De nieuwe SC in Zweden

2010-2012
Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid

De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Michel Annink » ma 11 nov, 2013 7:45

Na bijna een jaar met enorme (vooral administratieve) uitdagingen heb ik uiteindelijk het vermeende 'onmogelijke' tóch voor elkaar gekregen: mijn 9-5NG SportCombi is op Zweeds kenteken. :D
Het hoe, waarom en wanneer + wat FAQ's is hier http://9-5sc2012.com/?p=832 te vinden. Enjoy!
Ben van plan om ergens komend jaar nog een keer richting NL te komen, dus wie weet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door turbopilot » ma 11 nov, 2013 8:14

:applause:

als hij nu dus een Zweeds kenteken heeft kan er ook eentje van NL op neem ik aan :mrgreen:

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door johnb52 » ma 11 nov, 2013 8:19

Dat kon toch al langer?

Gebruikersavatar
Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Lady9-5NG » ma 11 nov, 2013 8:38

Echt te gek! Gefeliciteerd hiermee, have fun en wees voorzichtig met je prachtige auto, Michel!!!

Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Michel Annink » ma 11 nov, 2013 8:41

johnb52 schreef:Dat kon toch al langer?
Nee, dat kon dus niet. Sterker nog, alle "experts" zijn steeds duidelijk geweest dat dit "nooit" zou kunnen. Zie http://9-5sc2012.com/?p=832" onclick="window.open(this.href);return false; voor het hele verhaal.

Gebruikersavatar
christaero
Donateur
Donateur

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door christaero » ma 11 nov, 2013 9:00

Jawel, want in duitsland rijdt er al langer een op kenteken. (Forummer Remco)

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Hanm » ma 11 nov, 2013 9:05

christaero schreef:Jawel, want in duitsland rijdt er al langer een op kenteken. (Forummer Remco)
Het gaat hier om een Zweeds kenteken, niet Duits.

Gebruikersavatar
christaero
Donateur
Donateur

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door christaero » ma 11 nov, 2013 9:10

Het ging erom dat er een NL kenteken op zou kunnen, dat kon dus al langer omdat er al een in Duitsland rondrijdt. Als het in Duitsland kan, kan het dus ook in NL. Europese goedkeuring dus.

Gebruikersavatar
Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Lady9-5NG » ma 11 nov, 2013 9:12

Maar Dtroll woont in Zweden, dus dan is een Zweeds kenteken toch het handigst... ;-)
En in Zweden deed men "uit principe" stronteigenwijs. Zo heb ik het begrepen.

evolver86
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door evolver86 » ma 11 nov, 2013 9:16

Gefeliciteerd! Wat een mooie auto! Wit staat hem heel mooi

Ik ben het stuk nu aan het lezen. Iedereen die de EU stom vind:
J brought me in contact with two members of the EU parliament who after studying the facts immediately confirmed back to want to help with an appeal as they strongly felt I was being denied my rights as an EU citizen.

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Hanm » ma 11 nov, 2013 9:19

Lees het hele verhaal eens, met die redenatie zou een kenteken in Zweden ook geen problem geweest moeten zijn, immers ook Europa. De autoriteiten dachten er anders over, de duitse goedkeuringen zouden onrechtmatig zijn. Gelukkig voor de topicstarter zijn ze nu eindelijk tot inkeer gekomen.

Is er uberhaupt al iemand die het NL traject heeft doorlopen?

evolver86
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door evolver86 » ma 11 nov, 2013 9:38

Venza adverteert die 3 sc's met nl kenteken, dus die zijn er van overtuigd dat het lukt. Nl is wat makkelijker. Die nemen klakkeloos Duitse papieren over (zelfs met spelfouten... Uit ervaring) mijn Yamaha was opeens een belgarda geworden, omdat ie in de belgarda fabriek is gemaakt......

Helemaal gelezen nu. Wat goed dat je hebt volgehouden. Geniet van je auto.. gefeliciteerd nog maals. Ik ben jaloers op je dat je zo'n mooie auto hebt kunnen kopen en dat je alles voor elkaar hebt gekregen.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Style&Co » ma 11 nov, 2013 10:07

wat een verhaal zeg! Heb het net 'even' nagelezen. Goed dat het toch gelukt is. Denk dat veel geinteresseerden destijds bij voorbaat afhaakten door de onheilspellende boodschap van KVD en co (mogen niet op de weg)

Geldt dit eigenlijk ook voor de 9-4X aero's die bij KVD geveild werden? Die kunnen nu ook op kenteken komen? En de testauto zoals de 2.9 ltr 6 cilinder diesel?

Gebruikersavatar
Remco
Donateur
Donateur

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Remco » ma 11 nov, 2013 11:14

Registratie in NL is geen enkel probleem als je al een Duitse registratie hebt, heb reeds geïnformeerd bij de RDW (keurmeester van de RDW komt regelmatig bij ons op de zaak). Kan de mijne bij wijze van spreken morgen zo op NL kenteken laten zetten. Zelfs keuren is niet nodig omdat ze de TüV gewoon overnemen.

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: De nieuwe SC in Zweden

Bericht door Jungleman » ma 11 nov, 2013 11:51

maar aangezien je in dat geval BPM-naheffing moet betalen, laat je dat wel uit je hoofd ;-)

Plaats reactie