En heb je dat zelf gedaan? Zo'n held ben ik geloof ik nietSebastiaanBosma schreef: ↑vr 14 feb, 2025 22:29Je zou misschien ook kunnen kijken of je alleen het binnenwerk kunt vervangen? Heb jaren (en 130k kilometer) geleden een nieuwe "cartridge" besteld bij onderstaand bedrijf:
https://turboonderdelen.nl/cars/43061/
Dit was bij mijn 9-5OG...
vaak is niet de hele turbo kapot; alleen het binnenwerk en zijn de turbine en compressor nog goed te hergebruiken
motorproblemen; vervangen
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

Re: motorproblemen; vervangen
-
SebastiaanBosma
- Geregistreerd lid
Inderdaad zelf gedaan; zou het alleen iemand met sleutelervaring aanraden... is wat anders dan de batterijen vervangen van de fietsverlichting... Je moet zorgen dat de slakkenhuizen onder de goede hoek gemonteerd worden en je moet niet vergeten de turbo te "primen"

-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

We zijn alweer een jaar verder zie ik. De rookwolken waren niet weg na het vervangen van de injectoren. Geen spijt van hoor, preventief onderhoud zullen we maar zeggen. Helaas nog steeds sporadisch rookwolken en dan heel heftig en de volgende 5x rijden niks. In Overschild hebben ze een paar dagen in de Saab gereden en na lang aandringen ging het rookkanon weer aan! Geluk bij een ongeluk is dat er daar een 9-5 ng sloper stond met een goede turbo want dat bleek inderdaad de dader. Ik kan u met grote vreugde melden dat ik eindelijk een perfect functionerende 9-5 ng heb! Misschien heeft iemand in de toekomst iets aan dit verhaal.

-
veenaalt
- Donateur (7x)

Altijd fijn dat het gevonden is en dat je dat hier terugkoppelt. Veel plezier met de saab 9-5NG.