Op zoek naar een 9-5 ng
-
niels1
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Op zoek naar een 9-5 ng
Mag ik jullie om jullie mening vragen?
Zoals de titel al doet vermoeden, ik ben op zoek naar een 9-5 ng
Nu staat deze wagen al een tijd te koop:
https://link.marktplaats.nl/m2173108695
Na mijn idee een mooie wagen met niet veel kilometer.
Nu vraag ik mezelf alleen af waarom deze wagen. Al een tijd te koop staat
Zijn er must have opties die jullie missen? Of hebben jullie andere ideeen waarom hij al even te koop staat?
Ik heb zelf 1 ding; De navigatie module is wat ik mis, en ik ben op zoek gegaan naar aftermarket systemen die er in kunnen maar ik kan hier niets in vinden, weten Jullie hier misschien opties/mogelijkheden voor?
Alvast bedankt voor jullie gedachtes/meningen/opties!
Zoals de titel al doet vermoeden, ik ben op zoek naar een 9-5 ng
Nu staat deze wagen al een tijd te koop:
https://link.marktplaats.nl/m2173108695
Na mijn idee een mooie wagen met niet veel kilometer.
Nu vraag ik mezelf alleen af waarom deze wagen. Al een tijd te koop staat
Zijn er must have opties die jullie missen? Of hebben jullie andere ideeen waarom hij al even te koop staat?
Ik heb zelf 1 ding; De navigatie module is wat ik mis, en ik ben op zoek gegaan naar aftermarket systemen die er in kunnen maar ik kan hier niets in vinden, weten Jullie hier misschien opties/mogelijkheden voor?
Alvast bedankt voor jullie gedachtes/meningen/opties!
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Op zoek naar een 9-5 ng
De auto lijkt mij een mijlenteller te hebben dus waarschijnlijk USA import? Zo maar een eerste ingeving, zat andere hier die het veel beter weten.
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Subaru Outback
-
Forstman
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Mijlenteller. Aan de dash te zien geen Aero en aan de versleten knopjes te zien twijfel bij deze km stand. Schade auto uit USA. Voor deze uitvoering vind ik het bedrag nog behoorlijk.
Huidig: BMW 550i 2010, nieuwstaat en binnenkort youngtimer
Verkocht: Saab 9-5 NG V6 Aero 2010, Saab 9-5 Aero Estate "Dame Edna" 2007
Verkocht: Saab 9-5 NG V6 Aero 2010, Saab 9-5 Aero Estate "Dame Edna" 2007
-
Funky Dude
- In memoriam †
Ik weet niet wat je precies zoekt maar er is wel enige keus:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... 2-74-000km
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... able=false
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... emodel=9-5
Een diesel kun je voor beduidend minder vinden:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... atie-leer
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... 2-74-000km
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... emodel=9-5
Een diesel kun je voor beduidend minder vinden:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... atie-leer
Wil je het communisme steunen? Koop Chinese meuk!
-
niels1
- Geregistreerd lid
Kijk dit zijn al hele nuttige reactie’s dank daar voor!
Dat van die mijlen teller was mij dus al niet opgevallen! Dat verklaard een hoop, persoonlijk vond ik die knoppen ook al aardig versleten maar aangezien dat bekend staat als zwak punt had ik het idee dat dat er een beetje bij hoorde.
Ik ben op zoek naar een wagen uit begin 2010 (Ivb met het aantrekkelijke zakelijk rijden ivbm youngtimer regeling) en verder dus het liefst met niet te veel kilometers en met xwd 2.8 liter motor. En dus het navigatie scherm.
Ik rijd nu met veel plezier in mijn turbo-x dus heel veel haast heeft het niet.
Dat van die mijlen teller was mij dus al niet opgevallen! Dat verklaard een hoop, persoonlijk vond ik die knoppen ook al aardig versleten maar aangezien dat bekend staat als zwak punt had ik het idee dat dat er een beetje bij hoorde.
Ik ben op zoek naar een wagen uit begin 2010 (Ivb met het aantrekkelijke zakelijk rijden ivbm youngtimer regeling) en verder dus het liefst met niet te veel kilometers en met xwd 2.8 liter motor. En dus het navigatie scherm.
Ik rijd nu met veel plezier in mijn turbo-x dus heel veel haast heeft het niet.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Niels, auto's uit begin 2010 bestaan niet. Althans, niet NG's. De productie is begonnen in april 2010 en de dealers kregen de auto's niet eerder dan juni.
Een exemplaar uit juli of augustus, toen de levering een beetje op gang begon te komen is dan ook het oudste wat je zult aantreffen.
En doe als mij: gewoon lekker zakelijk rijden met 0 km privé en de privé km's voor een paar maanden lekker met je Turbo X wegkachelen. Best of both worlds
. De mijne is nog beschikbaar
En anders nog even geduld hebben.
Een exemplaar uit juli of augustus, toen de levering een beetje op gang begon te komen is dan ook het oudste wat je zult aantreffen.
En doe als mij: gewoon lekker zakelijk rijden met 0 km privé en de privé km's voor een paar maanden lekker met je Turbo X wegkachelen. Best of both worlds
En anders nog even geduld hebben.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Regio: NL - Provincie Drenthe
Deze auto zit vrij goed in de opties. En het is ontegenzeggelijk een Aero te zien aan de stoelen en aan de voorbumper en achterbumper met zichtbare dubbele uitlaat. De premiums met turbo6 en xwd in de Usa hadden dat niet... die waren optisch zoals we hier de lineairs en vectors kendenniels1 schreef: ↑ma 04 nov, 2024 19:25Zijn er must have opties die jullie missen? Of hebben jullie andere ideeen waarom hij al even te koop staat?
Panoramadak was nog niet beschikbaar in 2010 dus ook niet in deze. Ik zie zo snel head up display, harman kardon, drive sense en stoelventilatie. Meer fotos en/of uitdraai op VIN zou moeten uitwijzen of er ook rear seat entertainment, U cargo rail en zaken zoals eLsd in zitten. Persoonlijk zou ik er 19 inch turbine velgen onder zetten ipv deze 18 inch rotors. Maar dat is puur persoonlijk qua smaak
Ik zie de gewone radio ipv de Navi. Voor mij een pre... dat scherm is nogal dissonant & fel en qua graphics inmiddels verouderd. Deze unit is veel rustiger en er zijn inmiddels leuke oplossingen voor beschikbaar zoals bluetooth audio streaming. Voor de navi variant is het nog steeds lastig om iets moderners te vinden waarbij ook de bedieningsknoppen en stuurbediening blijven werken
De kmstand zou gewoon kunnen kloppen, die kun je handmatig van miles naar kms omzetten met behoud van de werkelijk gereden afstand. De schaalverdeling in miles is eenvoudig zelf te vervangen (moet je de tellerunit er even uithalen). Er zijn inmiddels veel NG95s gesloopt dus die zijn wel beschikbaar (ook de diesels hebben dezelfde schaalverdeling). Qua knoppen zijn er stickersets beschikbaar. Die hebben als voordeel dat het paneel behouden blijft. Gebruikte panelen met nette knoppen én met de stoelventilatie optie (2 knopjes onderin) zijn zeldzaam. Ik denk dat je ook op zoek moet naar een radio unit in EU specs want in USA gebruiken ze oneven FM frequenties (en hier in EU veelal de even frequenties). Die zijn goed te vinden. Maar wellicht kan het ook softwarematig omgezet worden
Ik vind de NG9-5s (en 9-4X) het mooist tot hun recht komen qua design als ze een lichte koetskleur hebben... deze heeft dat. Ik vind m prachtig
Qua motorisatie en aandrijving... Turbo6 automaat xwd is natuurlijk het summum wat Saab destijds bood. Prachtige techniek waar ook wel wat nadelen/onderhoud mee gepaard gaan. Als je kijkt naar snelheid en agiliteit dan zou je een NG9-5 turbo4 met FWD ook kunnen overwegen. Met een goede tune zit dat blok ook zo op 300 pk maar heeft aanzienlijk minder kilo's mee te slepen
live your dreams
-
Pablo
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel meningen : ) Ik heb er een met navi en vind het scherm helemaal niet dissonant of fel; het dimt juist mee met de lichtsterkte en kan evt uitgezet worden met Nightpanel. Ik gebruik het nog dagelijks en met de laatste update via H Blom (Zweden) heb je ook nog behoorlijk recente kaarten (2021). Ik zou het altijd kiezen boven dat jaren 80 Tetris radiootje 
Knoppen op het paneel zijn redelijk makkelijk te vervangen met originele gebruikte. Stickers plakken is niet echt mooi en je blijft het zien; ik vond het storend.
Ik heb een aantal onbeschadigde knoppen bij Saab Spares Ireland gekocht en zelf vervangen. Prima te doen als je al die schroefjes aan de achterkant van het paneel maar uit elkaar houdt
Paneel ziet er nu weer uit als nieuw!
Knoppen op het paneel zijn redelijk makkelijk te vervangen met originele gebruikte. Stickers plakken is niet echt mooi en je blijft het zien; ik vond het storend.
Ik heb een aantal onbeschadigde knoppen bij Saab Spares Ireland gekocht en zelf vervangen. Prima te doen als je al die schroefjes aan de achterkant van het paneel maar uit elkaar houdt
Paneel ziet er nu weer uit als nieuw!
Saab 9-5 2.0T Aero XWD aut 2011 Diamond Silver
Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio aut 2002 Zwart
Saab 900 turbo_S Aero Nocturne blue metallic
Ex:
Saab 9000 Aero 1994 zwart handbak
Saab 900S Aero 1993 lemans blue
Saab 9000 CSE 2.3T 1997 aut grijs
Saab 9-3 SE 1.8t Hirsch 2008 zwart
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 zwart
Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio aut 2002 Zwart
Saab 900 turbo_S Aero Nocturne blue metallic
Ex:
Saab 9000 Aero 1994 zwart handbak
Saab 900S Aero 1993 lemans blue
Saab 9000 CSE 2.3T 1997 aut grijs
Saab 9-3 SE 1.8t Hirsch 2008 zwart
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 zwart
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Lastig klopt maar inmiddels rijden er al meerdere rond met een modern groot (ietsje kleiner dan A4 formaat) touchscreen (knoppen op stuur blijven wel werken). Twee van mijn 9-5 NG's gaan er ook mee uitgerust worden, in de sportcombi ombouw heeft het systeem al gedraaid (maar is de auto inmiddels helemaal gestript).Style&Co schreef: ↑di 05 nov, 2024 9:54Voor de navi variant is het nog steeds lastig om iets moderners te vinden waarbij ook de bedieningsknoppen en stuurbediening blijven werken
Kost wat maar het maakt de auto op dit onderdeel weer aardig gelijkwaardig met een fabrieksnieuwe auto.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

dus de knoppen onder het navi scherm niet? Dan is het dus inderdaad lastig om daar vervanging voor te vinden met behoud van alle bedieningsknoppen. Ik weet dat er nu massa's EV's rondrijden die niet eens meer knoppen hebben (alles via touchscreen) maar ik vind het persoonlijk niet ideaal. En dat staat los van zaken zoals verkeersveiligheid en de boetes voor bediening van het touchscreen op je smartphone (terwijl bediening van touchscreen van je navi niet bestraft wordt)NeufegliseThierry schreef: ↑wo 06 nov, 2024 7:45Lastig klopt maar inmiddels rijden er al meerdere rond met een modern groot (ietsje kleiner dan A4 formaat) touchscreen (knoppen op stuur blijven wel werken).
live your dreams
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Als je de knoppen onder het navigatiescherm wilt behouden zit je automatisch vast aan een klein kl$%e scherm. Het is dus kiezen tussen blijven hangen in het verleden of de toekomst omarmen 
En daar maakt eenieder z'n eigen afweging in.
En daar maakt eenieder z'n eigen afweging in.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

en dat is maar goed ookNeufegliseThierry schreef: ↑wo 06 nov, 2024 12:58En daar maakt eenieder z'n eigen afweging in.
live your dreams
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bediening van je smartphone in het verkeer wordt niet bestraft mits deze in de houder zit en je het ding niet in je hand houdt. Ook krijg je geen boete voor het bedienen van je touchscreen.Style&Co schreef: ↑wo 06 nov, 2024 9:58dus de knoppen onder het navi scherm niet? Dan is het dus inderdaad lastig om daar vervanging voor te vinden met behoud van alle bedieningsknoppen. Ik weet dat er nu massa's EV's rondrijden die niet eens meer knoppen hebben (alles via touchscreen) maar ik vind het persoonlijk niet ideaal. En dat staat los van zaken zoals verkeersveiligheid en de boetes voor bediening van het touchscreen op je smartphone (terwijl bediening van touchscreen van je navi niet bestraft wordt)
-
Tubbe
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Waar is er een plaatje of video van die touchscreen oplossing?
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ik kan het filmpje zo snel niet vinden. Als je KCPerformance belt en vraagt naar Kazimir kan die je het filmpje/foto's wel doorzetten.
Nabrander: er komen binnen nu en 2 weken filmpjes op website van hen en/of via FB/sociale media.
Nabrander: er komen binnen nu en 2 weken filmpjes op website van hen en/of via FB/sociale media.