Als Ingrid van de dealer een jaar garantie heeft gekregen, dan heeft ze die en wel op de hele auto, of er moet schriftelijk staan dat er bepaalde onderdelen zijn uitgesloten. Punt.
Nu lees ik hier dat er meer mensen hetzelfde hebben gehad in meerdere of mindere maten, dan lijkt het mij logisch dat hier sprake is van een constructiefout en dat de led bar niet luchtdicht is. Er is dan in mijn ogen helemaal geen discussie meer mogelijk en moet de dealer dit kosteloos vervangen.
Sorry, ik kan mij hier behoorlijk over opwinden, dat er mensen zijn die zich met een "Jantje van Leiden" er zo vanaf willen brengen, en dan ook nog zeggen, ja maar dit moeten we voorleggen aan de importeur of fabriek, niks dat gezeur, de dealer heeft de auto verkocht en die is verantwoordelijk, moet hij dan maar uitzoeken bij de importeur of fabriek, maar niet de klant.
P.S. Wil niet zeggen dat dit bij deze dealer ook is gebeurd, ik zeg het over het algemeen.
Een mooi voorbeeld, een goede kennis kocht een nieuwe Ford, na een half jaar begon de bestuurderstoel ( de bekleding) te "pillen". Melding van gemaakt bij de dealer, moest het even navragen bij de importeur en kwam terug met het verhaal, mijnheer, dit valt niet onder de garantie, want u zit waarschijnlijk veel met een spijkerbroek in de auto, waarop de kennis zei, waar staat dat, dat ik niet met een spijkerbroek in de auto mag zitten, in de handleiding in de garantievoorwaarden?
Ja, stoen stond de dealer met een mond vol tanden en de kennis een nieuwe bestuurderstoel.
In dit geval gaan ze zometeen nog zeggen dat dit niet onder de garantie valt omdat het wel eens regent buiten.