Tuning 9-5 NG?

2010-2012
N207
Donateur
Donateur

Tuning 9-5 NG?

Bericht door N207 » wo 24 dec, 2014 20:14

Ik ben er nog steeds over aan het nadenken mijn 9-5 NG (2.0T) te laten tunen. Nu zie ik dat Hirsch tuning een slordige 1300 euro kost en een "verbetering" van 220 pk naar 260 pk oplevert? Ik heb persoonlijk wel vertrouwen in Hirsch, onze vorige 9-3 had ook extra herten onder de kap. Aan de andere kant zie ik dat k performance ook tuning voor de NG aanbiedt. Hierbij stijgt het vermogen naar een slordige 300 pk terwijl de kosten slechts 449 euro zijn. Dat is minder dan de helft van een Hirsch tuning...

Heeft iemand ervaring met kc performance?
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de automatische versnellingsbak geen 300 pk, met bijbehorende Nm, aan kan.

Vragen...vragen...

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Tuning 9-5 NG?

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:21

mijn ervaring met kc is dat de techneut zeer capabel is en weet waar hij mee bezig is die nm's worden afgestemd op de versnellingen zodat de bak niet naar de knoppen gaat en sowieso heeft je rechtervoet daar een behoorlijk aandeel in , je kan hem nu ook wel stuk maken zonder tune.
verder heeft de verkoper van de toko praatjes van een verkoper en probeert je wat onzinnige dingen aan te smeren maar ach wat zullen we zeggen het is een verkoper, ik heb uiteindelijk de upgrade niet gedaan omdat de 9-4 verkocht werd maar had het anders wel met hun gedaan er is veel Saab kennis bij hun.
ik weet dat Gijs inmiddels ook het pad opgegaan is en je zou hem ook kunnen vragen of hij al wat te bieden heeft.

succes met je keuze

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 24 dec, 2014 20:28

eigenlijk doen we hier geen beoordelingen van bedrijven. maar een aantal forummers heeft goede ervaringen met kcp en ook vele anderen.
je kan alexj eens benaderen en zijn bevindingen horen/lezen.
tuners blijven keurig binnen de toleranties en anders zeggen ze het er wel bij: vervang bak, remmen, turbo enz enz.
suc6 en veel lol straks en ga voor de meeste pk's want het went zo snel.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:34

hij vraagt geen beoordeling maar een ervaring en ik deel de mijne ik beoordeel niks dat lijkt me een substantieel verschil , bovendien ben jij volgens mij geen moderator dus hoef je die taak ook niet op je te nemen

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 24 dec, 2014 20:39

@Sveba: over ervaring gesproken... ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de 9-4X......

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 24 dec, 2014 20:41

hoeft niet, mag wel. en zelfsturing is beter dan mods aan het werk te houden, die hebben wel wat beters te doen.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:41

fantastische auto alleen de stoelen ruk voor mijn achterste (ivm formaat :-P+ )

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:43

ReinO schreef:hoeft niet, mag wel. en zelfsturing is beter dan mods aan het werk te houden, die hebben wel wat beters te doen.
doe dat vooral op jezelf meer dan de helft van de rellen op het forum heb jij een rol in

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 24 dec, 2014 20:44

@Sveba: dat is jammer, vind het nog steeds een schitterende Saab!
Enneh... het is kerstavond.... dan schudt je elkaar de hand..... :D

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:48

is het ook maar de deal was zo goed dat kon ik niet laten misschien koop ik in een later stadium weer eentje en laat de stoel dan aanpassen :wink: of ik ga wat aan mijn achterste doen :lol:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 24 dec, 2014 20:50

Dan zou ik de stoel laten aanpassen.... :D ....

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 dec, 2014 20:53

ik schud je graag de hand :lol: en ook die van ReinO en vanuit diezelfde pijplijn kwam ook die van degene die zonder zonde leeft mag die eerste steen gooien, ik heb er verder geen problemen mee dat hij zondaar is maar wel dat hij met stenen gooit :D

@n207 excuus voor het volledig verprutsen van je topic

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 24 dec, 2014 20:55

Even back-on-topic: ik zag dat BSR Tuning ook een tuningset levert voor de Saab 9-5 NG:
http://winkel.bsrtuning.nl/nieuws/saab- ... 20t-220hp/

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » wo 24 dec, 2014 21:12

Bedankt tot zover. Dit was al zinvolle info (vooral over het achtste van sveba :wink: ).

Als ik bij BSR op de "read more" link klik krijg ik een error 404, dus dat werkt even niet. Misschien na de feestdagen gewoon even bellen, dat is wel zo gemakkelijk.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 24 dec, 2014 21:16

@N207: probeer dan deze link even:
http://winkel.bsrtuning.nl/producten/t2706/

Plaats reactie