Wat moet de leaserijder straks

2010-2012
Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door tecks » zo 13 jan, 2013 21:31

Dus de score met alternatieven tot nu toe is:

- Jaguar XF (prijsrange 52.000 - >100.000)
- BMW 6 serie (prijsrange 90.500 and up) (Serieus?¿ Om te leasen? Als vervanger van een 9-5?)
- Citroën DS5 hybrid 4 (42.990 - 49.900)
- Volvo V60 (32.000 - 64.000)
- Tesla Model S (72.600 - >100.000)
- Cadillac ATS (51.500 - ?)
- LR-Range Rover Evoque (44.500 - 69.000)
- Chevrolet Volt (43.000 - 46.500)

Om dat in perspectief te plaatsen: de prijsrange van de Saab 9-5 NG was ca. 42.000 - 73.500

De mededelingen als iets Duits heb ik wegens te weinig specifiek buiten beschouwing gelaten.

Ik had zelf nog als alternatieven verwacht de:
- Audi A6
- Mercedes-Benz E-klasse
- Volvo S80
- Skoda Superb
- Volkswagen CC
- Lexus-iets
Grappig dat dat niet voorkomt.

nako
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door nako » zo 13 jan, 2013 21:36

[]A6 mooie bak, maar iedere hoek van de straat
E-klasse, de coupe misschien
S80, wordt ie nog gemaakt?
Superb, goede prijskwaliteit, wanneer ik met mijn hoofd moet beslissen
cc, absoluut mooie auto, mag naast de jag XF
lexus, niet mijn ding

en volgens mij liep de range van de 9-5 tot 90k
Reden: Quote verwijderd

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Sapphire » zo 13 jan, 2013 21:38

tecks schreef:- BMW 6 serie (prijsrange 90.500 and up) (Serieus?¿ Om te leasen? Als vervanger van een 9-5?)
Moest 5 serie zijn, typfout. Mijn vader heeft een E61 (5-touring 2010)en vind het eigenlijk een ontzettend fijne auto. Zou alleen zelf wel stoelverwarming en schuifdak nemen, dat zit er bij hem niet op. 6 serie tja, nogal pompeus
.
De Citroën DS5 vind ik ook een erg mooie verschijning... evenals de C5 tourer.

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door tecks » zo 13 jan, 2013 22:05

@nako:
Er komt toch zeker wel een opvolger van de S80?
Ik heb de range genomen zonder mogelijke extra's of accessoires. Dus de duurste versie is de 9-5NG aero xwd en die was standaard 73.500.

@Sapphire:
Die 5 serie is echt véél duurder dan andere modellen in dat segment. Een béétje 5 serie kost als snel 60k en dan heb je nog steeds de instapdiesel. AU.

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door John » zo 13 jan, 2013 22:41

tecks schreef:Die 5 serie is echt véél duurder dan andere modellen in dat segment. Een béétje 5 serie kost als snel 60k en dan heb je nog steeds de instapdiesel. AU.
Qua leasetarief valt dat nog wel mee. Afschrijving en verbruik zijn van een BMW relatief gunstig.
Een goede bekende van me heeft er 1 met de 6 cilinder diesel van 260pk. Was incl opties iets van 20k duurder dan een Volvo, maar per maand hetzelfde (plus ruim 70 pk meer :lol: ).

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Sapphire » zo 13 jan, 2013 22:54

tecks schreef:Die 5 serie is echt véél duurder dan andere modellen in dat segment. Een béétje 5 serie kost als snel 60k en dan heb je nog steeds de instapdiesel. AU.
Mijn pa heeft de 520i aut (184 pk) met Sport pakket en nog wat dingetjes, rond de 60K euro idd. Geen super fancy motorvermogen maar wel A-label! Helaas geen 20% bijtelling. Toch is BMW wel goed op weg qua emissie en het zou me niet verbazen als je over een paar jaar een 5-serie met 20% bijtelling kunt leasen, scheelt nog ca. 15 gram per km nu. Toch wel interessant.

Toegegeven, een 528i aut (245pk) met Sport pakket kost al 67K een 530i 71K. Dit gaat trouwens wel over touring uitvoeringen, een 9-5 NG is meer te vergelijken met de 5-serie sedan, die 2K goedkoper is. De diesels zitten daar nog iets boven, dus je bent voor een beetje aangeklede auto wel 75K kwijt idd. Veel geld. Maar ze zijn desondanks relatief voordelig te leasen omdat gebruikte BMW's relatief gewild zijn (en gebruikte Saabs absoluut niet helaas). Dus de rekenrestwaarde is hoger van een BMW.



edit: John zei hierboven iets met gelijke strekking

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door tecks » ma 14 jan, 2013 9:22

@John en @Sapphire : De BMW is inderdaad relatief voordeliger in de lease dan een Saab 9-5, maar het prijsverschil wordt niet goedgemaakt omdat je ook een bijtelling hebt over een aanzienlijk hoger bedrag. Er zit al snel meer dan 10.000 euro tussen een vergelijkbaar uitgeruste auto. Met 25% bijtelling komt dat op circa 100 euro netto per maand. De BMW is echter niet 100 euro netto goedkoper dan de Saab in de lease, zeker niet als je het verschil als eigen bijdrage hebt. (die eigen bijdrage is weer verrekenbaar met je bijtelling)

Overigens is de afschrijving op een Mercedes E-klasse eveneens erg laag en die zijn óók goedkoper dan een BMW. Dus ook ten opzichte van vergelijkbare wagens is de BMW best duur. Ter vergelijking; voor 53.000 rijdt je al in een E 200 CDI met automaat en bovendien heeft Mercedes wèl een 20% bijteller in de aanbieding voor 56.460.

Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Pluseight » ma 14 jan, 2013 23:05

Interessante vraag. De Volvo S80 is inmiddels ook een jaar of 6 a 7 oud, dus dat lijkt me geen goede kandidaat. Al zullen er door de leeftijd vast aantrekkelijk aangeklede auto's voor goede prijzen weggaan. Lexus is wat lastig te plaatsen als vervanger, lijkt me. De GS is toch een aardig stuk duurder, de IS te klein.

Een instap XF lijkt me een erg mooi alternatief, dat qua exclusiviteit, afmetingen en imago goed in de buurt komt. Dan ook qua prijs nog enigzins in orde.

Gebruikersavatar
Thom
Donateur
Donateur

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Thom » ma 14 jan, 2013 23:27

denk dat we de meest voor de hand liggende optie over het hoofd zien ... blijf gewoon Saab rijden. Zoek een bedrijf die een saab met niet teveel kms verhuurt voor een leasebedrag. Ik doe dat bijv. met een 900 classic, maar dat kan in principe met elke saab. Je moet gewoon een bedrijf hebben dat er achter staat.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Sapphire » di 15 jan, 2013 0:35

Voorlopig blijf ik idd gewoon Saab rijden, en wie weet komen er straks weer nieuwe Saabs, al dan niet elektrisch.

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door edwardk » di 15 jan, 2013 0:38

willeme 1 schreef:keer ruiken aan duitse kwaliteit
dan ben je snel klaar want die kwaliteit is slechts schijn

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door tecks » di 15 jan, 2013 15:18

Mijn werkgever vindt het echt niet goed om 2ehands auto's te leasen, dus dan moet je wel.

Gebruikersavatar
Thom
Donateur
Donateur

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Thom » di 15 jan, 2013 23:35

[]dat komt omdat vrijwel niemand dat aanbiedt of erin kan voorzien. Als je een bestaande aanbieder (van nieuwe lease-auto's) vraagt of je een gebruikte auto kan leasen, gaat dat niet lukken. Of je betaalt een onwerkelijk bedrag. Dus vindt een werkgever het niet goed.
Er zijn ook werkgevers die het bedrag van een 'normale' lease-auto als budget ter beschikking stellen aan de berijder - hiermee kan een gebruikte auto geleased (gehuurd) worden. In de regel kan dit bij compleet andere bedrijven dan de geijkte leasebedrijven. Meestal zeer gespecialiseerde garages. Move your mind ...
Dus wat mij betreft zet je gewoon een saab 900 classic in het lijstje ... :).
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
tecks
Geregistreerd lid

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door tecks » do 17 jan, 2013 15:49

[]Ik heb het wel eens gevraagd hoor. Mijn werkgever biedt inderdaad een budget aan per maand en daar moet je het mee doen, maar release (herinzet 2e hands wagens systeem van Athlon) mocht niet, terwijl ik nu dus wel een nieuwe Saab 9-5 van Athlon in de lease heb.
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
Thom
Donateur
Donateur

Re: Wat moet de leaserijder straks

Bericht door Thom » do 17 jan, 2013 18:27

Ok dat is jammer. Voor elke lease-auto is er een budget, helaas is dat vaak alleen te besteden bij de reguliere leasemaatschappijen. En in de meeste gevallen maar bij de leasemaatschappij waarmee het bedrijf zaken doet. Als de werkgever niet verder wil kijken dan dat dan wordt het dus zeker geen Saab. Helaas!

Plaats reactie