Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?

2010-2012
Baasrijder
Geregistreerd lid

Re: Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?

Bericht door Baasrijder » di 09 jun, 2015 10:02

Wel vreemd dat veel mensen hier een segment lager kiezen als potentiele opvolger voor hun 9-5NG... :?:

Meeste reacties betreffen D-segment-auto's (mazda 6, passat, laguna, mondeo, v60, superb, XE, insignia etc.). Als Saab nog bestaan had in zijn oude vorm, is dat hetzelfde als je 9-5 inruilen op een 9-3. Wat zou de gedachte hierachter zijn?

9-5 NG is toch echt E-segment.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 09 jun, 2015 10:34

Vind jij en opel insignia ook E-segment?

Ik bedoel niet te zeggen dat een 9-5ng hetzelfde is als een insignia, zo bedoel en zie ik het niet, maar vallen wel in dezelfde klasse.

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » di 09 jun, 2015 10:43

Insignia is D-segment. Onderstel zegt daar niet zoveel over. Meeste onderstellen (zeker de MQB's van deze wereld) worden over meerdere segmenten heen gebruikt. Al dan niet verlengd.

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » di 09 jun, 2015 10:47

opel insignia is zeker geen e segment want kleiner, saab 9-5ng is e-segment

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 09 jun, 2015 10:52

Is die echt zoveel kleiner dan, Had dat niet gedacht. Welke e-segmenters zouden jullie in gedachten houden?

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » di 09 jun, 2015 11:23

Tja, veel oud 9-5-rijders zitten tegenwoordig in een A6...

Ik ben een verstokte Zwedofiel, dus zou op de nieuwe S90 wachten...

En als ik een Mercedes E-klasse wil rijden, bel ik wel een taxi :wink:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 09 jun, 2015 13:39

Ja, de S90, ben er heel benieuwd naar. Ik vind de huidige S80 ook al een mooie auto, maar iets in me zegt steeds: "nééé, geen Volvo!"
Audi en VW vallen ook af wegens een overdosis aan steriliteit.

Wat Baasrijder zegt is natuurlijk wel een beetje waar. Maar wij hebben een twee jaar oude 9-3 ingeruild op de 9-5 NG... Gewoon omdat het een mooie kans was om deze instant klassieker nog met een mooi laag kilometrage te kunnen rijden. Daarbij zijn onze zoons 19 en 17 (en hebben beiden hun rijbewijs) en was er toch wel behoefte aan meer ruimte op de achterbank. Dus mocht de 9-5 NG over een aantal jaren ingeruild worden, waar ik voorlopig overigens niet aan moet denken, dan zijn de jongens wellicht het huis uit en kunnen mevrouw N207 en ik met een iets kleiner model ook prima uit de voeten.
Maar liefst wel een Saab :-S+

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 09 jun, 2015 16:45

Ik zag hier ook de Subaru Outback voorbij komen maar dat kan ik jullie van harte afraden.
Na mijn 9-3 SS 1.8t heb ik in 2007 een Outback 2.5 automaat besteld, vooral omdat de mannen van TopGear er zo enthousiast over waren.
Wat een ellendige auto was dat zeg; hij had dan wel 175 pk maar er zat veel te weinig koppel in zodat de zowat antieke automaat constant terugschakelde. Het dashboard was slecht afgewerkt, zowat elke display heeft net even een andere kleur of lettertype. Geluidsisolatie beroerd (windgeruis en bij regen klinkt het alsof het hagelt). De remmen waren ver beneden peil..eerst heeft de garage om de 10K de remschijven moeten vervangen omdat ze steeds krom trokken (bleek achteraf aan de blokken te liggen) en in de Alpen heb ik meermaals met kokende en fadende remmen (niet leuk!) aan de kant gemoeten. Het schuifdak maakte al vanaf 90kmh zo'n herrie dat je het moest sluiten.
De nieuwe generatie Outback heeft een CVT automaat.....zal best effectief zijn maar daar hou ik nog minder van dus voor mij is de Outback een grote no-go.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 09 jun, 2015 17:23

Wat zit je dwars wat betreft de cvt?

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 09 jun, 2015 22:09

Het gevoel dat ik een slippende koppeling heb...afschuwelijk

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 09 jun, 2015 22:15

Kan ik me ergens voorstellen, maar denk dat het ook went.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » di 09 jun, 2015 22:48

Baasrijder schreef:Wel vreemd dat veel mensen hier een segment lager kiezen als potentiele opvolger voor hun 9-5NG... :?:

Meeste reacties betreffen D-segment-auto's (mazda 6, passat, laguna, mondeo, v60, superb, XE, insignia etc.). Als Saab nog bestaan had in zijn oude vorm, is dat hetzelfde als je 9-5 inruilen op een 9-3. Wat zou de gedachte hierachter zijn?

9-5 NG is toch echt E-segment.
Je hebt helemaal gelijk dat de meeste suggesties een segment lager zijn: inderdaad opvallend. Alhoewel: ik shop zelf zo ergens tussen een luxe versie van een D-segment en een wat minder luxe in het E-segment in. Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen dat doen.

Ik heb zelf toendertijd voor de 9-5NG gekozen omdat de 9-3 toen al een behoorlijke tijd op de markt was. Voor een nieuwe auto zijn de afschrijvingen veelal lager dan op bestaande modellen. Dat tikt hard door in leasetarieven. De 9-3 was om te leasen dan ook best prijzig. Niet dat een 9-5 goedkoop was, maar in vergelijking was de 9-5 interessanter dan de 9-3.

Ik ga nu terug naar een D-segment auto omdat Mercedes met de C-klasse plugin hybrid geweldig aanbod had. Anders had ik overigens de BMW 5-serie overwogen.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » wo 10 jun, 2015 9:19

Wanneer je ziet wat (alleszins in België) de prijs-kwaliteitverhouding was, is het moeilijk om dit voor dezelfde prijs te evenaren.

Immers veel van de aanwezige dingen zoals cruise-control, de parkeersensoren ed., moet je bij de andere merken (en zeker de premiummerken) aanvinken met extra kosten tot gevolg.

Qua grootte en ruimte lijkt de nieuwe Superb het dichtst in de buurt te komen. Maar voor velen kleeft daar een negatieve Skoda klank op.

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » wo 10 jun, 2015 10:18

tecks schreef:Je hebt helemaal gelijk dat de meeste suggesties een segment lager zijn: inderdaad opvallend. Alhoewel: ik shop zelf zo ergens tussen een luxe versie van een D-segment en een wat minder luxe in het E-segment in. Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen dat doen.

Ik heb zelf toendertijd voor de 9-5NG gekozen omdat de 9-3 toen al een behoorlijke tijd op de markt was. Voor een nieuwe auto zijn de afschrijvingen veelal lager dan op bestaande modellen. Dat tikt hard door in leasetarieven. De 9-3 was om te leasen dan ook best prijzig. Niet dat een 9-5 goedkoop was, maar in vergelijking was de 9-5 interessanter dan de 9-3.

Ik ga nu terug naar een D-segment auto omdat Mercedes met de C-klasse plugin hybrid geweldig aanbod had. Anders had ik overigens de BMW 5-serie overwogen.
Grappig om te zien dat de 'oude' marketing bij de huidige consument niet meer op gaat. Vroeger was het veel voorspelbaarder. Men kijkt nu niet meer zozeer naar status, maar naar gemak/comfort icm prijs. Daardoor kunnen mensen van E-segment naar C-segment naar D-segment en bij wijze van spreken eindigen in een luxe A1 (A- of B-segment, weet het even niet meer). Ik ben nog opgegroeid met het idee dat je elke keer een segment klimt (naargelang je carriere zeg maar) en als je een segment zakt, is dat dan echt een stap terug. Maar dat is allang niet meer zo.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » wo 10 jun, 2015 10:34

Toch denken nog veel mensen zo

Plaats reactie