LED-bar vol water

2010-2012
Lady9-5NG
Geregistreerd lid

LED-bar vol water

Bericht door Lady9-5NG » di 24 sep, 2013 15:06

Mijn LED-bar staat vol water(-damp). Irritant. Er heeft een half jaar terug een reparatie aan de kofferbak plaatsgevonden. Sindsdien staan de LED-bar-uiteinden iets af en nu staat de LED-bar dus vol met waterdamp.
Hebben er nog meer mensen last van water aan de binnenkant vd LED-bar?
Afbeelding

tecks
Geregistreerd lid

Re: LED-bar vol water

Bericht door tecks » di 24 sep, 2013 16:22

Ik heb het heel af en toe. Het is dan voor een paar uur zichtbaar en daarna verdwijnt het weer. Omdat het zelden voorkomt en zichzelf repareert heb ik er nog nooit iets aan willen doen. Bovendien is het lang zo erg niet als op jouw foto's.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 24 sep, 2013 16:30

ook wel eens gehad maar niet zo erg en verdween snel, dus nooit naar laten kijken.

Er was wel eens iemand op SU die daar bijzonder pissed over was

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » di 24 sep, 2013 16:43

Toch wel hier aan gerelateerd, ondanks 9-3. Ik heb laatst mn koplampglazen schoongemaakt. 1 daarvan iets te snel, of niet goed afgedroogd terug geplaatst. Daar zit nu ook condens in. Als het open is (geweest) dus kans op vocht/condens. Ik moet m nog een keer open maken en goed droog terug plaatsen.

kochje
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door kochje » di 24 sep, 2013 16:51

tecks schreef:Ik heb het heel af en toe. Het is dan voor een paar uur zichtbaar en daarna verdwijnt het weer. Omdat het zelden voorkomt en zichzelf repareert heb ik er nog nooit iets aan willen doen. Bovendien is het lang zo erg niet als op jouw foto's.
Bij mij precies dezelfde ervaring; soms maar lang niet zo erg als op de foto.
Ik zou mijn dealer hierop aanspreken.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » di 24 sep, 2013 17:37

Eerder had ik het ook af en toe, maar dat leek zich vanzelf op te lossen. Het is nog nooit zo erg geweest als op de foto......

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » wo 02 okt, 2013 19:56

De dealer heeft een nieuwe LED-bar besteld. Omdat dat geïntegreerd zit met de kofferbakhandgreep (of hoe zeg je dat?), is het een duur grapje: €700,-.
Bah.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » wo 02 okt, 2013 20:44

Valt dat niet onder een garantie/coulance regeling?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 02 okt, 2013 20:57

:D

Afgezien van het feit of de dealer snel leveren kan. Ik zou graag eens willen kijken of het te repareren is. Wat gaat er met die oude gebeuren? Ik kan me niet voorstellen dat dmv goed drogen in een droogkast, daarna de naden weer goed dicht maken
met kit oid de bar niet te repareren is. Houd je die oude zelf of gaat ie naar de dealert. Anders heb ik wel belang, en kan hij daarna tegen gemaakte kosten naar een andere liefhebber. 700 euries vind ik erg veel.

:O:

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » wo 02 okt, 2013 21:05

Binnen een week was de nieuwe bar al binnen. De oude neem ik mee. Idd om ff goed te drogen en later evt opnieuw te gebruiken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 02 okt, 2013 21:13

imdezwart schreef:Binnen een week was de nieuwe bar al binnen. De oude neem ik mee. Idd om ff goed te drogen en later evt opnieuw te gebruiken.

Meenemen, kan dat als het garantie is ?

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » wo 02 okt, 2013 21:22

Het hoort toch bij mijn auto? Bij de aanschaf ervan heb ik voor elk onderdeel betaald.
Lijkt mij...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 02 okt, 2013 21:25

Inderdaad. Alleen als de bar onder garantie wordt vervangen moet je hem bij de dealer laten en sturen zij hem terug naar de leverancier. Maar gezien de rekening van €700 zal het wel geen garantie zijn en mag je dus gewoon het oude onderdeel meenemen als je dat wilt (dwz je hebt er recht op).

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » wo 02 okt, 2013 21:30

Ik heb nog geen rekening. De dealer heeft gezegd dat ze nog niet wisten of het onder garantie viel of niet.
Mijns inziens is het probleem ontstaan na een kleine schadereparatie ad kofferbak waarbij waarschijnlijk de LED-bar verkeerd verwijderd/teruggezet is (maar ga dat maar eens bewijzen, lastig). In de zomer sinds de reparatie rammelt er een los schroefje ín de achterklep en staan bij hoge temperaturen de uiteinden vd LED-bar af.Afbeelding

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » wo 02 okt, 2013 21:32

Anders moet er gewoon ff een expert bij komen. Maar ja, wie is er nu expert op het gebied van de 9-5NG als er maar 300 van rondrijden in NL?
Ik wil ook de goede verhouding met mijn dealer niet op het spel zetten.

Plaats reactie