De link naar het artikel: http://www.saabsunited.com/2011/05/new- ... b-9-5.html" onclick="window.open(this.href);return false; .Wat RED J over de nieuwe (versie van) de (bestaande) Diesel-motor schreef:New engine for the SAAB 9-5
by Red J on May 27, 2011
Today I’ve received the price list for the 9-5 MY 12 for Germany. Prices will be valid from May 30th.
The SC will cost in Germany 1.800 € more than the Sedan, while the price of the Sedan will remain the
same.
The 9-5 SC will have in Germany a very competitive price as it will be about 3.000 € below the Audi A6
Avant or the BMW 5-series Touring.
Although we have already heard about it, this is the first time I see official information on the 136hp
diesel engine for the SAAB 9-5.
The only data available about it is the fact that it will be available for the Sedan and the SC in Linear or
Vector trim. But we will have to wait till week 38 to be allowed to put an order on that engine.
The HiPer Strut (front) and the linked H-Arm (rear) will be available to (almost) any engine as an option.
Sorry, but I had to talk about product again.![]()
Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
Oei, da's wel zuinigjes... De V70 heeft ook zo'n laag vermogende spaardiesel, maar die 1.6 heeft nog minder vermogen dacht ik. Ik denk dat je meer over de drive-ability kan zeggen als het aantal Nm's bekend is. Zal het wel gewoon de 2-liter zijn?
-
Retep
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
Was ongetwijfeld een pak voordeliger geweest voor de inschrijvingstaks hier in België.
Dat was voor de 160 pk toch even slikken
Dat was voor de 160 pk toch even slikken
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
Geloof ik direct... Bij nieuwe wagens is die kosten opbouw op vermogen echt absurd.
Van de inschrijvingstaks van mijn 11 jaar oude Aero had ik nog een aardige Classic kunnen kopen
Van de inschrijvingstaks van mijn 11 jaar oude Aero had ik nog een aardige Classic kunnen kopen
-
tecks
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.
[quote="De900C-GAS"]Nieuwe Diesel-motor, met 136Pk, leverbaar.[/b]
Nou, uhm, LEVERBAAR is misschien niet het juiste woord voor een fabriek die al weken en weken meer dicht dan open is.
Nou, uhm, LEVERBAAR is misschien niet het juiste woord voor een fabriek die al weken en weken meer dicht dan open is.