Volgens dit artikel is het niet zo heel moeilijk om aanzienlijk zuiniger (17%) dan de fabrieksopgave te rijden met de nieuwe 9-5
Het gaat hier om de diesel van 160 pk met automaat.
http://inside.saab.com/saab-dominate-al ... -in-spain/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch wel opvallend. Veel fabrikanten geven vaak labaratorium waarden op die moeilijk haalbaar zijn. Zo niet Saab kennelijk.
Dat bevestigd voor mij het beeld dat Saab helemaal niet achterligt op de Duitse concurrentie op dat gebied (iets wat velen geloven). Zeker als straks het start/stop systeem standaard wordt op de 9-5 NG is ie helemaal up to date.
Wat wel opvalt is dat de 2.0T motor vaak wat tegenvalt in verbruik (in tests, zelf geen ervaring mee) in vergelijk met het verbruik wat Saab opgeeft.
De TTID doet het overigens ook best goed.
http://www.saabsunited.com/2011/07/test ... -ttid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuiniger dan fabrieksopgave
-
Retep
- Geregistreerd lid
Re: Zuiniger dan fabrieksopgave
Bij mij schommelt het met de 160 pk Diesel manueel rond 6,8 l/100 km.
De bandenspanning stond wel hard ik denk 2,7 bar of meer. Ik heb die wat verlaagd naar 2,6. (Misschien minder goed voor het verbruik)
Opgave in de deurstijl vermeldt 250 vooraan voor wagen met 3 pers
Opgave in de deurstijl vermeldt 270 vooraan voor wagen met 3 pers in eco modus.
De bandenspanning stond wel hard ik denk 2,7 bar of meer. Ik heb die wat verlaagd naar 2,6. (Misschien minder goed voor het verbruik)
Opgave in de deurstijl vermeldt 250 vooraan voor wagen met 3 pers
Opgave in de deurstijl vermeldt 270 vooraan voor wagen met 3 pers in eco modus.
-
Frans1
- Geregistreerd lid
Dat is ook geen verkeerd verbruik. Het blijft ten slotte een forse auto. Ben je een doorrijder?
-
Retep
- Geregistreerd lid
Neen een filerijder
Ik kan de bekeuringen best missen als kiespijn, dus ik houd me meestal aan de snelheid.
Dit neemt niet weg dat wanneer ik de kans krijg ik in Duitsland wel wil weten wat mijn Saab kan
Ik kan de bekeuringen best missen als kiespijn, dus ik houd me meestal aan de snelheid.
Dit neemt niet weg dat wanneer ik de kans krijg ik in Duitsland wel wil weten wat mijn Saab kan
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
De relatie tussen praktijkverbruik en fabrieksopgave zegt niet zo heel veel over de kwaliteit of zuinigheid van de motor (die mee- of tegenvalt), maar meer over de onrealistische en oneerlijke meetmethode van de ECE-cyclus. Als je iets zinnigs wil zeggen over een 'goed' of 'slecht' verbruik, dan moet je de praktijkverbruiken van vergelijkbare concurrenten naast elkaar leggen. Het was mij overigens ook opgevallen dat de 160 pk TiD i.c.m. automaat gemakkelijk zijn opgave haalt in de tests. Het verschil is dan ook wel erg groot met de handgeschakelde variant, terwijl de bakverhoudingen weinig of niet verschillen.
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Verbruik van mijn TTiD schommelt rond de 8,1 en de 8,5l/100km.
Ben geen 'rally-rijder' en doe geregeld langere afstanden.
Ben geen 'rally-rijder' en doe geregeld langere afstanden.
-
t464120
- Geregistreerd lid
[]
Dat is toch een stevig verbruik voor de dieselversie, heb je XWD? Voor de rest tevreden van de wagen?
Dat is toch een stevig verbruik voor de dieselversie, heb je XWD? Voor de rest tevreden van de wagen?
Reden: Bovenstaand bericht onnodig gequote
-
Retep
- Geregistreerd lid
Het verbruik schommelt bij mij inmiddels rond 6,3l /100 km