remmen blijven hangen
-
BOOGY
- Geregistreerd lid
remmen blijven hangen
Ik heb sinds vorige maand een Saab 9-5 TD 160PK aangeschaft.
De wagen is als nieuw, amper 50.000 km en ik geniet van een jaar garantie!
Nu merk ik wel de gebruikelijke kwaaltjes : zetelverwarming aan de kant van de chauffeur, LED tussen de achterlichten, LED aan de achterruit, klep vacuumregeling turbo... Allemaal zaken die door de eerste eigenaar niet werden hersteld...
Vandaag had ik problemen met de remmen. De wagen stond deze namiddag in de zon(30°) en toen ik wou vertrekken, bleven mijn remmen hangen. Ik reed met mijn remmen half toe. De handrem was uitgeschakeld! Ook mijn Cruise control werkt niet meer. Na een half uurtje, uit de zon, lukte het me wel.
Kan er mij iemand hierbij adviseren?
De wagen is als nieuw, amper 50.000 km en ik geniet van een jaar garantie!
Nu merk ik wel de gebruikelijke kwaaltjes : zetelverwarming aan de kant van de chauffeur, LED tussen de achterlichten, LED aan de achterruit, klep vacuumregeling turbo... Allemaal zaken die door de eerste eigenaar niet werden hersteld...
Vandaag had ik problemen met de remmen. De wagen stond deze namiddag in de zon(30°) en toen ik wou vertrekken, bleven mijn remmen hangen. Ik reed met mijn remmen half toe. De handrem was uitgeschakeld! Ook mijn Cruise control werkt niet meer. Na een half uurtje, uit de zon, lukte het me wel.
Kan er mij iemand hierbij adviseren?
-
werli
- Donateur (2x)

Re: remmen blijven hangen
heeyBOOGY schreef: ik geniet van een jaar garantie!
misschien de moment om te zien voor wat het waard is
mvg werner
-
lier
- Geregistreerd lid
http://saabworld.net/showthread.php?t=28736
schijnt een bekend probleem te zijn. heb het gelukkig (nog) niet gehad.
schijnt een bekend probleem te zijn. heb het gelukkig (nog) niet gehad.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

DAT HEB IK DUS OOK!!
Ik moet me nog even inlezen in die link, maar als het 28+ is, dan loopt mijn rem ook aan (je voelt het als een hard pedaal). Verleden jaar, toen het ook zo warm was, heb ik de nodige dingen laten veranderen/vernieuwen. Probleem was toen weg... maar het was daarna ook niet meer 28+...
Vandaag dus wéér. Het duurt iets van 4-5km voordat het beter wordt. Een 'hangend' pedaal zou eea verklaren. Ik heb een afspraak begin augustus (vlak na mijn vak) en zal het bovenstaande zéker doorgeven aan de garagist.
Ik moet me nog even inlezen in die link, maar als het 28+ is, dan loopt mijn rem ook aan (je voelt het als een hard pedaal). Verleden jaar, toen het ook zo warm was, heb ik de nodige dingen laten veranderen/vernieuwen. Probleem was toen weg... maar het was daarna ook niet meer 28+...
Vandaag dus wéér. Het duurt iets van 4-5km voordat het beter wordt. Een 'hangend' pedaal zou eea verklaren. Ik heb een afspraak begin augustus (vlak na mijn vak) en zal het bovenstaande zéker doorgeven aan de garagist.
-
lier
- Geregistreerd lid
Zal mijn vrouw eens vragen met dit weer. Zij rijdt er altijd in. Ik rij met de cabrio...
-
U-Poll
- Donateur (8x)

remmen blijven hangen
Bingo! Ik heb het hangende-rempedaal-probleem dus zeker weten. Vanmiddag, van werk naar huis, auto de hele dag staan bakken bij 30+, voelde het weer 'hard' en leek de auto steeds bij te remmen. Linker voet er onder en ik kon het ding zo een paar cm omhoog halen... bijremmen direct over. Pas na 10min was het eea door de airco blijkbaar zo afgekoeld dat de pedaal wel helemaal (vanzelf) omhoog kwam.
Geweldig Lier!! Door jouw suggestie/link weet ik wat er aan de hand is! Ik laat de hele rempedaal(box) vervangen. Ik hoop alleen dat mijn garage een iets voordeligere GM versie kan vinden en niet alleen een Saab ding (tien keer duurder, zelfde meuk).
Na mijn vakantie gaat het gedaan worden (en is het toch Oudt Hollandsch K-weer geworden)
Geweldig Lier!! Door jouw suggestie/link weet ik wat er aan de hand is! Ik laat de hele rempedaal(box) vervangen. Ik hoop alleen dat mijn garage een iets voordeligere GM versie kan vinden en niet alleen een Saab ding (tien keer duurder, zelfde meuk).
Na mijn vakantie gaat het gedaan worden (en is het toch Oudt Hollandsch K-weer geworden)
-
Haida
- Donateur

[]
Check,
ik had gisteren en vanmiddag hetzelfde
mijn dealer/leverancier was niet direct getriggerd door deze case. Is het een zeldzaamheid of gewoon een van de 'bekende' kinderziektes van de 9-5NG in het rijtje van falende stoelverwarming, 3e remlicht, ledbar et cetera ?
Kortom, kan ik nog meer verwachten of is het gewoon een keertje klaar?
Check,
ik had gisteren en vanmiddag hetzelfde
Kortom, kan ik nog meer verwachten of is het gewoon een keertje klaar?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

met Saab ben je nooit klaar...Kortom, kan ik nog meer verwachten of is het gewoon een keertje klaar?
-
gudmundje
- Donateur

[]
Hangt er van af dewelke. Zit op 150.000 zonder enig noemenswaardig probleem. Dat er problemen zijn met leds, verwarmingsmatjes moet je er maar bijnemen. Er zijn er 10.000 ?? van de band gerold. Je kan dus bijna spreken over een pre-productie model
Dus Boogie, je gaat daar heel veel plezier aan hebben. Wel niet vergeten distributieriem te laten vervangen. Ze zeggen bij 150.000 maar ik heb de mijne op 130.000 laten doen.
Hangt er van af dewelke. Zit op 150.000 zonder enig noemenswaardig probleem. Dat er problemen zijn met leds, verwarmingsmatjes moet je er maar bijnemen. Er zijn er 10.000 ?? van de band gerold. Je kan dus bijna spreken over een pre-productie model
Dus Boogie, je gaat daar heel veel plezier aan hebben. Wel niet vergeten distributieriem te laten vervangen. Ze zeggen bij 150.000 maar ik heb de mijne op 130.000 laten doen.
-
BOOGY
- Geregistreerd lid
Ik had je reactie van 2015 gezien. De nieuwe vacuumslang met het gele klepje heeft dan niet geholpen?U-Poll schreef:Bingo! Ik heb het hangende-rempedaal-probleem dus zeker weten. Vanmiddag, van werk naar huis, auto de hele dag staan bakken bij 30+, voelde het weer 'hard' en leek de auto steeds bij te remmen. Linker voet er onder en ik kon het ding zo een paar cm omhoog halen... bijremmen direct over. Pas na 10min was het eea door de airco blijkbaar zo afgekoeld dat de pedaal wel helemaal (vanzelf) omhoog kwam.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
is het misschien aangewezen om de remolie te laten veranderen door deze die meer temperatuur aan kan
zo te lezen is het een warmte probleem
stel theo je wisselt die mik mak en het probleem blijft ,
ik probeerde eerst met ander soort remolie
mvg werner
is het misschien aangewezen om de remolie te laten veranderen door deze die meer temperatuur aan kan
stel theo je wisselt die mik mak en het probleem blijft ,
mvg werner
-
U-Poll
- Donateur (8x)

remmen blijven hangen
@Boogy: nee, dat dacht ik wel, maar de warme dagen waren toen gewoon op. Een paar dagen geleden merkte ik het pas weer.
@Werli: goed plan Werner! Ga ik (laten) doen. Heb je nog advies welk type olie? Het is idd een warmte probleem, maar in dat linkje van forummer Lier wordt gesproken over lagers die fout zijn (en als warm, dan gaan ze stroef).
@Werli: goed plan Werner! Ga ik (laten) doen. Heb je nog advies welk type olie? Het is idd een warmte probleem, maar in dat linkje van forummer Lier wordt gesproken over lagers die fout zijn (en als warm, dan gaan ze stroef).
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik heb even Google aangesproken op "' race remolie " en kreeg zo verschillende opties:
Brembo LCF600 remolie
dot 5.1 van ferodo
motul RBF 600
Race Remvloeistof 300+
Een extra hoog kookpunt van boven de 310 graden heeft deze speciale remvloeistof. Het voldoet ruim aan de eisen van SAE J1703, SAE J1704 en FMVSS 116 DOT 4 waardoor het uitermate geschikt is voor remsystemen die gebruikt worden tijdens races en rally’s.
ik denk dan aan zoiets
mvg werner
ik heb even Google aangesproken op "' race remolie " en kreeg zo verschillende opties:
Brembo LCF600 remolie
dot 5.1 van ferodo
motul RBF 600
Race Remvloeistof 300+
Een extra hoog kookpunt van boven de 310 graden heeft deze speciale remvloeistof. Het voldoet ruim aan de eisen van SAE J1703, SAE J1704 en FMVSS 116 DOT 4 waardoor het uitermate geschikt is voor remsystemen die gebruikt worden tijdens races en rally’s.
ik denk dan aan zoiets
mvg werner
-
BOOGY
- Geregistreerd lid
Kan dit met de remolie te maken hebben? Ik heb het probleem als de wagen nog maar pas start...De remolie heeft dan vb 30°.werli schreef:heey
stel theo je wisselt die mik mak en het probleem blijft ,![]()
mvg werner
-
werli
- Donateur (2x)

heey
goeie vraag ik zal je het antwoord schuldig blijven
in mijn oogpunt kan het aan remolie liggen en of zeker de staat ervan
niemand die hier met zekerheid zegt "oke dat is het probleem" dan is het dingen uit proberen
en zo stond dan andere olie eerst op de lijst wat ik zou doen ,een werkje dat niet veel kost materiaal en wat tijd
mvg werner
goeie vraag ik zal je het antwoord schuldig blijven
in mijn oogpunt kan het aan remolie liggen en of zeker de staat ervan
niemand die hier met zekerheid zegt "oke dat is het probleem" dan is het dingen uit proberen
en zo stond dan andere olie eerst op de lijst wat ik zou doen ,een werkje dat niet veel kost materiaal en wat tijd
mvg werner