Nieuw airco probleem

2010-2012
Plaats reactie
Spartacus
Geregistreerd lid

Nieuw airco probleem

Bericht door Spartacus » za 21 dec, 2013 11:03

Sinds deze week is mijn verwarming op hol geslagen! De laatste ritten deed hij alles wat niet moest.
Het lichtje van de airco sloeg aan en af. Het groene lichtje om de temp te regelen sloeg aan en af.
Ik had de beide kanten op 21gr gezet en hij blies volle kracht warmte ;-|+
Kon zelfs de snelheid van de ventilatoren niet regelen!
Een rit van 230 km in de volle hitte gereden. Het raam kon ik gelukkig wel nog bedienen :P
De volgende rit deed hij helemaal niets en zat ik in de koude?
Ik weet het soms niet meer hoor, de elektronica in deze wagen is drie maal nul.
Had beter mijn vorige 95 gehouden. ;-(+

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Nieuw airco probleem

Bericht door RoelandV » za 21 dec, 2013 19:20

Heb je accupolen al 10 minuten los gehad ?
Het kan ook zijn dat de airco van jouw Saab 9-5 NG af-fabriek niet voldoende is afgevuld.

Spartacus
Geregistreerd lid

Bericht door Spartacus » zo 22 dec, 2013 21:37

OK,
Ik probeer het morgen even zelf met de accupolen los te maken.( en 10 min wachten)
Vooraleer eerst naar de Saabdealer te gaan. Want dan lopen de eurootjes weer heel vlug omhoog.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » ma 23 dec, 2013 21:54

Dit probleem is mij gelukkig totaal onbekend. Laat even weten of het hielp met de accu los.

Spartacus
Geregistreerd lid

Bericht door Spartacus » vr 27 dec, 2013 19:31

Heb dus ipv de volledige accu los te koppelen; de zekering nr 17 uitgetrokken. Die zit links onder het dashboard, achter het klein kastje.
Nu werkt alles weer normaal :)
Ik moet dit infeite ook af en toe doen met zekering 4 en 5. Die zijn voor het infotainment systeem.
Mijn radio ( ik heb geen ingebouwde GPS) doet na een tijd raar als ik veel naar mijn I-pod luister.
Er staat normaal altijd op het scherm: de naam van de zanger eronder de naam van het liedje eronder de naam van de CD. Volgen jullie nog?
Als ik de wagen stilleg en ik start weer is er 1 lijntje weg! Bij de volgende stop en start het volgende lijntje en bij de derde stop en weer starten heb ik niets meer op het display!!
Dus ik moet dan zekering 4 en 5 in en uit trekken, en ik ben weer goed voor een eindje :shock:
Aan een Saab moet je altijd een beetje werken, dus ook bij een nieuwe 95NG.
Gelukkig nieuwjaar aan jullie allen.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » za 28 dec, 2013 10:59

Nou @spartacus, dat zijn wel vreemde problemen hoor. Bij mij werkt het (gelukkig) allemaal feilloos, ook de iPod functie. Wat voor apparaat heb je er eigenlijk aanhangen? Bij mij werkt het goed met een iPod mini en iPhone 3, 4 en 5.

Ik zou als ik jou was het elektrische systeem toch een na laten kijken en meten, het lijkt toch wel een elektrische of elektronische kwestie te zijn.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 28 dec, 2013 11:31

Voordat er units gewisseld gaan worden zorg dan wel dat de allerlaatste software geladen is want er worden nog steeds updates uitgebracht door Saab , ook voor de radio units .

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » zo 29 dec, 2013 14:34

Kan dit beamen! Had ook tijdens afspelen iPod wat eigenaardigheden. Welliswaar bij het uitgebreidere audiosysteem dan hier beschreven, maar na een update door de dealer was het weer in orde.

Plaats reactie