Rijtesten
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Rijtesten
in de autovisie (met de spuuglelijke audi Q3 voorop) staat een zeer leuke recensie van een zwarte NG9-5 estate 180 pk diesel. Ik hoop toch echt dat mr Muller zn voornaam eer aan gaat doen en de victorie gaat kraaien in Trolhattan... ik wil die auto graag rijden over een paar jaar
PS 9-4X werd ook getest... kwam er ook niet slecht bij weg
PS 9-4X werd ook getest... kwam er ook niet slecht bij weg
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Zojuist kwam ik nog een filmpje tegen van een proefrit die ik eerder dit jaar in Singapore maakte. Ik heb meerdere filmpjes gemaakt, op onderstaande is het geluid goed te horen van de 2.0T:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kKEKjKBq3VM[/youtube]
Dit is overigens een medewerker van de lokale dealership, zelf ook een stukje mogen rijden. In verband met de hoge kosten van een Certificate of Entitlement (recht om de auto 10 jaar in SG rond te laten rijden) kost de auto omgerekend een slordige 150 duizend euro(!).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kKEKjKBq3VM[/youtube]
Dit is overigens een medewerker van de lokale dealership, zelf ook een stukje mogen rijden. In verband met de hoge kosten van een Certificate of Entitlement (recht om de auto 10 jaar in SG rond te laten rijden) kost de auto omgerekend een slordige 150 duizend euro(!).
-
Henk-Jan
- Donateur

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qys_AHGHgeU[/youtube]
Ik wilde toch nog even deze test met jullie delen. Het is een Zwitserse test (deze keer niet in het voor dit programma gebruikelijke Switzerdeutsch, maar meer Hochdeutsch), ze testen een 2.8T Aero en ze gaan ook nog even bij de diplomaat bij de Zweedse ambassade in Basel langs (als ik het wel begrepen heb).
Ik wilde toch nog even deze test met jullie delen. Het is een Zwitserse test (deze keer niet in het voor dit programma gebruikelijke Switzerdeutsch, maar meer Hochdeutsch), ze testen een 2.8T Aero en ze gaan ook nog even bij de diplomaat bij de Zweedse ambassade in Basel langs (als ik het wel begrepen heb).
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Leuk test, alleen de V6 die zuipt als een zeeman en een energielabel van de F-klasse dat kan natuurlijk tegenwoordig ook niet meer.
Vergeleken met Volvo valt het aanbod van dieselmotoren tegen, want voor zo'n zware Saab is een 4 pittertje wat magertjes.
Nog knap duur in Zwitserland met omgerekend iets van 75.000 euro, maar wel een stukje minder dan in Nederland.
In Zwitserland zal er wel meer animo voor de praktische 9.4X zijn, dan kun je ook nog kiezen uit 2 V6 motoren, kwa gewicht is zo'n 9.4X quasi hetzelfde als een 9.5NG.
Vergeleken met Volvo valt het aanbod van dieselmotoren tegen, want voor zo'n zware Saab is een 4 pittertje wat magertjes.
Nog knap duur in Zwitserland met omgerekend iets van 75.000 euro, maar wel een stukje minder dan in Nederland.
In Zwitserland zal er wel meer animo voor de praktische 9.4X zijn, dan kun je ook nog kiezen uit 2 V6 motoren, kwa gewicht is zo'n 9.4X quasi hetzelfde als een 9.5NG.
-
Spatje
- Donateur (3x)

De Saab is zoveel mooier daar kan Volvo echt niet aan tippen. Dan de binnenruimte daar kun je een kleine C30 in kwijt.
Een S80 en een V70 kunnen niet tippen aan het weggedrag, zowel comfi als sporti
Voor mij meer dan genoeg redenen om een Volvo te laten staan.
De levertijd is het enige nadeel, maar dat is bij McLaren, Bugatti ect niet anders, gewoon status verhogend
Een S80 en een V70 kunnen niet tippen aan het weggedrag, zowel comfi als sporti
Voor mij meer dan genoeg redenen om een Volvo te laten staan.
De levertijd is het enige nadeel, maar dat is bij McLaren, Bugatti ect niet anders, gewoon status verhogend
-
Henk-Jan
- Donateur

Geneuzel over energielabels altijd, het is dat de benzine zo duur is en het Nederlands belastingsysteem de nieuwprijs zo sterk opdrijft, maar als ik in Duitsland (+ €1000 van de 2.0T XWD Aero naar de 2.8T XWD Aero) of de VS zou wonen en in de markt zou zijn voor zo'n auto, dan lijkt de keuze mij niet zo heel lastig. (Bedenk wel, een 2.0T XWD is ook niet heel zuinig, het verschil in verbruik zal in het echt nog niet zo groot zijn, zeker als je veel buitenwegen rijdt.)carlsson schreef:Leuk test, alleen de V6 die zuipt als een zeeman en een energielabel van de F-klasse dat kan natuurlijk tegenwoordig ook niet meer.
De 2.0TTiD lijkt mij een prettige machine, ook voor zo'n grote auto, ware het niet dat deze niet met een automaat leverbaar is.carlsson schreef:Vergeleken met Volvo valt het aanbod van dieselmotoren tegen, want voor zo'n zware Saab is een 4 pittertje wat magertjes.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Heb je er mee gereden, Carlsson? Ik heb een dik jaar geleden getest met de 9-5 met 160 PK, en die ging vlot vooruit. Ik kan me voorstellen dat je met de 190 PK-versie nog nét iets meer voelt. Het is ook geen mis koppel, resp. 350 en 400 Nm. Overigens zie je in België plenty A5's en A6'en rondkarren met twee-liter-dieselvierpitters (om fyscale redenen), en dat lijkt toch ook geen probleem te zijn - ondanks dat ze qua prestatiecijfers ónder de 9-5 TTiD uitkomen. En wat Volvo betreft: die hebben zelf al aangegeven dat ze willen afstappen van hun 5-cilinders. Dus zo belangrijk lijken ze dat aantal cilinders toch niet te vinden.carlsson schreef:Vergeleken met Volvo valt het aanbod van dieselmotoren tegen, want voor zo'n zware Saab is een 4 pittertje wat magertjes.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Niet om vervelend te zijn. Ik rijd al enkele maanden rond met de 160 PK diesel. Die is wat sloom in de eerste versnelling, maar de hernemingen zijn voldoende snedig. Overigens moet men toch eens komen vertellen waar de superprestaties zowel in Nederland als in België kunnen worden neergezet, in de 10 km weg waar geen file is?
Het is geen racewagen, maar voldoende snel en zeker comfortabel.
Het is geen racewagen, maar voldoende snel en zeker comfortabel.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ja er zijn wel meer auto's van 5 meter met een vierpittertje, de V80 schijnt er zelfs met een 1.6TD te zijn.
Geeft al aan dat we in Europa aardig aan het verarmen zijn
Geeft al aan dat we in Europa aardig aan het verarmen zijn
-
tecks
- Geregistreerd lid
Carlsson is gewoon de grootste troll op dit forum.
Beetje zeiken over downsizing en rightsizing op het moment dat zelfs de Audi S8 niet meer met een V8 wordt geleverd. Sufferd. Mensen als hij worden gelukkig van een Peugeot 508. Succes met zoeken welke van jou is op de parkeerplaats van de bouwmarkt...
Beetje zeiken over downsizing en rightsizing op het moment dat zelfs de Audi S8 niet meer met een V8 wordt geleverd. Sufferd. Mensen als hij worden gelukkig van een Peugeot 508. Succes met zoeken welke van jou is op de parkeerplaats van de bouwmarkt...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Trollen sterven helaas uit nu hun lieveling Saab in verkeerde handen is terecht gekomen en daardoor al maanden aan de beademing apparatuur ligt.
Dus de Caab maar ingeruild voordat het doek definitief valt en je met je Saab kunt gaan leuren en er nog minder voor terug krijgt.
Dus de Caab maar ingeruild voordat het doek definitief valt en je met je Saab kunt gaan leuren en er nog minder voor terug krijgt.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Hey! Niet persoonlijk worden hè, ik kom net van de bouwmarkt vandaan. En de zak beton paste netjes in de koffer van de Saab. Een Saab die ik makkelijk terugvond dankzij z'n zandkleurige softtop.tecks schreef:Succes met zoeken welke van jou is op de parkeerplaats van de bouwmarkt...
-
Henk-Jan
- Donateur

Reed de auto er minder om?carlsson schreef:Trollen sterven helaas uit nu hun lieveling Saab in verkeerde handen is terecht gekomen en daardoor al maanden aan de beademing apparatuur ligt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Je merkt toch wel dat de spaarvlam op ontwikkelingsgebied wat te lang heeft aangestaan bij Saab. Veel is er aan zo'n 9.3 Sport ook niet veranderd sinds die in de portefeuille kwam.
-
Henk-Jan
- Donateur

Maar de auto beviel van de één op de andere dag niet meer dus?
Motorweek is één van mijn favoriete online-autotesters en het toeval wil dat ze net een nieuwe test hebben geupload:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=heKa6S9-zOM[/youtube]
Motorweek is één van mijn favoriete online-autotesters en het toeval wil dat ze net een nieuwe test hebben geupload:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=heKa6S9-zOM[/youtube]