Alleen in het laatste geval kan je verkopen overwegen....
Alsnog mijn 9-5NG showen!
-
op
- Donateur (4x)

- Berichten: 5148
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
De ham vraag is dan: smeer je de bammetjes zelf omdat het in de kantine niet goed genoeg is of kan je de kantine niet betalen? 
Alleen in het laatste geval kan je verkopen overwegen....
Alleen in het laatste geval kan je verkopen overwegen....
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
Vyv
- Moderator + Donateur

- Berichten: 10077
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Je kan er ook friet biefstuk krijgen, maar dan is het hek van de dam. Moet ook een beetje aan mijn goddelijk lichaam denken 
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

- Berichten: 1847
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
De overwegingen die je aanvoert om de auto eventueel weg te doen hebben andere mensen ook,maar dan juist om zo'n auto niet te kopen. Dat vertaalt zich in een moeilijk te verkopen auto of in te ruilen auto. Met een waarschijnlijk belachelijke lage prijs als gevolg. Ik zeg: lekker blijven rijden 
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Subaru Outback
-
Pisang
- Donateur

- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 14 mar, 2005 3:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Ik denk dat je gelijk hebt. Het momentum is ongunstig, en dat zal voorlopig wel zo blijven. Maar ja, sommigen willen gewoon een keer een 9-5NG bezitten, al was het maar voor een korte tijd. Een Diesel maakt het dan best bereikbaar vanwege de lagere aanschafwaarde. En als je veel de weg op moet voor een baas kan het best uit. Ook dat is wederkerig trouwens: ik gebruik dezelfde argumenten om erin te blijven rijdenGårdarket schreef: ↑wo 05 okt, 2022 11:58De overwegingen die je aanvoert om de auto eventueel weg te doen hebben andere mensen ook,maar dan juist om zo'n auto niet te kopen. Dat vertaalt zich in een moeilijk te verkopen auto of in te ruilen auto. Met een waarschijnlijk belachelijke lage prijs als gevolg. Ik zeg: lekker blijven rijden![]()
Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens! Het geeft wat duiding aan hoe te denken.
Over bammetjes en zelf gesmeerd: de catering op mijn werk is uitbesteed aan een externe partner. Daar is geen liefde in het eten bereiden, alleen liefde voor makkelijk geld verdienen. Daarentegen zijn ze wel heel professioneel in de prijsstelling. Dus het is ook een beetje principieel dat ik liever zelf wat meebreng. En gezonder.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
My two cents: het 'grootste' probleem is de combincatie van diesel en handbak. Iemand die serieus kiloemters maakt en een auto in het segment 9-5 NG zoekt zal in de rgel (ja, uitzonderingen zijn er) al snel voor een automaat opteren. Hoezeer ik ook de 9-5 NG mooi vind en vind dat ik die een keer gereden moet hebben: ik zal nooit (meer, want vroeger wel) een diesel met handbak kopen, hence mijn C6 diesel automaat als daily driver.
Maar met wat geduld gaat de juiste koper echt wel voorbij komen.
Maar met wat geduld gaat de juiste koper echt wel voorbij komen.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
je kan de diesel gewoon met automaat krijgen hoor, alleen niet in de biturbo variant.
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Het gaat hier om een concrete auto, die handgeschakeld is. Dan is het niet zo relevant dat ze ook met automaat bestaan 
-
Design_Driven
- Geregistreerd lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 25 sep, 2022 23:26
- Regio: United Kingdom - Verenigd Koninkrijk
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Mooie 9-5NG! Ik kan me vergissen maar het grote dakraam is heel zeldzaam niet?
-
Pisang
- Donateur

- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 14 mar, 2005 3:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Dank! Saab 9-5NG op zichzelf best zeldzaam, geen idee hoeveel daarvan met panoramadak zijn. Volgens mij niet per se heel bijzonder binnen de aantallen. Erg fijne optie. Helaas is het zonnescherm tijdens zomer gescheurd tijdens automatisch oprollen, dat schijnt een bekend euvel te zijn. Ingrijpende operatie om te herstellen. Ik heb gelukkig nog een beste haardos als filter tegen zonnesteek...voor mij niet zo heel vervelend in de praktijk. Ik accepteer het.Design_Driven schreef: ↑ma 17 okt, 2022 22:18Mooie 9-5NG! Ik kan me vergissen maar het grote dakraam is heel zeldzaam niet?
-
Pisang
- Donateur

- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 14 mar, 2005 3:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Sowieso voor stedelijke trajecten met veel schakelwerk is dit slagschip minder fijn. Dus toegegeven; een automaat zou het zeker beter maken. Vond het bij aanschaf ook een tekortkoming. Maar in de praktijk valt het enorm mee. Een echte 'Autobahn Brenner' draait z'n kilometers toch liefst uren lang onafgebroken in z'n 6. Snelle inhaalacties gaan makkelijk vlot in z'n 6, ook vanuit 80 km/h.NeufegliseThierry schreef: ↑ma 10 okt, 2022 10:13My two cents: het 'grootste' probleem is de combincatie van diesel en handbak. Iemand die serieus kiloemters maakt en een auto in het segment 9-5 NG zoekt zal in de rgel (ja, uitzonderingen zijn er) al snel voor een automaat opteren. Hoezeer ik ook de 9-5 NG mooi vind en vind dat ik die een keer gereden moet hebben: ik zal nooit (meer, want vroeger wel) een diesel met handbak kopen, hence mijn C6 diesel automaat als daily driver.
Maar met wat geduld gaat de juiste koper echt wel voorbij komen.
Juiste koper is er altijd, als de prijs juist is. Gisteren weer APK (scòòn door de proeve), beurtje en het nodige herstelwerk laten verrichten. Boekje weer bijgevuld. Staat van onderhoud weer helemaal up to date, met complimenten van de kundige heren van de garage. Dus voor mij is de verkoopwaarde alweer gestegen, haha.
En toch... als ik zo de vraagprijzen voor 9-5NG's in het land zie (best hoog
-
jelger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18879
- Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Er zijn in totaal tegen de 3300 met zonnedak gebouwd (vrijwel allen MY2011), dus minder dan 30% van het productieaantal. Het merendeel daarvan is in de VS geleverd. In Nederland inderdaad relatief gering in aantal. Ik ga dat euvel denk ik ook niet oplossen - anders dan eruit snijden en misschien voorlopig passende tintfolie plakken. Er zijn andere cosmetische zaken die ik belangrijker vind momenteel (zoals bumpers eindelijk doen).Pisang schreef: ↑wo 19 okt, 2022 22:46Dank! Saab 9-5NG op zichzelf best zeldzaam, geen idee hoeveel daarvan met panoramadak zijn. Volgens mij niet per se heel bijzonder binnen de aantallen. Erg fijne optie. Helaas is het zonnescherm tijdens zomer gescheurd tijdens automatisch oprollen, dat schijnt een bekend euvel te zijn. Ingrijpende operatie om te herstellen. Ik heb gelukkig nog een beste haardos als filter tegen zonnesteek...voor mij niet zo heel vervelend in de praktijk. Ik accepteer het.
-
Christiaan94
- Donateur

- Berichten: 2715
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Zeker wel. Jij schrijft een proza waarin je je eigen keuze voor een C6 verantwoordt, door af te geven op de 9-5 uit dit topic. Dan is het logisch dan iemand je er op wijst dat er ook automaten bestaan. Waarom leg je überhaupt je keuze voor "een" C6 uit door een "concrete" 9-5 als vergelijking te gebruiken?NeufegliseThierry schreef: ↑di 11 okt, 2022 18:43Het gaat hier om een concrete auto, die handgeschakeld is. Dan is het niet zo relevant dat ze ook met automaat bestaan![]()
Pisang; prachtige 9-5NG. Reed geweldig, en bedankt voor de gastvrijheid. Ik blijf nog doorrijden met mijn "concrete" 9-5NG mét automatische versnellingsbak. Ik hoop dat jij met de jouwe dezelfde keuze maakt uiteindelijk.
-
Pisang
- Donateur

- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 14 mar, 2005 3:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Dank Christiaan, was leuk om kennis te maken en samen een rondje te rijden. Concreet is dat ik lekker nog in mijn concrete 9-5 vele concrete rondjes rijd. Zeker in de wintermaanden die komen gaan voelt dat erg passend. In de concrete C6 van 'NegenkerkThierry' zou ik toch met samengeknepen billetjes zitten wellichtChristiaan94 schreef: ↑vr 21 okt, 2022 10:10Pisang; prachtige 9-5NG. Reed geweldig, en bedankt voor de gastvrijheid. Ik blijf nog doorrijden met mijn "concrete" 9-5NG mét automatische versnellingsbak. Ik hoop dat jij met de jouwe dezelfde keuze maakt uiteindelijk.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Jij hebt 'm begrepen Pisang, dat was mijn punt.
Wat betreft het verder buiten de discussie blijven van de C6: prima, je zou je denk ik alleen verbazen hoeveel SAAB liefhebbers er zijn die 'iets' met Citroën hebben en omgekeerd. Heeft denk ik toch iets te maken met dat beide merken t.o.v. hun landgenoten een bepaalde "jag vet inte vad" oftewel je ne sais quoi hebben
Wat betreft het verder buiten de discussie blijven van de C6: prima, je zou je denk ik alleen verbazen hoeveel SAAB liefhebbers er zijn die 'iets' met Citroën hebben en omgekeerd. Heeft denk ik toch iets te maken met dat beide merken t.o.v. hun landgenoten een bepaalde "jag vet inte vad" oftewel je ne sais quoi hebben
-
Pisang
- Donateur

- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 14 mar, 2005 3:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Alsnog mijn 9-5NG showen!
Wat ik bedoel is misschien niet dat de doelgroep anders is, maar dat de emotie erbij van totaal andere orde is. Ik heb mijzelf als jochie beloofd (in 1975) dat ik ooit een DS zou bezitten. Ik oriënteer mij daarop. Maar ook gezonde twijfel, want wat moet ik er mee behalve af en toe een rondje en er naar kijken.