Eindelijk! Een 9-5 NG!!
-
ROSIER
- Donateur (2x)

Eindelijk! Een 9-5 NG!!
Hallo Allemaal!
Al tijden houd ik met een schuin oog de markt voor 9-5 NG's in de gaten. Vorige week verkocht ik 'ineens' mijn 9-3 Cabrio en warempel er popt een prachtige 9-5 NG TiD Exclusive op. Kleur Oak Metallic (prachtig), Panoramadak, Full Leather, HUD, kortom (bijna) alle wensen aanwezig. In 2018 ingevoerd uit België en er is door een ware liefhebber zo'n beetje alle onderhoud aan gedaan wat maar enigszins nodig was. Toch bleek de prijs dik in orde dus vanaf morgen (al gekocht, ik ga hem morgen halen) ben ik dan eindelijk eigenaar van een prachtige NG!
Foto's volgen, die plaats ik pas als de auto echt op mijn naam staat. Wel staan er zes acties op het lijstje die ik op korte termijn aan de auto wil doen om hem helemaal perfect te maken:
1. Voorbumper spuiten, deze heeft iets aan schade (alleen lak) en behoorlijk wat steenslag. Ook de achterbumper heeft wat plekjes dus die pakken we wellicht ook nog mee.
2. Verwijderen parkeerdeukjes, er zitten een paar kleine deukjes in en ik wil hem graag strak hebben, uitdeuken zonder spuiten gaat dit oplossen
3. Stage 1 tune, 160 pk is niet slecht maar 210 pk en 420 nm is beter!. Ik ben absoluut geen wilde rijder maar kom uit een 9-5 V6 met 240 pk, man wat rijd dat lekker.
4. Condens in Led-bar aanpakken. De Ledbar is gerepareerd maar staat vol met Condens, dit is natuurlijk niet de bedoeling en er schijnt een fix te bestaan.
5. Trekhaak monteren. Ik ben op zoek naar een afneembare trekhaak. Via de reguliere kanalen alleen een vaste gevonden. TIPS ZIJN WELKOM!!
6. Herstel binnenscherm panoramadak, Het binnenscherm schuift maar tot halverwege dicht. Erg is het niet maar het hoort niet natuurlijk. Eens kijken wie dat kan oplossen.
Wordt vervolgd...!
Al tijden houd ik met een schuin oog de markt voor 9-5 NG's in de gaten. Vorige week verkocht ik 'ineens' mijn 9-3 Cabrio en warempel er popt een prachtige 9-5 NG TiD Exclusive op. Kleur Oak Metallic (prachtig), Panoramadak, Full Leather, HUD, kortom (bijna) alle wensen aanwezig. In 2018 ingevoerd uit België en er is door een ware liefhebber zo'n beetje alle onderhoud aan gedaan wat maar enigszins nodig was. Toch bleek de prijs dik in orde dus vanaf morgen (al gekocht, ik ga hem morgen halen) ben ik dan eindelijk eigenaar van een prachtige NG!
Foto's volgen, die plaats ik pas als de auto echt op mijn naam staat. Wel staan er zes acties op het lijstje die ik op korte termijn aan de auto wil doen om hem helemaal perfect te maken:
1. Voorbumper spuiten, deze heeft iets aan schade (alleen lak) en behoorlijk wat steenslag. Ook de achterbumper heeft wat plekjes dus die pakken we wellicht ook nog mee.
2. Verwijderen parkeerdeukjes, er zitten een paar kleine deukjes in en ik wil hem graag strak hebben, uitdeuken zonder spuiten gaat dit oplossen
3. Stage 1 tune, 160 pk is niet slecht maar 210 pk en 420 nm is beter!. Ik ben absoluut geen wilde rijder maar kom uit een 9-5 V6 met 240 pk, man wat rijd dat lekker.
4. Condens in Led-bar aanpakken. De Ledbar is gerepareerd maar staat vol met Condens, dit is natuurlijk niet de bedoeling en er schijnt een fix te bestaan.
5. Trekhaak monteren. Ik ben op zoek naar een afneembare trekhaak. Via de reguliere kanalen alleen een vaste gevonden. TIPS ZIJN WELKOM!!
6. Herstel binnenscherm panoramadak, Het binnenscherm schuift maar tot halverwege dicht. Erg is het niet maar het hoort niet natuurlijk. Eens kijken wie dat kan oplossen.
Wordt vervolgd...!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Eindelijk! Een 9-5 NG!!
Gaaf! Gefeliciteerd met de aankoop, kan me voorstellen dat je zeer in je nopjes bent 
-
postma
- Donateur (5x)

Probeer hier
-
jelger
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd! Wat punt 2 betreft hoor ik graag als je al een Nederlands adresje weet hiervoor dat dit schappelijk en goed doet. Ik heb ook een paar kleine dingen in het plaatwerk. Ik ben vorig jaar via mijn zoektocht op een Pools adres gestuit die ook hagelschade strak heeft gekregen, maar als ik me zo'n reisje kan besparen..
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Gefeliciteerd met de 9-5.
@Jelger: In Nootdorp is een firma die prettig geprijsde dagen heeft: https://www.asnnootdorp.nl/deukjesdag
@Jelger: In Nootdorp is een firma die prettig geprijsde dagen heeft: https://www.asnnootdorp.nl/deukjesdag
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Heb hem gevonden! Wat een schitterende Saab is dat. Het is een uniek exemplaar met al deze opties
en die mooie velgen. Gefeliciteerd en veel plezier morgen bij de terugreis!
en die mooie velgen. Gefeliciteerd en veel plezier morgen bij de terugreis!
-
Luud
- Donateur (8x)

Herken je gevoel, heerlijk, eindelijk een 95. Hier wordt je echt blij van. Veel geluk en plezier met je 9-5 en veel veilige kilometers gewenst. 
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ik heb daar een heel goed adres voor in borculo.jelger schreef: ↑vr 08 nov, 2019 19:11Gefeliciteerd! Wat punt 2 betreft hoor ik graag als je al een Nederlands adresje weet hiervoor dat dit schappelijk en goed doet. Ik heb ook een paar kleine dingen in het plaatwerk. Ik ben vorig jaar via mijn zoektocht op een Pools adres gestuit die ook hagelschade strak heeft gekregen, maar als ik me zo'n reisje kan besparen..
-
U-Poll
- Donateur (8x)

GEWELDIG! Gefeliciteerd met deze héle mooie bak! Je hebt al goed nagedacht over je lijstje met aandachtspunten, vooral dat extra koppel is heel fijn bij deze zware auto - maar zet er ook beslist nog #7 bij: alle software modules updaten! Hoe goed garages ook het onderhoud doen aan 95NG’s, die software wordt zelden gedaan.
Ik hoop jouw NG bij een volgende meet je kunnen bewonderen. Gaaf man!
Ik hoop jouw NG bij een volgende meet je kunnen bewonderen. Gaaf man!
-
gudmundje
- Donateur

en puntje 8 niet vergeten. Voltaren gel voor je nek, want die gaat afzien van het telkens omkijken na parkeren 
Dikke proficiat en veel rijplezier gewenst !
Dikke proficiat en veel rijplezier gewenst !
-
Christiaan94
- Donateur

Gelijk een mini-meet gedaan; samen al 620.000km ervaring maar ze staan er super bij. Veel plezier ermee DJ!

-
Tubbe
- Donateur (2x)

Van harte! Als mijn portemonnee toch wat meer ruimte had, dan was ie nu ook weer leeg geweest.