Bericht
door Christiaan94 » di 29 okt, 2019 10:10
Hè, nu zijn we het zowaar eens! Een 9-5NG, en dan vooral in de “dikkere” specificaties, zijn echt duur vergeleken met de concurrentie. Je moet echt Saab fanaat zijn wil je dan nog gaan voor zo’n “unicorn” 9-5. In de dikkere specificaties doet een NG wellicht onder voor de concurrentie. Maar zodra je in een “kale” zit heeft de NG -naar mijn mening- weet een streepje voor. Als ik kijk dat voor de nieuwprijs van mijn NG in Vector Exclusive trim een 520i niet haalbaar was met ook maar een zicht op de dezelfde opties, was de NG de betere keus. De 2.8 was zwaar overpriced voor de extreme BPM heffing door uitstoot.
Het gaat ook niet om je geplaag, meer dan je je mening laat leiden door één “bad apple”. Je bent meer dan welkom eens mee te rijden in de “koffiemaler” 1.6. Het valt je mee, geloof me. Vooral omdat je je verwachtingen al bedroevend laag te hebben.
Maar wat nu? Toch een 5-serie? Ga vooral voor een leuke basis 9-5NG. 8 jaar later zijn vooral de diesels erg goedkoop, met her en der een benzine gedreven exemplaar in het buiten daargelaten. Of je moet gelijk meer dan 250.000km accepteren. De kilometers draagt een NG dan weer goed. Buiten de kinderziektes om zie ik geen gekke dingen. Al een keer of 3 (mee-)gereden in exemplaren met 3 ton plus.
Ik kachel de mijne mooi tot de 5 ton. Na 4500km staat het praktijkverbruik aan de pomp gemeten op 7.5/100. Dat is toch genieten..