LED-bar vol water

2010-2012
postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: LED-bar vol water

Bericht door postma » do 03 okt, 2013 14:56

Ik snap dat ook niet, zeker des Belgisch. :D

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 15:01

Sorry, ik reageerde gewoon op de vermelding dat het gewoon zo in de wet staat.
Bij ons in Nederland ligt dit in de wet verankerd.
Ik wou enkel stellen dat wanneer het zo vermeld staat, het daarom ook nog niet wordt toegepast.

Als je je gelijk dan juridisch moet hard maken, je dat wat extra kosten en stress bezorgt. Maar dat is :offtopic:

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 15:27

Ik heb een rechtsbijstandverzekering, dus dat kost me niks extra's dan de premie die ik toch al betaal. Maar ik heb helemaal geen zin om het daarop aan te laten komen. Ik hou graag een goede band met mijn dealer over wie ik eigenlijk gewoon heel erg tevreden ben.
Voor mij staat het alleen als een paal boven water dat het probleem is veroorzaakt doordat zij bij de schadereparatie verkeerd de LED-bar hebben weggehaald en/of teruggeplaatst (zie terug), waarbij deze mpogelijk beschadigd is en/of niet waterdicht meer is. En ik zou het dus jammer vinden als dat een enorme touwtrekkerij wordt over de schuldvraag, terwijl ik een jaar garantie had (heb).
Maar ik hoor het vanmiddag, of ik het zelf betalen moet...

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 15:27

Maar ik val in herhaling. Excuus.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 16:57

Het hoge woord is eruit: het valt buiten de garantie en ik moet alles zelf betalen.
Jonge, is dit balen, zeg.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 03 okt, 2013 17:03

:roll: + ;-|+ ....

Ik kan dan hooguit zeggen dat ik het "stom" vind...

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » do 03 okt, 2013 17:12

Dit klopt van geen kant, ik zou dit niet accepteren en om uitleg vragen, want dat kan deze dealer niet in mijn ogen. Haal de wet er maar bij.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 03 okt, 2013 19:22

imdezwart schreef:Het hoge woord is eruit: het valt buiten de garantie en ik moet alles zelf betalen.
Jonge, is dit balen, zeg.
Ocharme :( Hoeveel rekenen ze ervoor ?

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 19:27

€700,-

StengelS
Geregistreerd lid

Bericht door StengelS » do 03 okt, 2013 19:33

Huh? Begrijp ik dit goed? A) het is een productie fout en je hebt nog garantie dus de dealer moet het oplossen B) het is een fout van de dealer die zelf een reparatie niet goed of netjes heeft gedaan (voor zover ik begrepen had dat hij de reparatie deed) dus de dealer moet het oplossen.

Of denk ik nou te simpel? Wat gaf de dealer als reden dat dit buiten de garantie valt?

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 19:51

Ad A) dat het een productiefout zou kunnen zijn, is de conclusie van wat handige jongens op FB, die constateren dat die LED-bar vrij gammel en nauwelijks waterdicht vastzit.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 19:53

Ad B) het is mijn constatering dat de reparatie niet goed is uitgevoerd omdat voor de reparatie er geen water in de LED-bar zat, er geen los dingetje rondzwerft tussen de metaallagen van de achterklep en de uiteinden sinds de reparatie afstaan. De dealer heeft dit zelf (natuurlijk) nog niet toegegeven.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 19:54

En het valt buiten de garantie omdat verlichting gewoon niet onder AutoTrust valt. Punt.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » do 03 okt, 2013 19:56

Bij mijn auto is overigens onlangs onder garantie het stuur vervangen omdat het leer afbrokkelde (ik heb kennelijk zure handen, haha). Daar werd geen seconde moeilijk over gedaan en zo hoort het ook te gaan, dus dit is een beetje lullig.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 19:57

Dan is dus de vraag of
1) de auto met kapotte LED-bar aan mij is verkocht (zo ja, dan toch garantie, denk ik)
2) de LED-bar toch (in horizontale richting) onzichtbaar beschadigd is bij een klein, nauwelijks zichtbaar tikkie tegen het metalen deel vd kofferbakklep ongeveer 2cm boven de LED-bar. In dat geval schadeverzekeringskwestie.

Plaats reactie