Infotainment / navigatiescherm blijft herstarten
-
kitchenlight
- Donateur

Infotainment / navigatiescherm blijft herstarten
Goedemiddag! Hopelijk herkent een van jullie dit probleem en weet hoe het op te lossen: het infotainment- / navigatiescherm start op bij het inschakelen van de auto, maar vindt geen GPS signaal en herstart vervolgens. Dat begon eerst met een paar keer, totdat-ie ‘m vond, maar inmiddels blijft het scherm zich de hele reis door herstarten. De radio gaat gewoon aan en speelt zich af, ook tijdens het hetstarten van het scherm, maar verder kan ik er dus niet zoveel mee. Waar kan het aan liggen en wat zou een/de oplossing hiervoor zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
-
Spatje
- Donateur (3x)

Re: Infotainment / navigatiescherm blijft herstarten
Heb je wel de nieuwste software?
https://hblom.se/product/saab-9-5-9-4x-map-update-2021/
Met de nieuwe kaart update kun je hier ook de nieuwe besturingssoftware krijgen de E800 versie.
Anders heb ik geen idee wat het kan zijn
Met de nieuwe kaart update kun je hier ook de nieuwe besturingssoftware krijgen de E800 versie.
-
jansen
- Donateur (7x)

Teneerste opgeslagen storingscodes uitlezen , en daarvandaan verdere stappen ondernemen, en controle op de software versie,s ofdat de laatste versie,s geladen zijn.
Mocht het niets uithalen , dan navigatie box/Silverbox vervangen.
Mocht het niets uithalen , dan navigatie box/Silverbox vervangen.
-
kitchenlight
- Donateur

Ik vrees inderdaad de silverbox vervangen. Iemand er nog eentje liggen? Ik zie al dat ze lastig te vinden zijn, of passen die van andere GM kloons ook?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Heb je een artikelnummer ?
-
jansen
- Donateur (7x)

oud nummer = 13343711 en nieuw nummer = 13338912 nieuw helaas niet meer leverbaar.
Maar ik heb er nog wel eentje liggen.
Maar ik heb er nog wel eentje liggen.
-
kitchenlight
- Donateur

Dat zou top zijn, ik heb zojuist een DM gestuurd!
-
Chlorix
- Donateur

Zijn er ook forumleden die deze upgrade hebben aangeschaft en gebruiken?Spatje schreef: ↑ma 29 jul, 2024 17:03Heb je wel de nieuwste software?
Zo ja, wat is de ervaring?
Zelf vervangen of door de garage (indien het laatste welke garage)?
-
Pablo
- Donateur (2x)

Ja, heb ik er nu een paar jaar inzitten. Kaarten zijn nog steeds behoorlijk actueel, ook in het buitenland; tenminste heb ik nog niet gehad dat ik ineens in een weiland reed 
Navigeren gaat prima; ik vind het leuk om het originele systeem te gebruiken, zeker met HUD werkt het nog goed. Bij sommige afslagen ontbreekt de detailkaart maar de pijlen en wegnummers worden wel weergegeven.
Ik heb het zelf ingebouwd; is niet moeilijk maar met name het verwijderen van het grote paneel kan een beetje tricky zijn (voornamelijk omdat het zo kraakt en dan lijkt alsof er van alles afbreekt, gelukkig is dat niet zo
)
Navigeren gaat prima; ik vind het leuk om het originele systeem te gebruiken, zeker met HUD werkt het nog goed. Bij sommige afslagen ontbreekt de detailkaart maar de pijlen en wegnummers worden wel weergegeven.
Ik heb het zelf ingebouwd; is niet moeilijk maar met name het verwijderen van het grote paneel kan een beetje tricky zijn (voornamelijk omdat het zo kraakt en dan lijkt alsof er van alles afbreekt, gelukkig is dat niet zo
-
Chlorix
- Donateur

Goed te horen dat het bevalt.
Zelf ben ik niet zo handig, dus ik zou het liefste een garage willen waar ze deze "operatie" al eens eerder uitgevoerd hebben.
Zelf ben ik niet zo handig, dus ik zou het liefste een garage willen waar ze deze "operatie" al eens eerder uitgevoerd hebben.
-
Spatje
- Donateur (3x)

U-Poll was het volgens mij die een handleiding gemaakt had met foto's enzo. Dit jan iedereen, ook als je niet handig bent.
Bij mij werkt het wel maar op het grote scherm komen er geen pijlen in beeld als je de doorgaande weg moet verlaten, wel dat je de weg moet verlaten. In het kleine schermpje tussen snelheidsmeter en toerenteller wordt het wel correct aangegeven.
Bij mij werkt het wel maar op het grote scherm komen er geen pijlen in beeld als je de doorgaande weg moet verlaten, wel dat je de weg moet verlaten. In het kleine schermpje tussen snelheidsmeter en toerenteller wordt het wel correct aangegeven.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Oh ja!! ... ik zal eens diep gaan graven op mijn HDD.