025 18:18Om het helemaal exact te maken: er zijn gegevens van 37 door Saab geproduceerde 9-5NG SportCombi's, waarvan er op dit moment nog 27 over zijn, met daarvan 24 in rijwaardige staat. De huidige stand is dat er daarvan maar 22 de weg op mogen, aangezien die op kenteken zijn gezet (en de resterende 2 dus (nog?) niet).
Meer -en up to date- informatie staat op de nieuwe 9-5NG SportCombi site https://www.saab9-5sportcombi.com- z'n voorganger (met de wat lastig te onthouden naam 9-5sc2012-com) ben ik van plan om binnenkort offline te halen en de URL te verwijzen naar de nieuwe site.
Overigens zullen er meer foto's van het "Benelux-trio op locatie in Zeist" binnenkort op de saab9-5sportcombi.com site te bewonderen zijn.

Oude van Remco uit drachten en stond niet lang geleden nog bij DionHPT voor de deur.reiernumans schreef: ↑za 26 jul, 2025 17:54De enige Belgische was overigens voorheen een van de twee Nederlandse (en toen nog Java bruin).
Die drie zijn op dit moment niet gesloopt maar in zijn in zeer slechte staat agv allerlei testen die Saab er destijds mee heeft uitgevoerd.caspar schreef: ↑ma 11 aug, 2025 10:20vroeg me af of de 3 auto's die op nominatie stonden om gesloopt te worden ook gesloopt zijn.
Weet iemand het verhaal van de zilveren in Stockholm zijn auto zonder registratie?

Was me nooit zo opgevallen... maar snap wel wat je zegt.gj900 schreef: ↑do 14 aug, 2025 22:06De raampartijen in het zijaanzicht passen door het klakkeloos overnemen van de sedan-daklijn totaal niet bij elkaar.