Voertuig Service nodig dringend
-
gudmundje
- Donateur

en vermogensverlies...
eerste probleempje na 140.000kms
De enige technieker die een ng 9-5 kan uitlezen was ziek vandaag ...
Iemand een idee ? Zolang ik er heel zachtjes mee rijd geeft die geen storing. Zou ik er 2 dagen mee mogen verder rijden of beter niet ?
eerste probleempje na 140.000kms
De enige technieker die een ng 9-5 kan uitlezen was ziek vandaag ...
Iemand een idee ? Zolang ik er heel zachtjes mee rijd geeft die geen storing. Zou ik er 2 dagen mee mogen verder rijden of beter niet ?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Als ie dringend zegt dan zou ik het laten. Je weet tenslotte niet wat er aan de hand is. Klinkt als een limp home, het waarom daarvan is altijd de vraag..
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Voertuig Service nodig dringend
Als het een 4cilinder 2liter is denk ik aan de nokkenasversteller deze magneetventielen vervuilen weleens vaker.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Yep! Maar bij mij kwam (gelukkig) niet zo'n enge 'service' mededeling; alleen het Check Engine lampje. Ik kon opzich goed doorrijden, maar miste turbodruk als je het gaspedaal intrapte.
-
LAJET
- Donateur

Heren, Gudmundje heeft een diesel 
Als je het zonder factuur wil doen, ik ken de technieker van jouw Saabgarage persoonlijk en ik kan je zijn gegevens doorgeven. Hij doet thuis gewoon hetzelfde wat hij in de garage doet, maar aan een fractie van de prijs natuurlijk
Eens die de foutcodes heeft kan die je wel verderhelpen.
Laat maar weten!
Groetjes,
Jurgen
PS: Zo'n toestel (OBDII lezer of ELM327 icm met je smartphone) kost minder dan een diagnose bij eender welke garage
Als je het zonder factuur wil doen, ik ken de technieker van jouw Saabgarage persoonlijk en ik kan je zijn gegevens doorgeven. Hij doet thuis gewoon hetzelfde wat hij in de garage doet, maar aan een fractie van de prijs natuurlijk
Eens die de foutcodes heeft kan die je wel verderhelpen.
Laat maar weten!
Groetjes,
Jurgen
PS: Zo'n toestel (OBDII lezer of ELM327 icm met je smartphone) kost minder dan een diagnose bij eender welke garage
-
jansen
- Donateur (7x)

Tja een diesel kan ook van alles zijn van gloeispiraal tot egr, daarom een storingscode zoekt wel gerichter dan maar wat gokken.Heren, Gudmundje heeft een diesel
-
ReinO
- Donateur (2x)

@lajet,
is die monteur wel blij met je tekst? de belastingdienst en werkgever lezen soms ook mee.
is die monteur wel blij met je tekst? de belastingdienst en werkgever lezen soms ook mee.
-
rene
- Geregistreerd lid
Onlangs een diesel gehad met een kapotte intercoolerslang waardoor ook dezelfde melding in DIC. Bij uitlezen storing op de luchtmassameter wat ook wel weer te verklaren is met die kapotte slang.
René
René
-
gudmundje
- Donateur

[]Proficiat
Vanmorgen gaan rijden met de computer eraan en dit was exact de conclusie van de technieker !
Reden: Quote verwijderd
-
LAJET
- Donateur

Super! Blij dat je problemen snel opgelost geraakt zijn...Ik heb ook al gehoord dat die wel eens vaker durven kapotgaan bij de diesels.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Dat euvel ben ik geruime tijd geleden ook al eens tegen gekomen... En toen waren er geen in voorraad.
-
rene
- Geregistreerd lid
Stukje buis er tussen met 2 slangklemmen.
René
René
-
Retep
- Geregistreerd lid
Tja, ik heb er eentje via ebay besteld en deze werd uitzonderlijk door de garage geplaatst.