NG

2010-2012
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: NG

Bericht door Barboer » vr 11 feb, 2011 23:43

Basilicum schreef:
Barboer schreef: maar lelijk is het niet!
Ken U iets duidelijker zijn M'neah ?
Ik kom uut 't oost'n.

Daar is dat een compliment.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » za 12 feb, 2011 14:14

Dat testje met die skoda en ford is echt apekool. Natuurlijk kost de Ford veel minder en heeft hij een beter milieulabel als de Ford geen automatische versnellingsbak heeft. En uiteraard is de skoda groter, daarom heeft de skoda ook zo'n überlelijke achterzijde. Als je het leest dan is het duidelijk; dit autoblaadje wordt ofwel gesponsord door Ford en VAG of wel het zijn mensen die saab niet mogen. Het is in ieder geval niet objectief.

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » zo 13 feb, 2011 16:54

N207 schreef:Gisteren zag ik een 9-5NG rijden (bij Alphen a/d Rijn)... alleen al op de looks wint 'ie van iedere Duitse auto in z'n klasse.
Allez, niet overdrijven, hé. :roll:
Pffff, laat mij niet lachen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 13 feb, 2011 17:43

Op uiterlijk is er mijns inziens geen Duitser die in de buurt komt. De E-klasse en 5-serie zijn ongelooflijk conservatieve ontwerpen en de A6 is "meer van hetzelfde". Auto's die mijns inziens in de buurt komen of op gelijke hoogte staan met de 9-5 qua uiterlijk/uitstraling zijn de Jaguar XF en de Citroën C6. Allebei zijn het lekker gedurfde ontwerpen die ook nog eens helemaal kloppen (afgezien van de XF's koplampen).

N.B. Vanochtend zag ik een beige 5-serie (F10), wat een bejaardenauto zeg. Overigens bleek het ook nog eens een 7-serie (F01) te zijn toen de auto mij gepasseerd was...

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 13 feb, 2011 19:01

Ik ben het niet helemaal met je eens hoor HJ. De nieuwe 5 is misschien wat saai, maar wel een tijdloos ontwerp dat een hele tijd mee kan. De nieuwste E-klasse lijdt aan dezelfde kwaal als de vorige 5: te veel vouwen en knikken. Misschien heeft de ontwerper zijn papiertje te vaak gevouwen of worden de wagens in de fabriek voorgecrusht, maar je bent het snel zat. De Audi A4 t/m 8 vind ik persoonlijk net een schroevendraaierset: op de maat na identiek, functioneel maar verder niks an.

Voor mij kunnen de nieuwe 5 en de vorige E er best mee door, al vind ik de 9-5 wel mooier. Ik zag er net weer een rijden en het is helemaal Saab! :love:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 13 feb, 2011 19:24

De nieuwe 5-serie tijdloos? Ik vind 'm nu al verouderd aandoen.

Sterker nog: laatst zag ik een E60 en F10 naast elkaar en ik vond de E60 haast nog moderner.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 13 feb, 2011 21:03

Toen ik de nieuwe 5 vorig jaar ging bekijken vond ik de nieuwe er naast de oude nou ook niet bepaald moderner uitzien en dat heb ik nog steeds als ik ze zie rijden. Toch vind ik het wel een bijzonder fraaie auto en ik denk dat 'ie qua vormgeving toch redelijk tijdloos is. Een nette E39 facelift die nog origineel is, vind ik ook niet overkomen als een verouderd model.

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » zo 13 feb, 2011 21:16

Henk-Jan schreef:Auto's die mijns inziens in de buurt komen of op gelijke hoogte staan met de 9-5 qua uiterlijk/uitstraling zijn de Jaguar XF en de Citroën C6. Allebei zijn het lekker gedurfde ontwerpen die ook nog eens helemaal kloppen (afgezien van de XF's koplampen).

N.B. Vanochtend zag ik een beige 5-serie (F10), wat een bejaardenauto zeg. Overigens bleek het ook nog eens een 7-serie (F01) te zijn toen de auto mij gepasseerd was...
Persoonlijk vind ik de Jaguar XF er net uitzien als een duur model Mondeo of zoiets, de Citroën C6 maak ik zelfs geen woorden aan vuil (gaap), dat je hem bijna nooit ziet zegt genoeg. :?
Wat betreft je uitspraak over de beige BMW die je gezien hebt, kan ik je bijtreden. Mijn pa heeft een 730LD F01 in kashmirsilber, en laat dit nou echt het laatste kleur op de wereld zijn die ik zou willen voor mijn auto. Hij ziet er inderdaad uit als een bejaardenauto in die kleurstelling (mijn pa is dan ook al gepensioneerd).

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » ma 14 feb, 2011 21:10

Bigivan schreef:Persoonlijk vind ik de Jaguar XF er net uitzien als een duur model Mondeo of zoiets, de Citroën C6 maak ik zelfs geen woorden aan vuil (gaap), dat je hem bijna nooit ziet zegt genoeg. :?
Kijk, nou kun je zeggen dat over smaak niet valt te twisten, maar over gebrek aan smaak wel he?

Je eet zeker ook graag bij de Mac...
:devil_shades:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 15 feb, 2011 0:51

en om 'n C6 nou met 'gaap' aan te duiden... je kunt veel van het ding zeggen, maar saai? En dat je 'm bijna nooit ziet is niet per se een minpunt. Dat je een auto wel veel ziet is andersom ook niet per se een pluspunt, wel?

XF: erg mooi en met de facelift worden die enigszins merkwaardige koplampen ook vervangen.

E: sedan, tja, estate, niet verkeerd.

5: sedan boring, touring mooi. Wel een auto voor 50-plussers, net als de E. Vind de E39 overigens nog steeds de mooiste 5.

9-5: mooi! Maar wel gevoelig voor te kleine velgen. 't moet eigenlijk minimaal 18 inch zijn.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 15 feb, 2011 0:59

9323 schreef:9-5: mooi! Maar wel gevoelig voor te kleine velgen. 't moet eigenlijk minimaal 18 inch zijn.
Dat is jammer genoeg een symptoom van deze tijd.

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » di 15 feb, 2011 9:18

Comfort versus looks... de 17inch velgen doen de 9-5 qua rijcomfort zoveel meer eer aan.

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » vr 18 feb, 2011 22:05

9323 schreef:en om 'n C6 nou met 'gaap' aan te duiden... je kunt veel van het ding zeggen, maar saai? En dat je 'm bijna nooit ziet is niet per se een minpunt. Dat je een auto wel veel ziet is andersom ook niet per se een pluspunt, wel?

XF: erg mooi en met de facelift worden die enigszins merkwaardige koplampen ook vervangen.

E: sedan, tja, estate, niet verkeerd.

5: sedan boring, touring mooi. Wel een auto voor 50-plussers, net als de E. Vind de E39 overigens nog steeds de mooiste 5.

9-5: mooi! Maar wel gevoelig voor te kleine velgen. 't moet eigenlijk minimaal 18 inch zijn.
Je vergeet nog de VOLVO S80 (of ben ik nu aan het vloeken? ook saai), de A6 (de nieuwe dan, wel niet echt vernieuwend) en de Renault Latitude :? .

Nee, geef mij maar mijn oude E65 (nouja, oud?). Die is tenminste onderscheidend van de rest (wel een klasse groter natuurlijk, maar mij gaat het om het uiterlijk). Voor de ene persoon mooi, voor de andere persoon lelijk (net zoals de Saabs van vroeger eigenlijk, die waren zo lelijk dat ze eigenlijk mooi werden :lol: ).

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » zo 20 feb, 2011 13:47

Heb je zo'n roze E65 of een paarse? :D
Afbeelding

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » zo 20 feb, 2011 20:44

tecks schreef:Heb je zo'n roze E65 of een paarse? :D
Afbeelding