Aangekomen: Aero TTiD
-
Retep
- Geregistreerd lid
Re: Aangekomen: Aero TTiD
Zoals al eerder gepost, is de mijne besteld en staat hij hier al meer dan een week bij de invoerder te scheelogen. (minder dan 1 km van hier)
De dealer zegt dat hij nog niet bij hem is gearriveerd...
De dealer zegt dat hij nog niet bij hem is gearriveerd...
-
Garrett
- Lid van verdienste
Retep schreef:Hela een mens niet te jaloers maken hé. Ik ben hier aan het aftellen, nagelbijten ed. al is het maar voor een zwarte en ook geen Aero. Ik wil hem nu!
Je hebt dit nieuwsberichtje gemist?
edit; lamaar hij's al in het land.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Laten we hopen dat alleen de concurrentie daar last van heeft, al weten we wel beter.
-
Boterbloem
- Geregistreerd lid
Heb je al wat fotootjes!?
Ben benieuwd!!!!!! 
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn 9-5 al een 4-tal dagen. Leuke wagen maar het is wennen in vergelijking met de 9-3 Hatch.
Ik zal nog veel moeten oefenen bij het parkeren, in parkeergarages is het nu niet meer zo makkelijk om in beweging in het vak te rijden of eruit te raken. Kan ook aan mij liggen natuurlijk
Ik zal nog veel moeten oefenen bij het parkeren, in parkeergarages is het nu niet meer zo makkelijk om in beweging in het vak te rijden of eruit te raken. Kan ook aan mij liggen natuurlijk
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn rechterachtervelg ook al 'gezegend'...terwijl ik daar net zo voorzichtig in probeer te zijn. Het wordt eens tijd voor een ervaringsverslagje. Als ik eens tijd heb. En voor foto'sRetep schreef:Ik zal nog veel moeten oefenen bij het parkeren
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Ondertussen na een kleine twee maanden mijn eerste defect mee gemaakt. Deze morgen 'check service stuurslot' en geen 9-5 aan de praat te krijgen. Naar de dealer gebeld -gelukkig kon ik op mijn andere auto beroep doen voor kinderen en werk- die verwees naar een software defect en nood aan update. Instructies werden doorgefaxt maar toen ik deze avond na het werk deze instructies wilde volgen, was de auto zo dood als een pier. Gebeld naar de dealer met als diagnose: batterij 'plat'. Gevolg: morgen namiddag wordt een en ander aan huis hersteld.
Mag ik stellen dat ik mij niet kan ontdoen van enige ontgoocheling ? Misschien is dit een toevallig defect, maar veel vertrouwen boezemt het niet in. Spijtig, want de auto rijdt zonder aarzelen fantastisch.
Wordt vervolgd.
Mag ik stellen dat ik mij niet kan ontdoen van enige ontgoocheling ? Misschien is dit een toevallig defect, maar veel vertrouwen boezemt het niet in. Spijtig, want de auto rijdt zonder aarzelen fantastisch.
Wordt vervolgd.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Laat je hierdoor 'niet kisten', mijn ouders hebben in 1980 te maken gehad met een defecte dynamo op een SAAB die toen nog geen maand oud was en die is de reparatie, op wat het afstellen van de dubbele carburateurs na dan, perfect blijven functioneren tot het moment dat die in 1991 ingeruild werd op een andere, nieuwe, SAAB 900i8V, toen nog niet, Classic. 
-
portengen
- Geregistreerd lid
Een week na dato toch nog een reactie op het stuurslot defect. Hier besteedt Arild van lifewithsaab ook aandacht aan, door een brainwash te ondergaan:
http://www.lifewithsaab.com/2011/05/got ... pdate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is dus blijkbaar een software update voor. Op naar je garage!
http://www.lifewithsaab.com/2011/05/got ... pdate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is dus blijkbaar een software update voor. Op naar je garage!
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Overmorgen wordt de softweir updeet gedaan ten garage. De auto werd ondertussen hier ten huize reeds 'gedepanneerd' door de dealer 
-
Champers
- Geregistreerd lid
Renaat: moest je de wagen toch beu zijn wil ik 'em wel ruilen voor mijn rock-solid 9-5 hoor 
Ander vraagje: hoeveel bedraagt het gemiddelde verbruik van jou zeepkist ongeveer ?
Ander vraagje: hoeveel bedraagt het gemiddelde verbruik van jou zeepkist ongeveer ?
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Wel, verbruik valt wat tegen vind ik: schommelt rond de 8,5 liter/100 km. Overigens, dat er een defect aan de auto komt tot daar toe maar ik had het toch op prijs gesteld mocht er vanuit Saab een verwittiging geweest zijn gezien ik lees op het net dat dit euvel 'gekend' is.
-
Champers
- Geregistreerd lid
8.5l/100km ?
Da's een stevig verbruik... Maar jij doet misschien veel korte afstanden en/of de lange(re) afstanden aan een sportieve(re) rijstijl ?
Ik stelde even de vraag gezien mijn bootje tegenwoordig niet meer boven de 6l/100km uitkomt en ik me afvroeg of die nieuwe diesels dat ook halen.
Maar ik rij ook zelden nog harder dan 120 (verkeer staat niet harder toe) en soms durf ik 's avonds aan 100 per uur naar huis tuffen; als het mij vierkant niks meer kan schelen en ik gewoon lekker lang wil chillen onderweg zonder al te veel te moeten nadenken
Over notificatie: ergens zou ik dit ook wel appreciëren. Behermann stuurde recent immers nog een brief rond met info over de hele Chinezen-historiek, dus notificaties sturen kunnen ze wel.
Maar van de andere kant kan ik ook begrijpen dat dit een paniek-stormloop op de dealers zou kunnen veroorzaken.
De software bug zou zich niet bij alle modellen en uitrustingen vertonen en dan is een gerichte mailing al moeilijk.
Het merendeel van de bugs worden stilzwijgend gefikst tijdens het eerstkomende onderhoud (tenzij je er last van hebt, zoals jij, maar die gevallen blijken schaars te zijn), maar voor een bug die je geïmmobiliseerd kan achterlaten is dat inderdaad wel een gewaagde gok.
Da's een stevig verbruik... Maar jij doet misschien veel korte afstanden en/of de lange(re) afstanden aan een sportieve(re) rijstijl ?
Ik stelde even de vraag gezien mijn bootje tegenwoordig niet meer boven de 6l/100km uitkomt en ik me afvroeg of die nieuwe diesels dat ook halen.
Maar ik rij ook zelden nog harder dan 120 (verkeer staat niet harder toe) en soms durf ik 's avonds aan 100 per uur naar huis tuffen; als het mij vierkant niks meer kan schelen en ik gewoon lekker lang wil chillen onderweg zonder al te veel te moeten nadenken
Over notificatie: ergens zou ik dit ook wel appreciëren. Behermann stuurde recent immers nog een brief rond met info over de hele Chinezen-historiek, dus notificaties sturen kunnen ze wel.
Maar van de andere kant kan ik ook begrijpen dat dit een paniek-stormloop op de dealers zou kunnen veroorzaken.
De software bug zou zich niet bij alle modellen en uitrustingen vertonen en dan is een gerichte mailing al moeilijk.
Het merendeel van de bugs worden stilzwijgend gefikst tijdens het eerstkomende onderhoud (tenzij je er last van hebt, zoals jij, maar die gevallen blijken schaars te zijn), maar voor een bug die je geïmmobiliseerd kan achterlaten is dat inderdaad wel een gewaagde gok.
-
Phantom
- Geregistreerd lid
Wanneer kunnen we foto's verwachten van deze beauty?
En dan doe ik dus op de auto.
En dan doe ik dus op de auto.
-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Ik weet het ... het duurt erg lang ... moet me er eens dringend aan zetten...maar...er heeft een paar weken geleden iets of iemand tegen mijn beauty gereden met een lichte bluts als gevolg...niet echt aangewezen voor een foto-shoot...Phantom schreef:Wanneer kunnen we foto's verwachten van deze beauty?