Bij het monteren van de DAB+ module kwam ik erachter dat het tapijt nat is aan de passagierszijde. Had al een verdenking omdat rechts de ramen meer aandampten nu met de kou en natte periode. Bij het loshalen van het rechter dashboard deksel zag ik waterdruppels (de bakjes van de clips zitten vol water), ook is er een roestspoor te zien naar boven toe. Hier boven zit niks meer behalve de voorruit die samenkomt met de onderkant van de A-stijl.

Eerst maar eens de usual suspects na lopen; afwatering onder de ruitenwissers en interieurfilter.
Bij het wassen van de auto is me opgevallen dat er een zwembad vormt onder de rechter ruitenwisser

In die bak onder de paravaan zit ook een afwatering kanaal, vlak voor de ingang van het interieurfilter. Tijdens testen van bovenstaande modificatie zag ik gedruppel en wis ik waar ik moest zijn om even te peilen of de doorgang vrij was. Daar was ruimte voor verbetering, er kwam 2x een hoeveel viezigheid uit

Bij het omhoog halen van de paravaan eventjes naar binnen gegluurd en daar zie je het filter zitten en de bovenkant van de afwatering. Een vaak gehoorde klacht is dat het interieurfilter nat wordt en dat er langs deze kant water naar binnen komt. Is ook 9-3NG kwaaltje en daar is zelfs een modificatie voor gekomen; die extra afdekplaat vlak boven het filter. Deze kwaal is bij mij niet het geval omdat het water van hoger af komt.

.
.
.
.
Bovenstaande acties hebben tot nu niet geholpen tegen de nattigheid