Waar blijft dat mooie dashboard???

2010-2012
renaat mattheus
Geregistreerd lid

Re: Waar blijft dat mooie dashboard???

Bericht door renaat mattheus » wo 05 jan, 2011 15:15

Barboer schreef:...of leer, dat van Hirsch
Heb je daar een foto van of een link naar een foto?

dank

Boterbloem
Geregistreerd lid

Bericht door Boterbloem » wo 05 jan, 2011 15:49

Tuurlijk:
Afbeelding
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 05 jan, 2011 15:52

renaat mattheus schreef:Dit vind ik inderdaad ook maar niks. Is het zelfde als wat er nu in mijn huidige Vector 'steekt'. Wordt hopelijk vervolgd.
Ik vind zelf houtfineer maar dan met een zwarte/blauwgrijze waas erover niet verkeerd. Al wordt het wel tijd dat er wat meer individualiseringsmogelijkheden verkrijgbaar worden, dat lijkt me juist in deze klasse én in Europa belangrijk. Je wil toch wat te kiezen hebben als je zestig/zeventig mille aan een auto uitgeeft.

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » wo 05 jan, 2011 15:57

Dank voor de foto's. Dat is inderdaad al andere 'koek', benieuwd wat dit gaat kosten. Staat alleszins nog niet op de Hirsch webstek.
De mooiste trim vond ik overigens het alu-zilver van mijn eerste 9-5 Vector (MY 2002).

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 06 jan, 2011 7:20

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 06 jan, 2011 9:50

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » do 06 jan, 2011 18:01

ik vind trouwens dat ze dat houtfineer op elk model mogen leveren dus ook op de Aero ;) en niet alleen de vector

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 06 jan, 2011 18:05

Ik denk dat de dealer dat echt wel voor je kan regelen als je dat zo nodig wil, dat zal vast niet zo'n punt zijn.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 06 jan, 2011 18:55

millerman schreef:Als alleen een dashboard een reden is om een auto te laten staan, ben je best kortzichtig toch. Er is ook een hout variant en een lederen uitvoering van Hirsch. Een andere variant komt ongetwijfeld, anders laat je het zelf pianozwart spuiten.
Is toch wel vrij essentieel... Je moet er de hele tijd naar kijken / mee werken. Er is genoeg anders om een auto op te beoordelen maar als het je niet zo gek veel uitmaakt (lees merkemotie speelt minder mee dan bij ons), en meerdere kampen gelijk opgaan zou het dashboard zeker wel de doorslag kunnen geven. Toch?

Wat ik wél vind uit eigen ervaring is dat een dash kraakvrij moet zijn. Het kan er nog zo mooi uitzien, als je de hele tijd naar het geluid van wiebelend plastic zit te luisteren word je knetter-knetter-knettergek. En nee, dat was geen Saab. En ja het dash werd in de autopers gezien als een stap vooruit met een prachtige afwerking (lees zachte materialen).
Na +/- 8.000km begon het piepen van plastic tegen elkaar om vervolgens niet meer opgelost te krijgen ;-|+

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » vr 07 jan, 2011 19:26

t464120 schreef:In Singapore hebben ze het volgende materiaal gebruikt:
Afbeelding

Misschien toch maar het matgrijs dan...
Let wel, dit is niet het standaard dash hier. Ik was bij de introductie afgelopen dinsdag, waarbij slechts een van de drie modellen met dit 'hout' was uitgerust. Het zou zeker niet mijn voorkeur zijn, maar het geeft wel weer een extra keuzemogelijkheid. En de Aziatische smaak wijkt toch wat af van de Europese..

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 08 jan, 2011 14:54

Dan heb ik maar een Aziatische smaak. :wink:

Ik vind het er erg chique uitzien, je hebt wel hout, maar dan met een grijs/grijsblauwe tint erover. Zeker met een beige interieur lijkt het me er heel goed uitzien. BMW levert overigens ook zoiets in sommige modellen. Mijns inziens is het beter dan glanzend pianohout, dat mij ook gevoeliger lijkt voor afdrukken van vette vingers.

Ik heb ook wel eens gefantaseerd over zoiets in een 9000. Dus met als basis de normale hout(fineer) en dan met een blauwgrijze coating. Heeft iemand dat al eens gezien?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 12 jan, 2011 2:44

Alles beter dan dat standaard plastic... :oops:

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » za 05 feb, 2011 17:08

In een artikel van Whatcar roepen ze dat modeljaar 2012 een upgrade komt wat betreft interieur (en elders lees ik ook onderstel). Iemand enig idee wanneer dat in productie gaat, zo'n nieuw modeljaar? Kan me voorstellen dat ze het gelijk met de start van de SportCombi doen?

Ik weet, het zijn al een oude artikelen... http://www.whatcar.com/car-news/saab-wo ... nts/253489 en http://www.worldcarfans.com/11010202909 ... s---report

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 05 feb, 2011 22:17

Dat donkere Singapore "hout" had je al in de Jaguar X-type.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » zo 06 feb, 2011 15:00

In een artikel van Whatcar roepen ze dat modeljaar 2012 een upgrade komt wat betreft interieur
Ik hoop van niet want ik juist een nieuwe besteld :(

Plaats reactie